Και τα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων απέναντι στο ρωσικό επιχειρείν

Και τα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων απέναντι στο ρωσικό επιχειρείν

156
Και τα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων απέναντι στο ρωσικό επιχειρείν

Ακολουθώντας το παράδειγμα πολλών ευρωπαϊκών εταιρειών από διάφορους κλάδους, η εταιρεία logistics Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) ανακοίνωσε ότι οι τερματικοί της σε ευρωπαϊκούς λιμένες δεν θα διαχειρίζονται πλέον εμπορευματοκιβώτια με προορισμό ή αφετηρία τη Ρωσία. Το ίδιο θα ισχύει και για εμπορεύματα που μεταφέρονται σιδηροδρομικώς ή οδικώς.

Την ίδια ώρα, σε πρόσφατη ανακοίνωσή του, η Αρχή του λιμένα του Ρότερνταμ δεσμεύεται να επιβάλει τις κυρώσεις που θα αποφασίσουν οι ολλανδικές και οι ευρωπαϊκές αρμόδιες αρχές. Σημειώνεται ότι, από τα συνολικά εμπορεύματα (σε τόνους) τα οποία εξάγονται από τον λιμένα του Ρότερνταμ, περίπου το 13% αναχωρεί με προορισμό τη Ρωσία. Επιπλέον, σημαντικές ποσότητες των ρωσικών ενεργειακών αγαθών εισάγονται από τον λιμένα του Ρότερνταμ. Συνεπώς, εφόσον αποκλειστούν τα ρωσικά πλοία ή εμπορεύματα από τον λιμένα, ο αντίκτυπος στο θαλάσσιο εμπόριο θα είναι σημαντικός και άμεσος.

Υπενθυμίζεται ότι το Ηνωμένο Βασίλειο έχει ήδη προβεί σε απαγόρευση προσέγγισης ρωσικών πλοίων στους λιμένες του, ενώ κολοσσοί των τακτικών γραμμών έχουν αναστείλει τις υπηρεσίες τους από και προς τη Ρωσία. Σε συνδυασμό με τους σκοπέλους που αντιμετωπίζουν οι εμπορικές αερομεταφορές, στον απόηχο της απαγόρευσης ρωσικών αεροσκαφών στους εναέριους χώρους ΕΕ, ΗΠΑ και Καναδά, καθώς και των αντίστοιχων αποφάσεων από πλευράς Μόσχας, το παγκόσμιο εμπόριο αναμένεται να έρθει αντιμέτωπο με σημαντικές αλλαγές εφεξής.

Φωτό: Μeisterbuehler/ Pixabay

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.