
Καθώς οι εχθροπραξίες στην Ουκρανία παραμένουν και συνεπώς η Μαύρη Θάλασσα καθίσταται κάτι σαν «απαγορευμένη ζώνη» για την εμπορική ναυτιλία, η Ινδία εξετάζει τις εναλλακτικές επιλογές της για τη μεταφορά εμπορευμάτων της.
Σύμφωνα με την ψηφιακή έκδοση της εφημερίδας Financial Express, το στρατηγικής σημασίας λιμάνι Chabahar στο Ιράν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τις εξαγωγές εμπορευμάτων της Ινδίας στις χώρες της Κοινοπολιτείας Ανεξάρτητων Κρατών (KAK).
Εμπειρογνώμονες σε θέματα εμπορίου και αξιωματούχοι σημειώνουν στη Financial Express ότι η κυβέρνηση εξετάζει μία ακόμη επιλογή: τη διά θαλάσσης μεταφορά εμπορευμάτων μέχρι το κινεζικό λιμάνι Qingdao και από εκεί στις χώρες της KAK με τη χρήση σιδηροδρόμου.
Χώρες της ΚΑΚ είναι η Ρωσία, η Ουκρανία, η Αρμενία, το Αζερμπαϊτζάν, η Λευκορωσία, το Καζακστάν, το Κιργιστάν, η Μολδαβία, το Τατζικιστάν, το Ουζμπεκιστάν και το Τουρκμενιστάν. Οι ινδικές εξαγωγές προς αυτές τις χώρες το περασμένο οικονομικό έτος αυξήθηκαν κατά 24% σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο οικονομικό έτος, στα $4 δισ. Η Ρωσία και η Ουκρανία αντιπροσώπευσαν πάνω από το 80% των εν λόγω ροών.
Αξιωματούχος της ινδικής κυβέρνησης σημειώνει στη Financial Express ότι, εάν ο πόλεμος συνεχιστεί, οι εξαγωγές στις χώρες της ΚΑΚ θα καταστούν ακόμα πιο δύσκολες. Στο πλαίσιο αυτό, το λιμάνι Chabahar αποτελεί την καλύτερη επιλογή. Άλλωστε, μέσω του ιρανικού λιμένα, το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων σε containers από την Ινδία προς τις χώρες της ΚΑΚ είναι μειωμένο κατά ένα πέμπτο. Το λιμάνι Chabahar είναι εύκολα προσβάσιμο από τη δυτική ακτή της Ινδίας, ενώ εξαιρείται από τις αμερικανικές κυρώσεις.
Το Qingdao είναι επίσης μια εναλλακτική, ωστόσο με το υφιστάμενο επίπεδο συμφόρησης λόγω της πανδημίας, το κινεζικό λιμάνι χάνει πόντους έναντι του Chabahar.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στις…

Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, παρουσιάζει τα οφέλη του εξαιρετικά δυναμικού τομέα της κρουαζιέρας για τις…

Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού θα καταπλεύσουν στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία επίσκεψης στο κοινό από αύριο, Παρασκευή…

Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…

Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…

Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…

Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…

Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ