
Ο αριθμός των αεροπορικών ατυχημάτων μειώθηκε το 2021 σε σχέση με το 2020, επιτρέποντας στον κλάδο των αερομεταφορών να υποστηρίζει ότι, παρά τη δυσμενή οικονομική κατάσταση των περισσότερων αερομεταφορέων, επιτεύχθηκε «ισχυρή βελτίωση» στα επίπεδα ασφάλειας των εμπορικών πτήσεων. Ωστόσο, παρά τη θετική εικόνα που περιγράφει ο διεθνής σύνδεσμος αερομεταφορέων ΙΑΤΑ, ο αριθμός των ατυχημάτων που κατέληξαν σε απώλειες ανθρώπινης ζωής αυξήθηκε ελαφρά.
Αν και καταγράφηκαν 25,7 εκατ. πτήσεις με αεροσκάφη το 2021, μόνο 26 αεροπορικά ατυχήματα σημειώθηκαν το 2021. Ο αριθμός είναι αισθητά βελτιωμένος σε σχέση με τα 35 ατυχήματα που καταγράφηκαν το 2020, αν και οι συνολικές εμπορικές πτήσεις λόγω της πανδημίας δεν ξεπέρασαν τα 22,2 εκατ. Ο ετήσιος μέσος όρος ατυχημάτων την περίοδο 2015-2020 ήταν 44,2 ατυχήματα, αλλά το 2019, πριν από την πανδημία, είχαν καταγραφεί 46,8 εκατ. πτήσεις.
Από τα συνολικά 26 ατυχήματα το 2021, σε επτά περιπτώσεις καταγράφηκαν απώλειες ανθρώπινης ζωής. Ο συνολικός αριθμός των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους το 2021 ήταν 121. To 2020 είχαν καταγραφεί μόνο πέντε ατυχήματα με απώλειες ζωής.
Τα δυστυχήματα αφορούσαν στη συντριπτική τους πλειονότητα ελικοφόρα αεροσκάφη και μόνο σε μία περίπτωση αεροσκάφος τύπου jet. Πιο συγκεκριμένα, τρεις πτήσεις όπου καταγράφηκαν ανθρώπινες απώλειες συνέβησαν σε κράτη-μέλη της Κοινοπολιτείας Ανεξάρτητων Κρατών (Ρωσία, Λευκορωσία, κ.λπ.) και τρεις στην Αφρική. Το ένα και μοναδικό αεροσκάφος jet που συνετρίβη με ανθρώπινες απώλειες ήταν σε πτήση στο εσωτερικό της Ινδονησίας. Αν και ένα αεροσκάφος τύπου McDonnell Douglas MD-87 συνετρίβη κοντά σε αεροδρόμιο του Χιούστον στις ΗΠΑ και τελικά καταστράφηκε ολοκληρωτικά μετά από πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στην άτρακτό του, όλοι οι 21 επιβάτες και το πλήρωμα διέφυγαν χωρίς απώλειες και βαριάς μορφής τραυματισμούς.
Κανένα μέλος της ΙΑΤΑ δεν κατέγραψε πτήση με ανθρώπινες απώλειες, αν και ο διεθνής φορέας επέστησε την προσοχή σε διεθνείς αρχές να εξετάσουν τους ακριβείς λόγους και αιτίες για τον συγκεκριμένο αριθμό ατυχημάτων σε ελικοφόρα αεροσκάφη. Σύμφωνα με ειδικούς, ιδιαίτερη εστίαση πρέπει να γίνει στα επίπεδα λειτουργικής ασφάλειας και εκπαίδευσης των πιλότων στα αεροσκάφη τύπου Antonov An-26 και An- 28, ρωσικής τεχνολογίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ