
 
															 
															Mε μεγάλη λύπη η ναυτιλιακή και πνευματική Ελλάδα αποχαιρετά σήμερα έναν από τους πιο σημαντικούς ανθρώπους των γραμμάτων αλλά και του σύγχρονου ναυτιλιακού επιχειρείν: τον Κώστα Ι. Καρρά.
Ο Κώστας Ι. Καρράς σηματοδότησε με την πολύχρονη παρουσία του μια νέα εποχή για τη σχέση της ναυτιλίας με την Ελλάδα, ειδικά στην περίοδο της πρώιμη μεταπολίτευσης από το 1974 και μετά. Εργάστηκε κοντά στον πατέρα του, τον αείμνηστο Ιωάννη Κ. Καρρά, επί 25 έτη στη ναυτιλία και έζησε την άνοδο και τα δύσκολα χρόνια του ναυτιλιακού, τραπεζικού, ναυπηγικού και τουριστικού τους Ομίλου. Διετέλεσε σημαντικότατο μέλος του ΔΣ της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών και πρόεδρος της νεοσύστατης, κατά την προεδρία Αντώνη Χανδρή και Αριστομένη Καραγεώργη, Επιτροπής Δημοσίων Σχέσεων της ΕΕΕ, από το 1975 έως το 1984. Από τους πιο στενούς συνεργάτες του προέδρου της ΕΕΕ Αντώνη Ι. Χανδρή (1975-1981), πριν και μετά την εκλογή του στην ΕΕΕ το 1975, μαζί υλοποίησαν την πρώτη συστηματική εκστρατεία προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα και μαζί σχεδίασαν και διοργάνωσαν τις πρώτες συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης με εκπροσώπους από την πολιτική, δημοσιογραφική και ευρύτερη οικονομική κοινότητα της χώρας, με στόχο την απεξάρτηση από το «λάθε βιώσας» του παρελθόντος, που είχε τότε καταστήσει τη ναυτιλία «αποδιοπομπαίο τράγο» της ελληνικής κοινωνίας. Η εξωστρέφεια και το άνοιγμα στην κοινωνία του ελληνικού εφοπλισμού, τα δύσκολα χρόνια της μεταπολίτευσης, ήταν αποτέλεσμα της άοκνης προσπάθειάς του και του ζωηρού και φιλοπρόοδου πνεύματός του. Παράλληλα διετέλεσε σημαντικότατο μέλος της Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας στο Λονδίνο και για σειρά ετών αντιπρόεδρός της. Παράλληλα ήταν σημαντικότατος υποστηρικτής του αντι-δικτατορικού αγώνα στην Ελλάδα και με την αρωγή του κατέθεσαν οι μάρτυρες στη δίκη στο Συμβούλιο της Ευρώπης, αποτέλεσμα της οποία ήταν οι συνταγματάρχες να οδηγήσουν την Ελλάδα, μετά από πιέσεις κρατών της Ευρώπης, εκτός του Συμβουλίου της Ευρώπης.
Με τη σύζυγό του, Λυδία Καρρά, το γένος Ποταμιάνου, οραματίστηκαν την σύσταση της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, τα δύσκολα χρόνια της δικτατορίας στην Ελλάδα σχεδιάστηκε από το 1970 και ιδρύθηκε το 1972. Ο Κώστας και η Λυδία Καρρά, κάτοικοι τότε του Λονδίνου, στο ξεκίνημα της κοινής τους ζωής, αποφάσισαν να κινητοποιηθούν και να κινητοποιήσουν, με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος και της πολιτισμικής κληρονομιάς, σε μία από τις μελανότερες περιόδους της ελληνικής περιβαλλοντικής και πολιτισμικής ιστορίας.
Οι ιδρυτές της Εταιρείας ζήτησαν αρχικώς και έλαβαν την αρωγή των αείμνηστων Γιάννη Κουλουκουντή, Γιώργου Π. Λιβανού, Γιώργου Ποταμιάνου και Αντώνη Χανδρή. Από τότε, σημαντικοί παράγοντες της ελληνικής ναυτιλίας ενισχύουν με συνέπεια τη δράση της Εταιρείας μέχρι σήμερα, ενώ πέντε μέλη της ναυτιλιακής οικογένειας υπηρετούν στο σημερινό ΔΣ, με πρόεδρο την Λυδία Καρρά, που δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην επικοινωνία με τα μέλη και την ευρύτερη κοινή γνώμη.
Η ΕΛΛΕΤ από την ίδρυσή της αναλαμβάνει εντυπωσιακές και επιτυχείς πρωτοβουλίες, όπως τον αγώνα για τη σωτηρία του νότιου Σαρωνικού, την προστασία της Πλάκας, την κήρυξη του συνόλου του Κτήματος Τατοΐου, κτιρίων και φύσης, ως διατηρητέου, τον αγώνα, μαζί με άλλες περιβαλλοντικές οργανώσεις, ενάντια στην εκτροπή του Αχελώου, τη διατήρηση παραδοσιακών οικισμών και της φύσης του Αιγαίου, μελέτες φέρουσας ικανότητος νησιών και τον πρόσφατο επιτυχή αγώνα για την αποφυγή κατασκευής υψηλών κτιρίων γύρω από την Ακρόπολη.
Το 2020 τα Ναυτικά Χρονικά, μέσω των Βραβείων Ευκράντη τίμησαν τους Κώστα και Λυδία Καρρά με το Βραβείο Καλύτερης Στρατηγικής Επικοινωνίας για τη συνεισφορά τους στην ελληνική κοινωνία και δημοκρατία αλλά και στη βελτίωση της δημόσιας εικόνας της ελληνικής ναυτιλίας.
Η τελευταία αποκλειστική δήλωση του Κώστα Καρρά για την Ελληνική Εταιρεία, που καταγράφηκε τον Φεβρουάριο 2022, φιλοξενείται στο τεύχος Μαρτίου των Ναυτικών Χρονικών ενώ η τελευταία εφ’ όλης της ύλης συνέντευξή του για τις πρωτοβουλίες του στην ΕΕΕ και στο Committee την περίοδο 1975- 1985 δόθηκε στον διευθυντή σύνταξης των Ναυτικών Χρονικών το καλοκαίρι του 2019 και θα δημοσιευθεί για πρώτη φορά στο εγγύς μέλλον.
Η κηδεία του θα τελεσθεί στον Ιερό Ναό του Αγ. Νικολάου Ραγκαβά στην Πλάκα, την Πέμπτη 3 Μαρτίου, στις 12 το μεσημέρι.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Με τη σημασία των κρίσιμων μετάλλων για την παγκόσμια οικονομία να αυξάνεται ραγδαία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους…

Πρόσφατα, το bulk carrier ονόματι «MV Veracity» παραδόθηκε στη Sea Pioneer από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας. Τόσο η παράδοση του πλοίου,…

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εκκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης με εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τον εντοπισμό πιθανών εταίρων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν…

Τον Σεπτέμβριο του 2025 διενεργήθηκαν ανά τον κόσμο συνολικά 6.777 επιθεωρήσεις κράτους λιμένα, οι οποίες οδήγησαν σε 178 κρατήσεις, με 20.209 καταγεγραμμένες ελλείψεις και…

Υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το NZF, οργανισμοί της ναυτιλίας επιβεβαίωσαν εκ νέου την υποστήριξή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό…

Μια σημαντική κορυφή κατέκτησε στις 29 Οκτωβρίου η Nvidia, γεγονός που αναδεικνύει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για μετοχές εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ