
H αβεβαιότητα που επιφέρει η κρίση στην Ανατολική Ευρώπη για τις προμήθειες σιτηρών από τη Μαύρη Θάλασσα προς τις διεθνείς αγορές ωθεί την Κίνα να λάβει άμεσα μέτρα.
Η Κίνα αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο καταναλωτή καλαμποκιού αλλά μόλις το 9,4% της εγχώριας κατανάλωσης εισήχθη το 2021, σύμφωνα με έκθεση της Citi. To αντίστοιχο ποσοστό για την εγχώρια κατανάλωση σιταριού ήταν 5,9%. Αντιθέτως, οι καταναλωτικές ανάγκες της Κίνας σε σόγια καλύπτονται κατά 84% από τις εισαγωγές.
Σύμφωνα με αναλυτές της Citi, οι εμπορικές διενέξεις ΗΠΑ-Κίνας, η αφρικανική πανώλη των χοίρων και η πανδημία έχουν οδηγήσει την ασιατική χώρα να βελτιώσει τις συνθήκες για την αυτάρκειά της σε εμπορεύματα διατροφής.
Στο πλαίσιο αυτό η Κίνα αυξάνει την εγχώρια παραγωγή της και διαφοροποιεί τις πηγές τροφοδοσίας σιτηρών, στρατηγική που φαίνεται ότι θα ακολουθήσει πιστά και εν μέσω της κρίσης στην Ουκρανία. Η ασιατική χώρα ήδη επιχειρεί να εξασφαλίσει φορτία σιτηρών όχι μόνο από τη Βραζιλία αλλά και από τις ΗΠΑ ενώ την ίδια ώρα η National Food and Strategic Reserves Administration πριν τη ρωσική εισβολή είχε αποφασίσει να αποδεσμεύσει ποσότητες σόγιας από τα στρατηγικά της αποθέματα. Άλλωστε δεν είναι διόλου απίθανες οι πληθωριστικές πιέσεις σε περίπτωση που η προσφορά σιτηρών από την Ουκρανία διακοπεί βιαίως.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ