Διώρυγα Παναμά: Αναβολή για τα μέγιστα επιτρεπτά όρια βυθίσματος πλοίων

Διώρυγα Παναμά: Αναβολή για τα μέγιστα επιτρεπτά όρια βυθίσματος πλοίων

166
Διώρυγα Παναμά: Αναβολή για τα μέγιστα επιτρεπτά όρια βυθίσματος πλοίων

Η εφαρμογή της πρώτης μείωσης του μέγιστου επιτρεπτού βυθίσματος των πλοίων που διέρχονται από τη Διώρυγα του Παναμά αναβλήθηκε, σύμφωνα με πρόσφατη σχετική ανακοίνωση της Αρχής της Διώρυγας. Πιο συγκεκριμένα, το εν λόγω μέτρο, που θα μειώσει το μέγιστο επιτρεπτό βύθισμα των πλοίων που διέρχονται από τα Neopanamax Locks στα 15,09 μ., αναβλήθηκε έως τις 24 Μάρτιου, όποτε και αναμένεται να τεθεί σε ισχύ.

Ειδικότερα, η προαναφερθείσα αναβολή συνιστά απόρροια των πρόσφατων βροχοπτώσεων, που οδήγησαν στη διατήρηση της στάθμης των υδάτων στη διώρυγα σε επίπεδα που επιτρέπουν τη διέλευση πλοίων βυθίσματος μικρότερου ή ίσου των 15,24 μ.

Παράλληλα, αξίζει να αναφερθεί ότι η Αρχή της Διώρυγας προσβλέπει σε περαιτέρω μείωση των επιτρεπτών ορίων βυθίσματος στα 14,94 μ., από τις 9 Απριλίου 2022 και έπειτα. Ωστόσο, οι ημερομηνίες εφαρμογής των ανακοινωθέντων μέτρων υπόκεινται σε πιθανές αλλαγές, ανάλογα με τη στάθμη των υδάτων στη λίμνη Gatun.

Όπως υπογραμμίζει η S&P Platts σε πρόσφατο δημοσίευμά της, η αναστολή της εφαρμογής του μέτρου θα επιτρέψει σε πλήρως φορτωμένα Suezmaxes να συνεχίσουν να διέρχονται από τη διώρυγα. Ταυτόχρονα, τα bulk carriers μικρού και μεσαίου μεγέθους θα είναι σε θέση να διέρχονται ακόμα και μετά την εφαρμογή των μέτρων, καθώς το βύθισμά τους είναι περίπου ίσο με 11 έως 12 μ.

Φωτό: Brian Tromp/ Unsplash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.