
Σημαντική άνοδος σημειώθηκε στις ναυλαγορές των δεξαμενόπλοιων την εβδομάδα με πέρας τις 25 Φεβρουαρίου, ως απόρροια της κρίσης στην Ανατολική Ευρώπη, που προκάλεσε διστακτικότητα στους πλοιοκτήτες αναφορικά με την είσοδο των πλοίων τους στη Μαύρη Θάλασσα και στη Βαλτική Θάλασσα. Όπως αναφέρει έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, οι ναύλοι για Aframax και Suezmax tankers στο route Black Sea-Med κατέγραψαν αύξηση άνω του 200%.
Η προαναφερθείσα άνοδος στους ναύλους ώθησε τον μέσο όρο των κερδών των Aframaxes στη spot αγορά άνω των $68.000/ημέρα και τον μέσο όρο των κερδών των Suezmaxes άνω των $41.000/ημέρα.
Η ανοδική τάση στις ναυλαγορές των tankers συντέλεσε στο να αυξηθεί σημαντικά και ο δείκτης της Clarksons, ClarkSea, που λαμβάνει υπόψη τις επιμέρους ναυλαγορές. Πιο συγκεκριμένα, ο δείκτης κατέγραψε αύξηση κατά 10% σε εβδομαδιαία βάση, στα $36.932/ημέρα, το υψηλότερο επίπεδό του από τον Δεκέμβριο.
Όσον αφορά τις υπόλοιπες ναυλαγορές, βελτιώσεις σημειώθηκαν και στη ναυλαγορά των bulk carriers, με τον μέσο όρο των κερδών ταξιδιού για Panamax πλοία να σημειώνει άνοδο 14% σε εβδομαδιαία βάση, στα $23.438/ημέρα.
Η ναυλαγορά των containerships συνεχίζει να κυμαίνεται σε εξαιρετικά επίπεδα, με τους ναύλους στα συμβόλαια χρονοναύλωσης μακράς διάρκειας να σημειώνουν σημαντική άνοδο, ειδικά στα μικρότερα μεγέθη. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για συμβόλαιο 6-12 μηνών για containership μεταφορικής ικανότητας 1.000 TEUs κατέγραψαν αύξηση 7% σε εβδομαδιαία βάση, φτάνοντας το επίπεδο ρεκόρ των $40.000/ημέρα.
Τέλος, νωχελικότητα παρατηρείται στις ναυλαγορές των gas carriers, όπου οι ναύλοι στη spot αγορά για VLGCs στο route Houston-Chiba διαμορφώθηκαν στα $22.120/ημέρα, καταγράφοντας πτώση 33% σε εβδομαδιαία βάση. Επιπλέον, ο μέσος όρος των ναύλων για LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. σημείωσε άνοδο 6% σε εβδομαδιαία βάση, στα $26.500/ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…

Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ