
Η οικονομία της Ινδίας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την κατανάλωση άνθρακα και το Νέο Δελχί προσβλέπει σε σημαντική αύξηση της τοπικής παραγωγής τα επόμενη έτη. Ενδεικτικά, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η Ινδία αναμένει τα ιδιωτικά ορυχεία της να διαθέτουν ετήσια παραγωγική ικανότητα περίπου 350-400 εκατ. τόνους άνθρακα έως το 2030.
Σημειώνεται ότι, επί του παρόντος, η Ινδία αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο καταναλωτή άνθρακα παγκοσμίως μετά την Κίνα. Η αύξηση της εγχώριας παραγωγής αναμένεται να οδηγήσει σε μείωση των εισαγωγών. Η Ινδία προμηθεύεται περίπου το 90% του εισαγόμενου άνθρακά της από την Ινδονήσια, την Αυστραλία και τη Νότια Αφρική.
Παράλληλα, οι αυξημένες τιμές άνθρακα στις διεθνείς αγορές τους τελευταίους μήνες έχουν οδηγήσει σε πτώση των εισαγωγών της Ινδίας. Συνεπώς, αυξήθηκε η εξάρτηση της εγχώριας αγοράς από την παραγωγή της κρατικής Coal India. Άλλωστε, η παραγωγή της Coal India αντιπροσωπεύει το 80% της εγχώριας κατανάλωσης.
Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι οι ασιατικές χώρες διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά άνθρακα. Πέραν του ρόλου τους ως κορυφαίοι προορισμοί του ορυκτού, επενδύουν σημαντικά σε νέα projects παγκοσμίως. Δημοσίευμα του Guardian εντός του 2021 υπογράμμισε πως μόλις πέντε ασιατικές χώρες αντιστοιχούν στο 80% περίπου των νέων επενδύσεων σε εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής με τη χρήση άνθρακα παγκοσμίως.
Τέλος, οι βλέψεις του Νέου Δελχί αναμένεται να επιδράσουν στη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου. Άλλωστε, η σημαντική αύξηση της εγχώριας παραγωγής πιθανώς θα διατηρήσει σε χαμηλά επίπεδα τις εισαγωγές της Ινδίας ή θα τις μειώσει περαιτέρω, οδηγώντας σε πτώση τη ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά άνθρακα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ