
Ο αριθμός των αεροπορικών ατυχημάτων μειώθηκε το 2021 σε σχέση με το 2020, επιτρέποντας στον κλάδο των αερομεταφορών να υποστηρίζει ότι, παρά τη δυσμενή οικονομική κατάσταση των περισσότερων αερομεταφορέων, επιτεύχθηκε «ισχυρή βελτίωση» στα επίπεδα ασφάλειας των εμπορικών πτήσεων. Ωστόσο, παρά τη θετική εικόνα που περιγράφει ο διεθνής σύνδεσμος αερομεταφορέων ΙΑΤΑ, ο αριθμός των ατυχημάτων που κατέληξαν σε απώλειες ανθρώπινης ζωής αυξήθηκε ελαφρά.
Αν και καταγράφηκαν 25,7 εκατ. πτήσεις με αεροσκάφη το 2021, μόνο 26 αεροπορικά ατυχήματα σημειώθηκαν το 2021. Ο αριθμός είναι αισθητά βελτιωμένος σε σχέση με τα 35 ατυχήματα που καταγράφηκαν το 2020, αν και οι συνολικές εμπορικές πτήσεις λόγω της πανδημίας δεν ξεπέρασαν τα 22,2 εκατ. Ο ετήσιος μέσος όρος ατυχημάτων την περίοδο 2015-2020 ήταν 44,2 ατυχήματα, αλλά το 2019, πριν από την πανδημία, είχαν καταγραφεί 46,8 εκατ. πτήσεις.
Από τα συνολικά 26 ατυχήματα το 2021, σε επτά περιπτώσεις καταγράφηκαν απώλειες ανθρώπινης ζωής. Ο συνολικός αριθμός των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους το 2021 ήταν 121. To 2020 είχαν καταγραφεί μόνο πέντε ατυχήματα με απώλειες ζωής.
Τα δυστυχήματα αφορούσαν στη συντριπτική τους πλειονότητα ελικοφόρα αεροσκάφη και μόνο σε μία περίπτωση αεροσκάφος τύπου jet. Πιο συγκεκριμένα, τρεις πτήσεις όπου καταγράφηκαν ανθρώπινες απώλειες συνέβησαν σε κράτη-μέλη της Κοινοπολιτείας Ανεξάρτητων Κρατών (Ρωσία, Λευκορωσία, κ.λπ.) και τρεις στην Αφρική. Το ένα και μοναδικό αεροσκάφος jet που συνετρίβη με ανθρώπινες απώλειες ήταν σε πτήση στο εσωτερικό της Ινδονησίας. Αν και ένα αεροσκάφος τύπου McDonnell Douglas MD-87 συνετρίβη κοντά σε αεροδρόμιο του Χιούστον στις ΗΠΑ και τελικά καταστράφηκε ολοκληρωτικά μετά από πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στην άτρακτό του, όλοι οι 21 επιβάτες και το πλήρωμα διέφυγαν χωρίς απώλειες και βαριάς μορφής τραυματισμούς.
Κανένα μέλος της ΙΑΤΑ δεν κατέγραψε πτήση με ανθρώπινες απώλειες, αν και ο διεθνής φορέας επέστησε την προσοχή σε διεθνείς αρχές να εξετάσουν τους ακριβείς λόγους και αιτίες για τον συγκεκριμένο αριθμό ατυχημάτων σε ελικοφόρα αεροσκάφη. Σύμφωνα με ειδικούς, ιδιαίτερη εστίαση πρέπει να γίνει στα επίπεδα λειτουργικής ασφάλειας και εκπαίδευσης των πιλότων στα αεροσκάφη τύπου Antonov An-26 και An- 28, ρωσικής τεχνολογίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ