Η αμμωνία ως ναυτιλιακό καύσιμο κερδίζει πόντους

Η αμμωνία ως ναυτιλιακό καύσιμο κερδίζει πόντους

121
Η αμμωνία ως ναυτιλιακό καύσιμο κερδίζει πόντους

Η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία NYK ολοκλήρωσε, σε συνεργασία με τη φινλανδική συμβουλευτική εταιρεία Elomatic, τον σχεδιασμό ενός πλοίου κατανάλωσης καυσίμου LNG, το οποίο μπορεί να μετασκευαστεί προκειμένου να καταναλώνει ως καύσιμο αμμωνία.

Ο εν λόγω σχεδιασμός αφορά προς το παρόν ένα πλοίο μεταφοράς οχημάτων και ένα φορτηγό πλοίο κατηγορίας Post-Panamax, ενώ στα μέσα του 2022 οι δύο εταιρείες αναμένεται να αναπτύξουν παρόμοιους σχεδιασμούς για ένα Capesize φορτηγό πλοίο και ένα VLCC δεξαμενόπλοιο.

Σαν επόμενο βήμα, αναμένεται μέχρι το τέλος του έτους να ξεκινήσουν συζητήσεις με ναυπηγεία και προμηθευτές εξοπλισμού, προκειμένου η διαδικασία να προχωρήσει από το στάδιο του σχεδιασμού σε εκείνο της κατασκευής, με στόχο την εισαγωγή του πρώτου πλοίου στην αγορά έως το 2025.

Η ΝΥΚ έχει επενδύσει και σε άλλα ερευνητικά προγράμματα τα οποία αφορούν τη χρήση της αμμωνίας ως καυσίμου στον ναυτιλιακό κλάδο. Τον Αύγουστο του 2020, η εταιρεία συνήψε συνεργασία με το ιαπωνικό ναυπηγείο Japan Marine United και τον νηογνώμονα ClassNK, προκειμένου να διερευνήσουν τις δυνατότητες ανάπτυξης ενός πλοίου μεταφοράς αμμωνίας το οποίο θα καταναλώνει και ως καύσιμο αμμωνία, καθώς και μιας φορτηγίδας που θα χρησιμοποιείται για την αποθήκευση και την επανεριοποίηση καυσίμου αμμωνίας.

Φωτό: www.nyk.com

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.