
Σημαντική άνοδος σημειώθηκε στις ναυλαγορές των δεξαμενόπλοιων την εβδομάδα με πέρας τις 25 Φεβρουαρίου, ως απόρροια της κρίσης στην Ανατολική Ευρώπη, που προκάλεσε διστακτικότητα στους πλοιοκτήτες αναφορικά με την είσοδο των πλοίων τους στη Μαύρη Θάλασσα και στη Βαλτική Θάλασσα. Όπως αναφέρει έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, οι ναύλοι για Aframax και Suezmax tankers στο route Black Sea-Med κατέγραψαν αύξηση άνω του 200%.
Η προαναφερθείσα άνοδος στους ναύλους ώθησε τον μέσο όρο των κερδών των Aframaxes στη spot αγορά άνω των $68.000/ημέρα και τον μέσο όρο των κερδών των Suezmaxes άνω των $41.000/ημέρα.
Η ανοδική τάση στις ναυλαγορές των tankers συντέλεσε στο να αυξηθεί σημαντικά και ο δείκτης της Clarksons, ClarkSea, που λαμβάνει υπόψη τις επιμέρους ναυλαγορές. Πιο συγκεκριμένα, ο δείκτης κατέγραψε αύξηση κατά 10% σε εβδομαδιαία βάση, στα $36.932/ημέρα, το υψηλότερο επίπεδό του από τον Δεκέμβριο.
Όσον αφορά τις υπόλοιπες ναυλαγορές, βελτιώσεις σημειώθηκαν και στη ναυλαγορά των bulk carriers, με τον μέσο όρο των κερδών ταξιδιού για Panamax πλοία να σημειώνει άνοδο 14% σε εβδομαδιαία βάση, στα $23.438/ημέρα.
Η ναυλαγορά των containerships συνεχίζει να κυμαίνεται σε εξαιρετικά επίπεδα, με τους ναύλους στα συμβόλαια χρονοναύλωσης μακράς διάρκειας να σημειώνουν σημαντική άνοδο, ειδικά στα μικρότερα μεγέθη. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για συμβόλαιο 6-12 μηνών για containership μεταφορικής ικανότητας 1.000 TEUs κατέγραψαν αύξηση 7% σε εβδομαδιαία βάση, φτάνοντας το επίπεδο ρεκόρ των $40.000/ημέρα.
Τέλος, νωχελικότητα παρατηρείται στις ναυλαγορές των gas carriers, όπου οι ναύλοι στη spot αγορά για VLGCs στο route Houston-Chiba διαμορφώθηκαν στα $22.120/ημέρα, καταγράφοντας πτώση 33% σε εβδομαδιαία βάση. Επιπλέον, ο μέσος όρος των ναύλων για LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. σημείωσε άνοδο 6% σε εβδομαδιαία βάση, στα $26.500/ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ