
Η εφαρμογή της πρώτης μείωσης του μέγιστου επιτρεπτού βυθίσματος των πλοίων που διέρχονται από τη Διώρυγα του Παναμά αναβλήθηκε, σύμφωνα με πρόσφατη σχετική ανακοίνωση της Αρχής της Διώρυγας. Πιο συγκεκριμένα, το εν λόγω μέτρο, που θα μειώσει το μέγιστο επιτρεπτό βύθισμα των πλοίων που διέρχονται από τα Neopanamax Locks στα 15,09 μ., αναβλήθηκε έως τις 24 Μάρτιου, όποτε και αναμένεται να τεθεί σε ισχύ.
Ειδικότερα, η προαναφερθείσα αναβολή συνιστά απόρροια των πρόσφατων βροχοπτώσεων, που οδήγησαν στη διατήρηση της στάθμης των υδάτων στη διώρυγα σε επίπεδα που επιτρέπουν τη διέλευση πλοίων βυθίσματος μικρότερου ή ίσου των 15,24 μ.
Παράλληλα, αξίζει να αναφερθεί ότι η Αρχή της Διώρυγας προσβλέπει σε περαιτέρω μείωση των επιτρεπτών ορίων βυθίσματος στα 14,94 μ., από τις 9 Απριλίου 2022 και έπειτα. Ωστόσο, οι ημερομηνίες εφαρμογής των ανακοινωθέντων μέτρων υπόκεινται σε πιθανές αλλαγές, ανάλογα με τη στάθμη των υδάτων στη λίμνη Gatun.
Όπως υπογραμμίζει η S&P Platts σε πρόσφατο δημοσίευμά της, η αναστολή της εφαρμογής του μέτρου θα επιτρέψει σε πλήρως φορτωμένα Suezmaxes να συνεχίσουν να διέρχονται από τη διώρυγα. Ταυτόχρονα, τα bulk carriers μικρού και μεσαίου μεγέθους θα είναι σε θέση να διέρχονται ακόμα και μετά την εφαρμογή των μέτρων, καθώς το βύθισμά τους είναι περίπου ίσο με 11 έως 12 μ.
Φωτό: Brian Tromp/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για υποδομές κέντρων δεδομένων (data centers) καθιστά τα υπάρχοντα ηλεκτρικά δίκτυα ανίσχυρα να παρέχουν την απαιτούμενη ισχύ στον σωστό…
Νωχελική παραμένει η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allied, 703 πλοία χωρητικότητας 48,4 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας πλήθους βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη, ειδικότερα αυτά της ΕΕ, αναζητούν…
Εν μέσω του εμπορικού πολέμου μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου, η Κίνα έχει προβεί σε ενέργειες για διαφοροποίηση των εισαγωγών της σε ορισμένα…
Καθώς η αναζωογόνηση των εγχώριων ναυπηγείων συνιστά πλέον επιτακτική προτεραιότητα της Ιαπωνίας, το Τόκιο δρομολογεί την πιο φιλόδοξη προσπάθεια των τελευταίων δεκαετιών προς αυτή…
Έναν ισχυρό ενεργειακό πόλο, με σημαντική παρουσία στην Ελλάδα και δυναμική επέκταση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δημιουργούν οι Όμιλοι Motor Oil και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσω…
Η ναυτιλία, ως θεμέλιος λίθος του παγκόσμιου εμπορίου, καλείται να επανακαθορίσει τη θέση και τον ρόλο της σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον, όπου οι…
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ