
Καθώς οι εχθροπραξίες στην Ουκρανία παραμένουν και συνεπώς η Μαύρη Θάλασσα καθίσταται κάτι σαν «απαγορευμένη ζώνη» για την εμπορική ναυτιλία, η Ινδία εξετάζει τις εναλλακτικές επιλογές της για τη μεταφορά εμπορευμάτων της.
Σύμφωνα με την ψηφιακή έκδοση της εφημερίδας Financial Express, το στρατηγικής σημασίας λιμάνι Chabahar στο Ιράν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τις εξαγωγές εμπορευμάτων της Ινδίας στις χώρες της Κοινοπολιτείας Ανεξάρτητων Κρατών (KAK).
Εμπειρογνώμονες σε θέματα εμπορίου και αξιωματούχοι σημειώνουν στη Financial Express ότι η κυβέρνηση εξετάζει μία ακόμη επιλογή: τη διά θαλάσσης μεταφορά εμπορευμάτων μέχρι το κινεζικό λιμάνι Qingdao και από εκεί στις χώρες της KAK με τη χρήση σιδηροδρόμου.
Χώρες της ΚΑΚ είναι η Ρωσία, η Ουκρανία, η Αρμενία, το Αζερμπαϊτζάν, η Λευκορωσία, το Καζακστάν, το Κιργιστάν, η Μολδαβία, το Τατζικιστάν, το Ουζμπεκιστάν και το Τουρκμενιστάν. Οι ινδικές εξαγωγές προς αυτές τις χώρες το περασμένο οικονομικό έτος αυξήθηκαν κατά 24% σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο οικονομικό έτος, στα $4 δισ. Η Ρωσία και η Ουκρανία αντιπροσώπευσαν πάνω από το 80% των εν λόγω ροών.
Αξιωματούχος της ινδικής κυβέρνησης σημειώνει στη Financial Express ότι, εάν ο πόλεμος συνεχιστεί, οι εξαγωγές στις χώρες της ΚΑΚ θα καταστούν ακόμα πιο δύσκολες. Στο πλαίσιο αυτό, το λιμάνι Chabahar αποτελεί την καλύτερη επιλογή. Άλλωστε, μέσω του ιρανικού λιμένα, το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων σε containers από την Ινδία προς τις χώρες της ΚΑΚ είναι μειωμένο κατά ένα πέμπτο. Το λιμάνι Chabahar είναι εύκολα προσβάσιμο από τη δυτική ακτή της Ινδίας, ενώ εξαιρείται από τις αμερικανικές κυρώσεις.
Το Qingdao είναι επίσης μια εναλλακτική, ωστόσο με το υφιστάμενο επίπεδο συμφόρησης λόγω της πανδημίας, το κινεζικό λιμάνι χάνει πόντους έναντι του Chabahar.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η VANOS Defense, τμήμα της VANOS S.A., συμμετείχε στην άσκηση “ΤΑΜΣ – Αίσιος Οιωνός 2025”, συμβάλλοντας ενεργά στη διασφάλιση επιχειρησιακής ετοιμότητας, παρουσιάζοντας νέες τεχνολογίες…

Η κινεζική αγορά σόγιας παρουσίασε αξιοσημείωτη μετατόπιση ροών τον Οκτώβριο, καθώς για δεύτερο συνεχόμενο μήνα δεν καταγράφηκε καμία εισαγωγή από τις ΗΠΑ, την ώρα…

Μια απόπειρα να υπάρξει συμφωνία για τον τρόπο με τον οποίο οι χώρες θα αποδεσμευθούν από τα ορυκτά καύσιμα αφαιρέθηκε από το πιο πρόσφατο…

Οι Ρώσοι ιδιοκτήτες της Πετρελαϊκής Βιομηχανίας της Σερβίας (NIS) είναι έτοιμοι να πουλήσουν το πλειοψηφικό τους μερίδιο, δήλωσε η υπουργός Ενέργειας Ντούμπραβκα Τζέντοβιτς Χαντάνοβιτς.…

Η ενοποίηση προηγμένων συστημάτων αυτόνομης ναυτιλίας, τεχνητής νοημοσύνης και θαλάσσιων ενεργειακών πλατφορμών βρίσκεται στο επίκεντρο της νέας συνεργασίας μεταξύ της Ocean Power Technologies (OPT)…

Η προηγμένη ηλεκτρική πρόωση τύπου Azipod και τα ολοκληρωμένα συστήματα ηλεκτρικής ισχύος της ABB θα εφαρμοστούν στο νέο καναδικό παγοθραυστικό «Polar Max», που προορίζεται…

Τις αναμνήσεις από την 55ετή πορεία του -με έμφαση την παρουσία του στην Κίνα-, καθώς και τις τρέχουσες εξελίξεις της ναυτιλιακής βιομηχανίας, παρουσίασε ο…

Η έναρξη των εξαγωγών από το Simandou στη Γουινέα, το μεγαλύτερο αναξιοποίητο ορυχείο υψηλής ποιότητας σιδηρομεταλλεύματος παγκοσμίως, δύναται να προκαλέσει ανακατατάξεις στην αγορά των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ