Σε ρότα ανόδου η ηλικία του παγκόσμιου στόλου 

Σε ρότα ανόδου η ηλικία του παγκόσμιου στόλου 

141
Σε ρότα ανόδου η ηλικία του παγκόσμιου στόλου 

Σε άνοδο βρίσκεται ο μέσος όρος ηλικίας του παγκοσμίου στόλου bulk carriers, tankers και containerships. Όπως καταδεικνύει η Clarksons, ο μέσος όρος ηλικίας του παγκόσμιου στόλου φορτηγών πλοίων είναι ίσος με 11,1 έτη. Για τα δεξαμενόπλοια ο μέσος όρος ηλικίας είναι ίσος με 11,7 έτη ενώ για τα containerships 13,7 έτη. Σε γενικότερο πλαίσιο, περίπου το 27% του παγκόσμιου στόλου έχει ηλικία που ξεπερνά τα 15 έτη.

Την ίδια ώρα, το συνολικό βιβλίο παραγγελιών αντιστοιχεί στο 10% περίπου του παγκόσμιου στόλου, όμως το ποσοστό αυτό μεταβάλλεται σημαντικά ανάλογα με τον τύπο πλοίου. Πιο συγκεκριμένα, είναι ίσο με 24,9% για τα containerships αλλά μόλις 6,7% τόσο για τα δεξαμενόπλοια όσο και για τα φορτηγά πλοία.

Συνεπώς, ο στόλος των containerships βρίσκεται σε ρότα ανανέωσης, όμως δεν μπορεί αν ειπωθεί το ίδιο για τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Υπό την παρούσα ρότα, το 42% του στόλου των δεξαμενόπλοιων, φορτηγών πλοίων και containerships θα εμπίπτουν στις κατηγορίες  D ή E του Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII), εφόσον βρίσκονται στα ύδατα το 2026 δίχως να έχουν προσαρμόσει τις ταχύτητες και τις προδιαγραφές των κινητήρων τους.

Η ανταγωνιστικότητα των πλοίων αυτών θα μειωθεί αισθητά, οδηγώντας είτε στη διάλυσή τους, γεγονός που μπορεί να προσφέρει σημαντική ώθηση στις ναυλαγορές είτε στη μετασκευή τους προωθώντας περαιτέρω τις τεχνολογίες μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και φέρνοντας χαμόγελα στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.