
Ως ιστορική ευκαιρία για την Ελλάδα όσον αφορά το ενεργειακό της μέλλον, αλλά και την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης, χαρακτήρισαν τη χρήση της τεχνολογίας του «πράσινου» υδρογόνου ο Γιώργος Κασαπίδης, περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας και ο πρώην ευρωβουλευτής Γιώργος Χατζημαρκάκης, CEO της Hydrogen Europe σε συνέντευξη τύπου.
«Η κρίση της τιμής στην ενέργεια από ορυκτά καύσιμα και ιδιαίτερα η εκρηκτική κατάσταση που επικρατεί στην Ουκρανία, καθιστά αναγκαία τη διαφοροποίηση του Ευρωπαϊκού και του εθνικού μας ενεργειακού μείγματος», ανέφερε ο κ. Κασαπίδης.
«Πέρα από τις 5.000 άμεσες θέσεις εργασίας, τα οφέλη από την ενεργειακή χρήση του Υδρογόνου είναι πολλά, ιδίως όταν χρησιμοποιείται και για μακροπρόθεσμη αποθήκευση ενέργειας. Η Δυτική Μακεδονία έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα για την ανάπτυξη των τεχνολογιών υδρογόνου στα εδάφη της (δίκτυο, ΑΠΕ, διασύνδεση δικτύου φυσικού αερίου κ.ά.)», τόνισε.
Σύμφωνα με τον κ. Κασαπίδη «στο πλαίσιο του φιλόδοξου σχεδίου της κυβέρνησης για την απολιγνιτοποίηση και τη δίκαιη μετάβαση, η Δυτική Μακεδονία θα μπορούσε να μετατραπεί στην πιο πράσινη περιφέρεια στην Ελλάδα και μια κοιλάδα καθαρών τεχνολογιών και πράσινου υδρογόνου. Το πράσινο υδρογόνο μπορεί να αποτελέσει βασικό παράγοντα για τη μείωση των εκπομπών στους τομείς της ηλεκτρικής ενέργειας και των μεταφορών, αλλά και σε διαφορετικούς βιομηχανικούς τομείς, αποτελώντας φορέα καθαρής ενέργειας για διάφορους τομείς της οικονομίας, περιφερειακό, εθνικό αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο».
Από την πλευρά του, ο κ. Χατζημαρκάκης αναφέρθηκε στον σημαίνοντα ρόλο του υδρογόνου στην ενεργειακή μετάβαση της Ευρώπης και της Ελλάδος, καθώς όπως τόνισε, αποτελεί κλειδί για την πράσινη ενεργειακή της αυτονομία, ασφάλεια, επάρκεια και ανεξαρτησία.
Όπως ανέφερε «λόγω των ραγδαίων εξελίξεων όσον αφορά τις επενδύσεις στο τομέα του υδρογόνου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, όπου το υφιστάμενο κενό κινούνται ταχέως για να καλύψουν αρκετές χώρες, όπως η Ρουμανία, η Βουλγαρία και άλλες.
Κρίνεται επιτακτικός ο συντονισμός όλων των εμπλεκόμενων φορέων ώστε η Ελλάδα να πρωταγωνιστήσει στις εξελίξεις, να πραγματοποιήσει παραγωγικές επενδύσεις τα επόμενα χρόνια και να μην μείνει ουραγός των εξελίξεων και απλός εισαγωγέας τεχνολογίας».
Όπως επεσήμανε χαρακτηριστικά στις 3.000 του “fit for 55” της ΕΕ γίνονται περί τις 1000 αναφορές στο υδρογόνο, γεγονός που δίνει την ευκαιρία στην Ελλάδα να εντείνει και να επιταχύνει τις προσπάθειές της προκειμένου να πρωτοπορήσει, καθώς απ΄ την πλευρά της Ευρώπης δίνεται σημαντική ώθηση στην συγκεκριμένη τεχνολογία.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη από το 2019, η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας κινήθηκε κατέθεσε επίσημα την πρώτη εκδήλωση ενδιαφέροντος, ώστε να γίνει μία από τις πρώτες περιοχές της Ευρώπης, που θα διεκδικήσουν ένα μεγάλο έργο υδρογόνου.
Τότε πρωτοπαρουσιάστηκε το φιλόδοξο έργο που ονομάστηκε «Λευκός Δράκος», (White Dragon), στις Βρυξέλλες και έγινε η αφετηρία για τη δημιουργία ενός έργου που αυτή την στιγμή συγκαταλέγεται ως ένα από τα τέσσερα εμβληματικά ευρωπαϊκά έργα υδρογόνου από τον σύνδεσμο Hydrogen Europe.
Πλέον το έργο White Dragon έχει κατατεθεί στο πλαίσιο των Σημαντικών Έργων Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος, Important Project of Common European Interest (IPCEI). Βρίσκεται ήδη στη δεύτερη φάση της αξιολόγησής του από την Ευρωπαϊκή Ένωση και συγκεκριμένα από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, στη φάση δηλαδή της προ-κοινοποίησης στο πρώτο κύμα των έργων υδρογόνου.
Η όλη διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί άμεσα με την οριστική κοινοποίηση του έργου White Dragon ως IPCEI.
Ενώ, άμεσα αναμένεται να ξεκινήσει και η διαδικασία οριστικοποίησης των απαραίτητων οικονομικών πόρων για την χρηματοδότησή του, μεταξύ της χώρας μας και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Υδρογόνου (Hydrogen Europe) έχει έδρα τις Βρυξέλλες και εκπροσωπεί τον βιομηχανικό και ερευνητικό κλάδο των τεχνολογιών υδρογόνου. Σήμερα εκπροσωπεί περισσότερες από 120 βιομηχανικές επιχειρήσεις, περισσότερους από 70 ερευνητικούς οργανισμούς καθώς και 17 Εθνικούς Συνδέσμους που δραστηριοποιούνται στον τομέα του υδρογόνου και των κυψελών καυσίμου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Με γοργούς ρυθμούς προχωρά η επένδυση της τάξης των 30 εκατ. ευρώ του Ομίλου ΛΑΜΨΑ για τον ριζικό εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του Elatos…

Ο Υπουργός Λιμένων και Αεροδρομίων της Βραζιλίας, Silvio Costa Filho, ανακοίνωσε μια νέα ιδιωτική επένδυση της International Container Terminal Services, Inc. (ICTSI) έναντι $176…

Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο σύστημα προσομοίωσης, που θα επιτρέψει στα στελέχη μας να αποκτούν σε ελεγχόμενα και κλιμακούμενα σενάρια, την εμπειρία η οποία απαιτείται. Είμαστε…

Αεροσκάφος της Aegean Airlines από την Αθήνα προσγειώθηκε σήμερα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαγδάτης – στην πρώτη απευθείας πτήση που εκτελεί έπειτα από 35…

Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) convened the 39th Hellenic Marine Technical Committee meeting in Athens on December 3, bringing together leading stakeholders of…

Σφίγγει ο κλοιός της ΕΕ προς τη Μόσχα με το καθεστώς κυρώσεων σε βάρος νομικών και φυσικών προσώπων που διευκολύνουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…

Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ