
Καθώς οι εχθροπραξίες στην Ουκρανία παραμένουν και συνεπώς η Μαύρη Θάλασσα καθίσταται κάτι σαν «απαγορευμένη ζώνη» για την εμπορική ναυτιλία, η Ινδία εξετάζει τις εναλλακτικές επιλογές της για τη μεταφορά εμπορευμάτων της.
Σύμφωνα με την ψηφιακή έκδοση της εφημερίδας Financial Express, το στρατηγικής σημασίας λιμάνι Chabahar στο Ιράν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τις εξαγωγές εμπορευμάτων της Ινδίας στις χώρες της Κοινοπολιτείας Ανεξάρτητων Κρατών (KAK).
Εμπειρογνώμονες σε θέματα εμπορίου και αξιωματούχοι σημειώνουν στη Financial Express ότι η κυβέρνηση εξετάζει μία ακόμη επιλογή: τη διά θαλάσσης μεταφορά εμπορευμάτων μέχρι το κινεζικό λιμάνι Qingdao και από εκεί στις χώρες της KAK με τη χρήση σιδηροδρόμου.
Χώρες της ΚΑΚ είναι η Ρωσία, η Ουκρανία, η Αρμενία, το Αζερμπαϊτζάν, η Λευκορωσία, το Καζακστάν, το Κιργιστάν, η Μολδαβία, το Τατζικιστάν, το Ουζμπεκιστάν και το Τουρκμενιστάν. Οι ινδικές εξαγωγές προς αυτές τις χώρες το περασμένο οικονομικό έτος αυξήθηκαν κατά 24% σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο οικονομικό έτος, στα $4 δισ. Η Ρωσία και η Ουκρανία αντιπροσώπευσαν πάνω από το 80% των εν λόγω ροών.
Αξιωματούχος της ινδικής κυβέρνησης σημειώνει στη Financial Express ότι, εάν ο πόλεμος συνεχιστεί, οι εξαγωγές στις χώρες της ΚΑΚ θα καταστούν ακόμα πιο δύσκολες. Στο πλαίσιο αυτό, το λιμάνι Chabahar αποτελεί την καλύτερη επιλογή. Άλλωστε, μέσω του ιρανικού λιμένα, το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων σε containers από την Ινδία προς τις χώρες της ΚΑΚ είναι μειωμένο κατά ένα πέμπτο. Το λιμάνι Chabahar είναι εύκολα προσβάσιμο από τη δυτική ακτή της Ινδίας, ενώ εξαιρείται από τις αμερικανικές κυρώσεις.
Το Qingdao είναι επίσης μια εναλλακτική, ωστόσο με το υφιστάμενο επίπεδο συμφόρησης λόγω της πανδημίας, το κινεζικό λιμάνι χάνει πόντους έναντι του Chabahar.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ξεκινούν άμεσα οι μελέτες για την επέκταση του Μετρό και προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη, δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την ομιλία του σε…
Το κλείσιμο των στρατηγικής σημασίας Στενών του Oρμούζ αποτελεί μία από τις επιλογές του Ιράν για να απαντήσει στους εχθρούς του, δήλωσε σήμερα στο…
Ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας κατά 2,3% εφέτος και 2% το 2026 προβλέπει η Έκθεση Νομισματικής Πολιτικής της Τράπεζας της Ελλάδος που κατατέθηκε σήμερα στη…
Σημαντικές απώλειες καταγράφουν οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο από τα λιμάνια της Βαλτικής προς την Ινδία. Συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του Reuters,…
Στο πλαίσιο της συνόδου κορυφής «Energy Transition Summit: East Med & Southeast Europe», που διοργανώθηκε από τους Financial Times και την Καθημερινή στις 17…
Η απότομη κλιμάκωση των εντάσεων μεταξύ Ισραήλ και Ιράν κατά τη διάρκεια των τελευταίων ημερών έχει προκαλέσει ισχυρούς τριγμούς στον κλάδο των μεταφορών και…
Το πρόσφατο ταξίδι του containership «MSC Isabella» σηματοδότησε την οριστική λήξη της συμμαχίας «2M» μεταξύ των MSC και Maersk, ενώ ταυτόχρονα εγκαινίασε μια νέα…
Εν μέσω μειωμένου επενδυτικού ενδιαφέροντος σε σχέση με τα προηγούμενα δύο έτη, πρόσφατη έκθεση της Allied σκιαγραφεί τη δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ