
Υπέρτιτλος: Η ανακοίνωση της Shell μετά τον σάλο που ξέσπασε με την αγορά ρωσικού πετρελαίου σε χαμηλή τιμή
H Shell ζήτησε σήμερα συγγνώμη για το ρωσικό αργό που αγόρασε την περασμένη εβδομάδα και ανακοίνωσε ότι θα αποχωρήσει πλήρως από την όποια ανάμειξή της σε ρωσικούς υδρογονάνθρακες λόγω της εισβολής της χώρας στην Ουκρανία.
«Έχουμε έντονη επίγνωση ότι η απόφασή μας την περασμένη εβδομάδα να αγοράσουμε φορτίο ρωσικού αργού πετρελαίου… δεν ήταν η σωστή και ζητούμε συγγνώμη», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Shell Μπεν βαν Μπούερντεν.
Η εταιρία αγόρασε φορτίο ρωσικού αργού από την ελβετική Trafigura, είπαν traders την Παρασκευή. Η Shell ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα αποχωρήσει από όλες τις ρωσικές της δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένης της μονάδας υγροποιημένου φυσικού αεριού Sakhalin 2, στην οποία κατέχει ποσοστό 27,5% και η οποία ανήκει κατά 50% και τελεί υπό τη διαχείριση του ρωσικού ομίλου αερίου Gazprom.
Η Shell ακολούθησε το παράδειγμα άλλων εταιριών, όπως της BP που είπε ότι εγκαταλείπει το ποσοστό της 19,75% στον ρωσικό πετρελαϊκό κολοσσό Rosneft.
Ωστόσο ήταν μια από τις λίγες εταιρίες της Δύσης που συνέχισε να αγοράζει αργό από τη Ρωσία από τότε που η σύγκρουση στην Ουκρανία κλιμακώθηκε.
Ο βρετανικός ενεργειακός κολοσσός ανακοίνωσε ότι θα αλλάξει την εφοδιαστική του αλυσίδα για το αργό πετρέλαιο για να μεταφέρει όγκους από την πληγείσα με κυρώσεις χώρα «όσο το δυνατόν πιο γρήγορα» και να κλείσει τους σταθμούς εξυπηρέτησής της καθώς και τις δραστηριότητες καυσίμων αεροσκαφών και λιπαντικών στη Ρωσία.
Η εταιρία ανέφερε ότι η αλλαγή θα χρειαστεί εβδομάδες για να ολοκληρωθεί και θα οδηγήσει σε μειωμένη δυνατότητα επεξεργασίας σε κάποια από τα διυλιστήρια της.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ