
O Κόλπος της Γουινέας «φιλοξενεί» μερικές από τις ταχέως αναπτυσσόμενες οικονομίες και άρα η συμβολή του στο θαλάσσιο εμπόριο και στη ναυτιλία αναμένεται να αναβαθμιστεί τα επόμενα έτη. Η Νιγηρία αποτελεί την πλέον πολυπληθή χώρα στην περιοχή, με 210 εκατ. κατοίκους, ενώ την ίδια ώρα είναι και η μεγαλύτερη οικονομία, με το ΑΕΠ της να εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 2,7% το 2022. Οι εκτιμήσεις του ΔΝΤ κάνουν λόγο για ισχυρή ανάπτυξη των Ακτής Ελεφαντοστού (6,5%), Γκάνας (6,2%), Τόγκο (5,9%) και Καμερούν (4,6%).
Σύμφωνα με ανάλυση της UNCTAD με στοιχεία της VesselsValue, oι εισαγωγές ξηρών φορτίων στη Δυτική Αφρική το 2021 αυξήθηκαν κατά 32%, ενώ η ετήσια αύξηση των εισαγωγών για τα έτη 2015-2020 άγγιζε το 2%. Η Ασία-Ειρηνικός αποτέλεσε τον μεγαλύτερο εξαγωγέα, καθώς οι ροές ξηρών φορτίων προς τη Δυτική Αφρική κυμάνθηκαν στους 13 εκατ. τόνους, σημειώνοντας αύξηση 21%. Σε ό,τι αφορά το είδος του εμπορεύματος, η Ινδία εξάγει κυρίως ρύζι και σιτηρά, ενώ η Ευρώπη αγροτικά εμπορεύματα για χρήση σε ζωοτροφές.
Αναφορικά με τα λιμάνια στον Κόλπο της Γουινέας που προσελκύουν τα περισσότερα φορτία, διαφαίνεται μια ισορροπία μεταξύ των χωρών. Όπως προκύπτει από το παρακάτω γράφημα, το 2021 η διακίνηση ξηρών φορτίων από το Abidjan στην Ακτή Ελεφαντοστού αυξήθηκε κατά 84%, στο Cotonou του Μπενίν κατά 79%, στο Lome του Τόγκο κατά 62%, ενώ στο Tema και στο Takoradi της Γκάνας οι αντίστοιχες αυξήσεις άγγιξαν το 55% και 52%.
Παρά την ισχυρή δυναμική της Δυτικής Αφρικής για τα bulkers, η εικόνα δεν είναι ίδια για τα containerships. H συνολική χωρητικότητα των containerships που προσέγγισαν τα λιμάνια της περιοχής κατέγραψε αύξηση 2% ετησίως για την εξαετία 2016-2021. Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι, κάθε μήνα, containerships με μεταφορική ικανότητα κάτω των 2 εκατ. TEUs προσεγγίζουν τα λιμάνια της Δυτικής Αφρικής, όταν για παράδειγμα στο Ρότερνταμ ο αντίστοιχος αριθμός συχνά ξεπερνά τα 3 εκατ. TEUs.
Φωτό: Nic Bothma/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ