Spillover φαινόμενα της κρίσης στην Ανατολική Ευρώπη για τα tankers

Spillover φαινόμενα της κρίσης στην Ανατολική Ευρώπη για τα tankers

153
Spillover φαινόμενα της κρίσης στην Ανατολική Ευρώπη για τα tankers

Η σημασία της Ρωσίας στο διεθνές εμπόριο είναι εμφανής, με τις επιδράσεις του πολέμου στην αγορά των tankers να είναι αισθητές. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της Signal Ocean εξετάζει το προφίλ του παγκόσμιου στόλου, που διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στις ρωσικές εξαγωγές, αλλά και την επίδραση των αναταραχών στην Ανατολική Ευρώπη για το διεθνές θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου και πετρελαιοειδών.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τη Signal, τα MR1 tankers και τα Aframax tankers διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στις ρωσικές θαλάσσιες εξαγωγές. Πιο συγκεκριμένα, τα MR1 tankers μετέφεραν περίπου το 25% των dirty φορτίων και το 14% των clean φορτίων που εξήγαγε η Ρωσία το 2021. Την ίδια ώρα, τα Aframax tankers μετέφεραν σχεδόν το 20% των dirty και περίπου το 8% των clean cargoes.

 

Εικόνα1

Στο πλαίσιο αυτό, ενδιαφέρον και ίσως ανησυχία προκαλεί το πού θα αξιοποιηθεί το μέρος του παγκόσμιου στόλου των δεξαμενόπλοιων που χρησιμοποιούνται στις θαλάσσιες εξαγωγές της Ρωσίας. Την ίδια ώρα, τα ουκρανικά εμπορεύματα είναι μη διαθέσιμα και τα ρωσικά εμπορεύματα μη επιθυμητά από σημαντικό μέρος της αγοράς.

Οι επιπτώσεις των αναταραχών μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας οδήγησαν σε εκρηκτική άνοδο των ναύλων σε routes που αφορούν τη Βαλτική Θάλασσα. Όπως σημειώνει η Signal, παρότι πρόσφατα άρχισαν να καταγράφονται πτώσεις, οι ναύλοι σε τέτοια routes ξεπέρασαν επίπεδα Worldscale500 για τα Aframaxes (route Afra-Baltic) και επίπεδα WS300 για τα Suezmaxes (route BalticSea-Mediterranean).

Παράλληλα, σε route από τη Βαλτική Θάλασσα στην Ευρώπη για την αγορά των clean, οι ναύλοι κινήθηκαν σε παρεμφερή ρότα. Μάλιστα, οι ναύλοι για MR1 clean tankers βρίσκονται σε επίπεδα μεγαλύτερα εκείνων των Suezmaxes, σχεδόν ίσα με WS400.

Πηγή: Signal Ocean

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.