
															Όλες οι εναλλακτικές για κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας είναι στο τραπέζι, αλλά εάν η Ευρωπαϊκή Ένωση επιβάλει κυρώσεις στην ενέργεια, όλες οι χώρες-μέλη της ΕΕ πρέπει να είναι σε θέση να σηκώσουν το βάρος, δήλωσε την Τρίτη 8 Μαρτίου στο Βίλνιους ο Ολλανδός υπουργός Εξωτερικών Βόπκε Χούκστρα.
Παράλληλα, ο εκτελεστικός βραχίονας της Ευρωπαϊκής Ένωσης καταρτίζει ένα σχέδιο για να τερματίσει την εξάρτηση του μπλοκ από το ρωσικό φυσικό αέριο, με το οποίο οι ανάγκες σε εισαγωγές θα περικοπούν κατά σχεδόν 80% φέτος, σύμφωνα με δύο αξιωματούχους που έχουν γνώση του θέματος.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναθεωρεί την ενεργειακή στρατηγική της ώστε να περιορίσει την επιρροή του Κρεμλίνου. Το σχέδιο, που πρόκειται να παρουσιαστεί την Τρίτη 8 Μαρτίου, θα προτείνει βήματα όπως είναι η εκμετάλλευση νέων προμηθειών φυσικού αερίου και η αύξηση της ενεργειακής απόδοσης ήδη από φέτος, είπε ο ένας από τους αξιωματούχους. Ο στόχος είναι να απεξαρτηθεί η Ευρώπη από τον μεγαλύτερο προμηθευτή ορυκτών καυσίμων πολύ πριν από το 2030, νωρίτερα από όσο προβλεπόταν μέχρι τώρα.
Προκειμένου το σχέδιο να έχει κάποια πιθανότητα επιτυχίας θα χρειαστεί να συμφωνήσουν οι χώρες μέλη, πολλές εκ των οποίων αισθάνονται ήδη άβολα με τις επενδύσεις που απαιτούνται για να υλοποιηθούν τα σχέδια ενεργειακής μετάβασης της Επιτροπής και τώρα αγωνίζονται για να περιορίσουν τις πολιτικές επιπτώσεις και το αυξημένο ενεργειακό κόστος.
Επιπλέον, σύμφωνα με δημοσίευμα του ιαπωνικού πρακτορείου ειδήσεων KyodoNews, η Ιαπωνία βρίσκεται σε συνομιλίες με τις ΗΠΑ και την ΕΕ αναφορικά με πιθανή επιβολή κυρώσεων στο ρωσικό πετρέλαιο. Σε ίδιο μήκος κύματος δείχνει να κινείται και το Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο ανακοίνωσε πως επίσης εξετάζει την απαγόρευση εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου.
Στον αντίποδα, η Ρωσία προειδοποιεί ότι το πετρέλαιο θα ξεπεράσει τα $300/βαρέλι, εάν οι ΗΠΑ και η Ευρωπαϊκή Ένωση απαγορεύσουν τις εισαγωγές από τη Ρωσία.
Φωτό: Marie Sjödin/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ