
Οι νέες εξελίξεις στον θαλάσσιο τουρισμό διαφοροποιούν τα δεδομένα και τις προβλέψεις για το έτος 2022, όπως προσφάτως προδιαγράφονταν.
Στους υπάρχοντες προβληματισμούς που υφίστανται σχετικά με την πανδημία (έστω και σε βελτιωμένη κατάσταση) και με την οικονομική και ενεργειακή κρίση προστίθενται τώρα και οι γεωπολιτικές εξελίξεις με τον Ρωσο-Ουκρανικό πόλεμο να δημιουργεί πρόσθετους σκοπέλους.
Μεγάλες εταιρείες όπως η Carnival, RCCL, NCL, OCEANIA, ATLAS και πολλές ακόμα που θα προστεθούν στην λίστα έχουν ήδη ανακοινώσει την αποχώρησή τους από τη Βαλτική αλλά και από την Μαύρη Θάλασσα.
Οι εξελίξεις το επόμενο χρονικό διάστημα αλλά και η στρατηγική των ΗΠΑ, της Ευρώπης και του ΝΑΤΟ με τις αποφάσεις που θα πάρουν θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμες για την τουριστική κίνηση ίσως και για την ευρύτερη περιοχή της Ευρώπης και ιδιαίτερα την περιοχή της Τουρκίας και το Αιγαίο.
Το τμήμα της Κρουαζιέρας είναι για μια φορά ακόμη το άμεσα πληττόμενο από τον θαλάσσιο τουρισμό με τα πρόσθετα δεδομένα και την εξέλιξη των καταστάσεων.
Επιπροσθέτως, μεγάλος προβληματισμός προκαλείται αναφορικά με τις αλλαγές πληρωμάτων. Ο αριθμός Ουκρανών εργαζομένων σε κρουαζιερόπλοια είναι μεγάλος και η τωρινή κατάσταση προκαλεί σκοπέλους, τόσο στον επαναπατρισμό τους, όσο και στη δυνατότητα προσέλευσής τους στα πλοία για να εργαστούν.
Παράλληλα, οι υπερβολικές αυξήσεις προμηθειών αλλά και η τρομερή αύξηση καυσίμων και λιπαντικών προβληματίζουν την τουριστική βιομηχανία σε παγκόσμιο επίπεδο.
Επιπλέον η γενικευμένη κρίση στον τομέα της ενέργειας και όχι μόνο, αλλά και ο επιταχυνόμενος πληθωρισμός των ευρωπαϊκών χωρών αλλά και των ΗΠΑ που θα φέρει σχετικές αυξήσεις στα προϊόντα αλλά και στις υπηρεσίες, ίσως προβληματίσει ιδιαίτερα τους τουρίστες που επιθυμούν να απολαύσουν τις διακοπές τους μετά από διετή και πλέον αποχή λόγω της πανηδμίας. Γενικότερα, ο ελληνικός τουρισμός ίσως επηρρεασθεί αρνητικά από ορισμένες αγορές αντιμετωπίζοντας ένα καίριο πλήγμα από τους Ρώσους και τους Ουκρανούς τουρίστες.
Η ρωσική αγορά εκπροσωπείται από περίπου 900.000 τουρίστες και η ουκρανική από περίπου 150.000 με κύριους τουριστικούς προορισμούς τη Χαλκιδική, το Ιόνιο, το Νότιο Αιγαίο, την Κρήτη αλλά και την Αθήνα, με ένα ποσοστό περίπου του 20% εξ’ αυτών να συμπεριλαμβάνουν στις διακοπές τους και τον θαλάσσιο τουρισμό (κρουαζιέρα – yachting).
Εν κατακλείδι, τα προαναφερθέντα προκαλούν ιδιαίτερη ανησυχία για τυχόν αρνητικές επιπτώσεις στον κλάδο του τουρισμού.
Φωτό: Alexey Komissarov/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο στο πρόγραμμα επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της κατόρθωσε η Aegean Shipping. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,…
Σημάδια σταθεροποίησης παρουσιάζει η ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς η περασμένη εβδομάδα ολοκληρώθηκε δίχως μεταβολές στους ναύλους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Εν μέσω ριζικών αλλαγών και μεταβολών στον κλάδο των αερομεταφορών, οι τάσεις ανόδου της παγκόσμιας ζήτησης για αεροπορικά καύσιμα αναμένεται να ανατραπούν προσεχώς. Συγκεκριμένα,…
O Νοτιοκορεάτης Lee Tae-Young επιλέχθηκε να λάβει το φετινό «Βραβείο ανδρείας στη θάλασσα», σε αναγνώριση των ηρωικών πράξεών του για τη διάσωση 12 συναδέλφων…
Καθώς η επιθετική εμπορική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, κλιμακώνεται με την επιβολή υψηλότερων δασμών, πρόσφατη έκθεση της Veson Nautical εστιάζει στον αντίκτυπο…
Η επιστολή που ανάρτησε ο Αμερικανός Πρόεδρος, Ντοναλντ Τραμπ, χθες 12 Ιουλίου 2025, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μέσω της οποίας ανακοίνωνε την επιβολή δασμού…
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ