
Η σημασία της Ρωσίας στο διεθνές εμπόριο είναι εμφανής, με τις επιδράσεις του πολέμου στην αγορά των tankers να είναι αισθητές. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της Signal Ocean εξετάζει το προφίλ του παγκόσμιου στόλου, που διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στις ρωσικές εξαγωγές, αλλά και την επίδραση των αναταραχών στην Ανατολική Ευρώπη για το διεθνές θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου και πετρελαιοειδών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τη Signal, τα MR1 tankers και τα Aframax tankers διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στις ρωσικές θαλάσσιες εξαγωγές. Πιο συγκεκριμένα, τα MR1 tankers μετέφεραν περίπου το 25% των dirty φορτίων και το 14% των clean φορτίων που εξήγαγε η Ρωσία το 2021. Την ίδια ώρα, τα Aframax tankers μετέφεραν σχεδόν το 20% των dirty και περίπου το 8% των clean cargoes.
Στο πλαίσιο αυτό, ενδιαφέρον και ίσως ανησυχία προκαλεί το πού θα αξιοποιηθεί το μέρος του παγκόσμιου στόλου των δεξαμενόπλοιων που χρησιμοποιούνται στις θαλάσσιες εξαγωγές της Ρωσίας. Την ίδια ώρα, τα ουκρανικά εμπορεύματα είναι μη διαθέσιμα και τα ρωσικά εμπορεύματα μη επιθυμητά από σημαντικό μέρος της αγοράς.
Οι επιπτώσεις των αναταραχών μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας οδήγησαν σε εκρηκτική άνοδο των ναύλων σε routes που αφορούν τη Βαλτική Θάλασσα. Όπως σημειώνει η Signal, παρότι πρόσφατα άρχισαν να καταγράφονται πτώσεις, οι ναύλοι σε τέτοια routes ξεπέρασαν επίπεδα Worldscale500 για τα Aframaxes (route Afra-Baltic) και επίπεδα WS300 για τα Suezmaxes (route BalticSea-Mediterranean).
Παράλληλα, σε route από τη Βαλτική Θάλασσα στην Ευρώπη για την αγορά των clean, οι ναύλοι κινήθηκαν σε παρεμφερή ρότα. Μάλιστα, οι ναύλοι για MR1 clean tankers βρίσκονται σε επίπεδα μεγαλύτερα εκείνων των Suezmaxes, σχεδόν ίσα με WS400.
Πηγή: Signal Ocean
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ