Τέσσερις ελληνικοί λιμένες σε νέα εποχή

Τέσσερις ελληνικοί λιμένες σε νέα εποχή

317
Τέσσερις ελληνικοί λιμένες σε νέα εποχή

«Εγνατία των λιμένων. Ηγουμενίτσα – Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Αλεξανδρούπολη: Αναπτυξιακός και Γεωστρατηγικός ρόλος», ήταν το θέμα ημερίδας που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη με πρωτοβουλία της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ελληνισμού της Διασποράς της Βουλής.

Η ημερίδα στην οποία το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εκπροσώπησε ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής Ευάγγελος Κυριαζόπουλος διοργανώθηκε στο πλαίσιο εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται στο περιθώριο της κοινής συνεδρίασης της Επιτροπής με το Διοικητικό Συμβούλιο της Παγκόσμιας Διακοινοβουλευτικής Ένωσης Ελληνισμού (Πα.Δ.Ε.Ε.).

Η Εγνατία Οδός εκκινεί από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, απ’ όπου υπάρχει τακτική ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Ιταλία, και καταλήγει στους Kήπους του Έβρου στα Ελληνοτουρκικά σύνορα. Από την μια πλευρά ως την άλλη, ανέφερε, βρίσκονται 4 από τους σημαντικότερους λιμένες της Β. Ελλάδας.

Επιπρόσθετα», συνέχισε, «η Εγνατία Οδός λειτουργεί συγχρόνως ως συλλεκτήριος οδικός άξονας των μεταφορών της Βαλκανικής και της Ν.Α. Ευρώπης. Σ’ αυτήν καταλήγουν οι Πανευρωπαϊκοί Διάδρομοι IV (Βερολίνο – Σόφια – Θεσσαλονίκη), IX (Ελσίνκι με κατάληξη την Αλεξανδρούπολη), Χ (Βιέννη – Βελιγράδι – Θεσσαλονίκη)».

 

Συμβολή στον Αναπτυξιακό Ρόλο της περιοχής

Αναφορικά με τον ρόλο που διαδραματίζουν αυτά τα τέσσερα λιμάνια στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, ο κ. Κυριαζόπουλος, επεσήμανε τα εξής :

Λιμένας Θεσσαλονίκης:

· Κύριος λιμένας των Βαλκανίων με προοπτικές πύλης διαμετακομιστικού εμπορίου και τουρισμού μέσα από:

-Ολοκλήρωση υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου του ΟΛΘ ΑΕ και κύρια των έργων αναβάθμισης στον 6ο προβλήτα που θα δώσει τη δυνατότητα προσέγγισης σε μεγάλα containerships

-Της θέσης σε λειτουργία εμπορευματικής γραμμής με λιμένες της Αιγύπτου και της Νότιας Τουρκίας

-Της ολοένα αυξανόμενης σημασίας του ως homeport λιμένας κρουαζιέρας

-Του πρόσφατου μνημόνιού συνεργασίας με Οικονομική Ζώνη του Σουέζ

· Λιμάνι Ηγουμενίτσας: Δυτική πύλη θαλάσσιου διάδρομου με μεγάλες δυνατότητες στον τομέα εμπορευματικών μεταφορών, την κρουαζιέρα και τον θαλάσσιο τουρισμό.

· Λιμάνι Αλεξανδρούπολης: Λιμένας διττής σημασίας – πολιτικής και στρατιωτικής (ΝΑΤΟ). Σημειώνεται ότι η επένδυση για το πλωτό terminal (FSRU) αναμένεται να ξεκινήσει το 2022 και θα έχει κύρια εξαγωγικό προσανατολισμό.

· Λιμάνι Καβάλας: πέραν της αξιοποίησης του εμπορικού λιμένα, σε δρομολόγηση βρίσκεται η δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την αξιοποίηση της υπόγειας αποθήκης φυσικού αερίου Καβάλας με τη διευθέτηση του ζητήματος του Κανονισμού Τιμολόγησης και τα λοιπά ζητήματα

Από τα κοινοπρακτικά σχήματα που έχουν προκριθεί, διαφαίνεται ότι επενδυτές με ευρεία και βαθιά γνώση του αντικειμένου της λιμενικής βιομηχανίας πρόκειται να υλοποιήσουν σύντομα το αναπτυξιακό τους πλάνο και να ξεδιπλώσουν τις δυνατότητες τόσο των λιμένων όσο και της Εγνατίας Οδού ως βασικού άξονα θαλασσίων εμπορευματικών μεταφορών.

 

Ο γεωστρατηγικός ρόλος της Εγνατίας Οδού

Ως προς τον γεωστρατηγικό ρόλο της Εγνατίας Οδού ο κ. Κυριαζόπουλος τόνισε τα εξής :

«Στον υπό αναθεώρηση Κανονισμό του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών που συζητείται στις Βρυξέλλες, σύμφωνα με την Πρόταση της Επιτροπής από τη χώρα μας θα διέρχονται δύο νέοι Ευρωπαϊκοί Διάδρομοι: Ο Διάδρομος Δυτικών Βαλκανίων που στην προτεινόμενη χάραξη θα συνδέει οδικά και σιδηροδρομικά τη Θεσσαλονίκη με το Βελιγράδι και ο Διάδρομος Βαλτικής – Μαύρης Θάλασσας – Αιγαίου που θα διέρχεται στη χώρα μας από τη Βουλγαρία και μέσω Αλεξανδρούπολης στην Εγνατία Οδό.

Οι νέοι Ευρωπαϊκοί Διάδρομοι δημιουργούν νέα δεδομένα για τους λιμένες της Εγνατίας καθώς όταν θα ολοκληρωθούν οι πολυτροπικές συνδέσεις, εμπορευματικά αγαθά και ενέργεια θα διακινούνται μέσω της Εγνατίας από και προς τα Βαλκάνια, την Ανατολική Ευρώπη και τις χώρες της Βαλτικής».

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.