
Οι επιβληθείσες κυρώσεις στη Ρωσία, με φόντο την εισβολή της στην Ουκρανία, επικεντρώνονται κυρίως στον οικονομικό και χρηματοοικονομικό τομέα και σε φυσικά και νομικά πρόσωπα, αποφεύγοντας όσο το δυνατόν περισσότερο τον τομέα ενέργειας.
Καθώς το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο συνιστούν τη ραχοκοκαλιά της ρωσικής οικονομίας, θα περίμενε κανείς ο τομέας ενέργειας να αποτελέσει στόχο των κυρώσεων.
Ωστόσο, οι ισορροπίες στην αγορά ενέργειας είναι ιδιαίτερα λεπτές και πληθώρα χωρών, όπως πολλές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξαρτώνται σημαντικά από τα ρωσικά ενεργειακά αγαθά. Ήδη οι μέχρι τώρα κυρώσεις έχουν οδηγήσει σε αλλαγή συσχετισμών στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, η οποία βρισκόταν σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα επί πολλούς μηνών.
Ειδικότερα, ο εκτυλισσόμενος αποκλεισμός της Ρωσίας από το διεθνές εμπόριο προκαλεί δυσκολία σε αγοραστές αργού να βρουν διαθέσιμα πλοία για να μεταφέρουν τα φορτία τους. Η ελλιπής διαθεσιμότητα πλοίων, η οποία ενισχύεται καθημερινά, οδηγεί τη ναυλαγορά σε υψηλότερα επίπεδα. Καθώς στη Μαύρη Θάλασσα το βάθος των λιμανιών ευνοεί τα Suezmaxes και τα Aframaxes, οι ναυλαγορές τους, ειδικά εκείνη των Aframaxes, είναι δυνατόν να οδηγηθούν σε νέα υψηλά σύντομα.
Παράλληλα, εφόσον επιβληθούν δασμοί στις εξαγωγές ρωσικών ενεργειακών αγαθών, ΗΠΑ και ΕΕ θα αναγκαστούν να αναζητήσουν νέες πηγές, οδηγώντας σε αύξηση των τονομιλίων και υποστηρίζοντας τη ναυλαγορά. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, δασμοί στις εξαγωγές ρωσικών ενεργειακών αγαθών θα σηματοδοτήσουν την ανάγκη αντικατάστασης 4 εκατ. βαρελιών πετρελαίου ημερησίως.
Εν κατακλείδι, οι τωρινές συνιστώσες δημιουργούν αισιοδοξία για το μέλλον της ναυλαγοράς των πετρελαιοφόρων, με επίκεντρο τα δεξαμενόπλοια τύπου Aframax.
Πηγή: Signal Ocean – US Response to Russian Invasion with Sanctions on Shipping
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ