
Ο αριθμός των αεροπορικών ατυχημάτων μειώθηκε το 2021 σε σχέση με το 2020, επιτρέποντας στον κλάδο των αερομεταφορών να υποστηρίζει ότι, παρά τη δυσμενή οικονομική κατάσταση των περισσότερων αερομεταφορέων, επιτεύχθηκε «ισχυρή βελτίωση» στα επίπεδα ασφάλειας των εμπορικών πτήσεων. Ωστόσο, παρά τη θετική εικόνα που περιγράφει ο διεθνής σύνδεσμος αερομεταφορέων ΙΑΤΑ, ο αριθμός των ατυχημάτων που κατέληξαν σε απώλειες ανθρώπινης ζωής αυξήθηκε ελαφρά.
Αν και καταγράφηκαν 25,7 εκατ. πτήσεις με αεροσκάφη το 2021, μόνο 26 αεροπορικά ατυχήματα σημειώθηκαν το 2021. Ο αριθμός είναι αισθητά βελτιωμένος σε σχέση με τα 35 ατυχήματα που καταγράφηκαν το 2020, αν και οι συνολικές εμπορικές πτήσεις λόγω της πανδημίας δεν ξεπέρασαν τα 22,2 εκατ. Ο ετήσιος μέσος όρος ατυχημάτων την περίοδο 2015-2020 ήταν 44,2 ατυχήματα, αλλά το 2019, πριν από την πανδημία, είχαν καταγραφεί 46,8 εκατ. πτήσεις.
Από τα συνολικά 26 ατυχήματα το 2021, σε επτά περιπτώσεις καταγράφηκαν απώλειες ανθρώπινης ζωής. Ο συνολικός αριθμός των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους το 2021 ήταν 121. To 2020 είχαν καταγραφεί μόνο πέντε ατυχήματα με απώλειες ζωής.
Τα δυστυχήματα αφορούσαν στη συντριπτική τους πλειονότητα ελικοφόρα αεροσκάφη και μόνο σε μία περίπτωση αεροσκάφος τύπου jet. Πιο συγκεκριμένα, τρεις πτήσεις όπου καταγράφηκαν ανθρώπινες απώλειες συνέβησαν σε κράτη-μέλη της Κοινοπολιτείας Ανεξάρτητων Κρατών (Ρωσία, Λευκορωσία, κ.λπ.) και τρεις στην Αφρική. Το ένα και μοναδικό αεροσκάφος jet που συνετρίβη με ανθρώπινες απώλειες ήταν σε πτήση στο εσωτερικό της Ινδονησίας. Αν και ένα αεροσκάφος τύπου McDonnell Douglas MD-87 συνετρίβη κοντά σε αεροδρόμιο του Χιούστον στις ΗΠΑ και τελικά καταστράφηκε ολοκληρωτικά μετά από πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στην άτρακτό του, όλοι οι 21 επιβάτες και το πλήρωμα διέφυγαν χωρίς απώλειες και βαριάς μορφής τραυματισμούς.
Κανένα μέλος της ΙΑΤΑ δεν κατέγραψε πτήση με ανθρώπινες απώλειες, αν και ο διεθνής φορέας επέστησε την προσοχή σε διεθνείς αρχές να εξετάσουν τους ακριβείς λόγους και αιτίες για τον συγκεκριμένο αριθμό ατυχημάτων σε ελικοφόρα αεροσκάφη. Σύμφωνα με ειδικούς, ιδιαίτερη εστίαση πρέπει να γίνει στα επίπεδα λειτουργικής ασφάλειας και εκπαίδευσης των πιλότων στα αεροσκάφη τύπου Antonov An-26 και An- 28, ρωσικής τεχνολογίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ