
Ο αριθμός των αεροπορικών ατυχημάτων μειώθηκε το 2021 σε σχέση με το 2020, επιτρέποντας στον κλάδο των αερομεταφορών να υποστηρίζει ότι, παρά τη δυσμενή οικονομική κατάσταση των περισσότερων αερομεταφορέων, επιτεύχθηκε «ισχυρή βελτίωση» στα επίπεδα ασφάλειας των εμπορικών πτήσεων. Ωστόσο, παρά τη θετική εικόνα που περιγράφει ο διεθνής σύνδεσμος αερομεταφορέων ΙΑΤΑ, ο αριθμός των ατυχημάτων που κατέληξαν σε απώλειες ανθρώπινης ζωής αυξήθηκε ελαφρά.
Αν και καταγράφηκαν 25,7 εκατ. πτήσεις με αεροσκάφη το 2021, μόνο 26 αεροπορικά ατυχήματα σημειώθηκαν το 2021. Ο αριθμός είναι αισθητά βελτιωμένος σε σχέση με τα 35 ατυχήματα που καταγράφηκαν το 2020, αν και οι συνολικές εμπορικές πτήσεις λόγω της πανδημίας δεν ξεπέρασαν τα 22,2 εκατ. Ο ετήσιος μέσος όρος ατυχημάτων την περίοδο 2015-2020 ήταν 44,2 ατυχήματα, αλλά το 2019, πριν από την πανδημία, είχαν καταγραφεί 46,8 εκατ. πτήσεις.
Από τα συνολικά 26 ατυχήματα το 2021, σε επτά περιπτώσεις καταγράφηκαν απώλειες ανθρώπινης ζωής. Ο συνολικός αριθμός των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους το 2021 ήταν 121. To 2020 είχαν καταγραφεί μόνο πέντε ατυχήματα με απώλειες ζωής.
Τα δυστυχήματα αφορούσαν στη συντριπτική τους πλειονότητα ελικοφόρα αεροσκάφη και μόνο σε μία περίπτωση αεροσκάφος τύπου jet. Πιο συγκεκριμένα, τρεις πτήσεις όπου καταγράφηκαν ανθρώπινες απώλειες συνέβησαν σε κράτη-μέλη της Κοινοπολιτείας Ανεξάρτητων Κρατών (Ρωσία, Λευκορωσία, κ.λπ.) και τρεις στην Αφρική. Το ένα και μοναδικό αεροσκάφος jet που συνετρίβη με ανθρώπινες απώλειες ήταν σε πτήση στο εσωτερικό της Ινδονησίας. Αν και ένα αεροσκάφος τύπου McDonnell Douglas MD-87 συνετρίβη κοντά σε αεροδρόμιο του Χιούστον στις ΗΠΑ και τελικά καταστράφηκε ολοκληρωτικά μετά από πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στην άτρακτό του, όλοι οι 21 επιβάτες και το πλήρωμα διέφυγαν χωρίς απώλειες και βαριάς μορφής τραυματισμούς.
Κανένα μέλος της ΙΑΤΑ δεν κατέγραψε πτήση με ανθρώπινες απώλειες, αν και ο διεθνής φορέας επέστησε την προσοχή σε διεθνείς αρχές να εξετάσουν τους ακριβείς λόγους και αιτίες για τον συγκεκριμένο αριθμό ατυχημάτων σε ελικοφόρα αεροσκάφη. Σύμφωνα με ειδικούς, ιδιαίτερη εστίαση πρέπει να γίνει στα επίπεδα λειτουργικής ασφάλειας και εκπαίδευσης των πιλότων στα αεροσκάφη τύπου Antonov An-26 και An- 28, ρωσικής τεχνολογίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Costamare Bulkers Holdings Limited ανακοίνωσε σήμερα το ντεμπούτο της ως ανεξάρτητη, εισηγμένη στο χρηματιστήριο εταιρεία και την ολοκλήρωση του διαχωρισμού της από την…
Το NavHyS αποτελεί ένα πρωτοποριακό ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα που στοχεύει στην τεχνολογική εξέλιξη της χρήσης υγρού υδρογόνου (LH₂) στη ναυτιλία. Στον πυρήνα της καινοτομίας…
Κατακόρυφη πτώση σημείωσαν οι συμφωνίες για συγχωνεύσεις και εξαγορές (Μ&Α) τον Απρίλιο, απόρροια του εμπορικού πολέμου που πυροδότησε η δασμολογική πολιτική του Προέδρου των…
Ορόσημο για την ανάπτυξη της κορυφαίας εμπορικής πύλης των Φιλιππίνων συνιστά η ολοκλήρωση σημαντικών έργων από τον κολοσσό DP World στον λιμένα Manila South…
Εν μέσω αυξανόμενης ζήτησης για πολεμικά πλοία σε παγκόσμιο επίπεδο, ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας, Hanwha Ocean, φαίνεται να «ποντάρει» στις ΗΠΑ. Σύμφωνα…
Στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής βρίσκεται εκ νέου το φυσικό αέριο της Ρωσίας, καθώς η ΕΕ επιδιώκει να τερματίσει τις ενεργειακές σχέσεις της με…
Οι χρηματιστηριακές κινήσεις του 119ου πλουσιότερου ανθρώπου στον κόσμο John Fredriksen συνεχίζονται με ταχύτατους ρυθμούς. Μάλιστα, όπως έχει αναδειχθεί τις τελευταίες εβδομάδες, το ενδιαφέρον…
Η Κίνα και οι Ηνωμένες Πολιτείες ανακοίνωσαν πως θα συνεδριάσουν το ερχόμενο σαββατοκύριακο στην Ελβετία για να θέσουν τις βάσεις για εμπορικές διαπραγματεύσεις, για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ