
Οι συγκρούσεις στην Ανατολική Ευρώπη ενδέχεται να επηρεάσουν σημαντικά τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων με reefers, δεδομένου ότι η Ρωσία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο τόσο ως εξαγωγέας όσο και ως εισαγωγέας για την εν λόγω αγορά, όπως σημειώνει νέα ανάλυση της Drewry.
Την ίδια ώρα, ο οίκος αναλύσεων υπογραμμίζει ότι οποιαδήποτε μείωση της ζήτησης θα φέρει μια «ανακούφιση» στους ιδιοκτήτες των φορτίων, οι οποίοι εναγωνίως πασχίζουν να εξασφαλίσουν την απαραίτητη χωρητικότητα στα πλοία.
Σύμφωνα με την Drewry, Ρωσία και Ουκρανία από κοινού αντιπροσωπεύουν το 4,5% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου προϊόντων με reefers. To 2021, η Ρωσία εισήγαγε 4 εκατ. τόνους φρούτων, εκ των οποίων το 40% ήταν μπανάνες από το Εκουαδόρ και ένα μικρότερο ποσοστό από την Κεντρική Αμερική. Η Drewry υπολογίζει ότι το 50% του όγκου μπανανών που εισάγει η Ρωσία καταφθάνει στη χώρα με containerships και ο όγκος αυτός, παραδοσιακά, είναι υψηλότερος το πρώτο μισό του έτους. Καθίσταται λοιπόν σαφές ότι ο αντίκτυπος ενδέχεται να είναι σφοδρός εάν το εμπόριο φρέσκων προϊόντων από τη δυτική ακτή της Νότιας Αμερικής επιβραδυνθεί. Παράλληλα, οι αγορές που βασίζονται στις εισαγωγές φρέσκων προϊόντων θα δουν τις τιμές να δέχονται έντονες πληθωριστικές πιέσεις.
H Βραζιλία, από την άλλη, αποτελεί σημαντικό τροφοδότη κρέατος της Ρωσίας, η οποία από τη μεριά της εξάγει ετησίως 1,4 εκατ. τόνους θαλασσινών που αλιεύονται στη Θάλασσα του Οχότσκ και εν συνεχεία μεταφορτώνονται σε reefer πλοία κυρίως ρωσικής σημαίας. Δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος ρωσικών θαλασσινών έχει προορισμό την Κίνα, ο αντίκτυπος στις εν λόγω ροές δεν θα είναι μεγάλος, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα, εκτός και αν το Πεκίνο αλλάξει στάση, τονίζει η Drewry.
Συνεπώς, οι επιδράσεις θα είναι ανάμεικτες, με τις εισαγωγικές ροές να επηρεάζονται σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ ό,τι οι εξαγωγικές, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα. Μια παρατεταμένη κρίση αναμένεται να αλλάξει άρδην το trade pattern ευπαθών προϊόντων και ως εκ τούτου κάποιες αγορές ενδέχεται να επωφεληθούν.
Φωτό: dendoktoor/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ