
Σε άνοδο βρίσκεται ο μέσος όρος ηλικίας του παγκοσμίου στόλου bulk carriers, tankers και containerships. Όπως καταδεικνύει η Clarksons, ο μέσος όρος ηλικίας του παγκόσμιου στόλου φορτηγών πλοίων είναι ίσος με 11,1 έτη. Για τα δεξαμενόπλοια ο μέσος όρος ηλικίας είναι ίσος με 11,7 έτη ενώ για τα containerships 13,7 έτη. Σε γενικότερο πλαίσιο, περίπου το 27% του παγκόσμιου στόλου έχει ηλικία που ξεπερνά τα 15 έτη.
Την ίδια ώρα, το συνολικό βιβλίο παραγγελιών αντιστοιχεί στο 10% περίπου του παγκόσμιου στόλου, όμως το ποσοστό αυτό μεταβάλλεται σημαντικά ανάλογα με τον τύπο πλοίου. Πιο συγκεκριμένα, είναι ίσο με 24,9% για τα containerships αλλά μόλις 6,7% τόσο για τα δεξαμενόπλοια όσο και για τα φορτηγά πλοία.
Συνεπώς, ο στόλος των containerships βρίσκεται σε ρότα ανανέωσης, όμως δεν μπορεί αν ειπωθεί το ίδιο για τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Υπό την παρούσα ρότα, το 42% του στόλου των δεξαμενόπλοιων, φορτηγών πλοίων και containerships θα εμπίπτουν στις κατηγορίες D ή E του Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII), εφόσον βρίσκονται στα ύδατα το 2026 δίχως να έχουν προσαρμόσει τις ταχύτητες και τις προδιαγραφές των κινητήρων τους.
Η ανταγωνιστικότητα των πλοίων αυτών θα μειωθεί αισθητά, οδηγώντας είτε στη διάλυσή τους, γεγονός που μπορεί να προσφέρει σημαντική ώθηση στις ναυλαγορές είτε στη μετασκευή τους προωθώντας περαιτέρω τις τεχνολογίες μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και φέρνοντας χαμόγελα στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής γνωστοποίησε, ότι με επιστολή του αρμόδιου γραφείου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανανέωσης…
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Η Νότια Κορέα ζήτησε επίσημα από τις ΗΠΑ την εξαίρεσή της από την εφαρμογή των λιμενικών τελών που έχουν επιβάλει οι τελευταίες σε όλα…
Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας από την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (Memorandum of Understanding ‒ MoU) δεκάδων δισεκατομμυρίων…
Η Βραζιλία, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς ζάχαρης διεθνώς (23,6% παγκόσμιας παραγωγής), σημείωσε πτώση στις διά θαλάσσης εξαγωγές του εν λόγω…
Τα ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού στον ποταμό Δούναβη στην Ουγγαρία επηρεάζουν την ενδοποτάμια ναυτιλία, τη γεωργία και τα τοπικά οικοσυστήματα, αναφέρει δημοσίευμα του ειδησεογραφικού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ