
Η αγορά των δεξαμενόπλοιων έχει διατηρηθεί στα αποδυναμωμένα επίπεδα του προηγούμενου έτους επί του παρόντος το 2022, ενώ ειδικότερα οι ναύλοι για τα μεγάλα μεγέθη παραμένουν σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα. Πιο συγκεκριμένα, τα κέρδη των VLCCs σημείωσαν ιστορικά χαμηλό στις αρχές Φεβρουαρίου.
Αναλυτικότερα, ο σταθμισμένος μέσος όρος των κερδών των δεξαμενόπλοιων τον Ιανουάριο του 2022 διαμορφώθηκε στα $9.255/ημέρα, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons. Το βραχυπρόθεσμο μέλλον της ναυλαγοράς δεν φαντάζει ιδιαίτερο θετικό, λόγω της αβεβαιότητας αναφορικά με την προσφορά πετρελαίου, καθώς ο OPEC+ αδυνατεί να εκπληρώσει τους προκαθορισμένους στόχους.
Ωστόσο, η κλιμάκωση των γεωπολιτικών εντάσεων στην Ανατολική Ουκρανία δύναται να φέρει τα πάνω κάτω στην αγορά ενέργειας βάσει της Clarksons, εάν επιβληθούν δασμοί στις ρωσικές εξαγωγές ενεργειακών αγαθών.
Εφόσον τέτοιες πιθανές επιδράσεις-σοκ δεν ληφθούν υπόψη, βελτίωση της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων εκτιμάται για το β’ εξάμηνο του 2022, καθώς η παγκόσμια ζήτηση και προσφορά πετρελαίου θα ανακάμψουν σταδιακά.
Σημειώνεται ότι, βάσει της Clarksons, η ζήτηση για χωρητικότητα στα δεξαμενόπλοια θα αυξηθεί κατά 7% το 2022, όμως θα παραμείνει 1,5% λιγότερη έναντι του 2019. Η αντίστοιχη αύξηση το 2023 εκτιμάται πως θα ανέλθει σε 4%. Καθώς το orderbook βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα (7% της συνολικής χωρητικότητας του παγκόσμιου στόλου), η εκτιμώμενη αύξηση της προσφοράς δεξαμενόπλοιων είναι 2% για το 2022 και 0,5% για το 2023.
Το γεγονός αυτό, σε συνάρτηση με τους επικείμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς το επόμενο έτος ‒που ενδέχεται να αυξήσουν τις διαλύσεις, να οδηγήσουν σε χαμηλότερες ταχύτητες πλοίων και να μειώσουν τα διαθέσιμα πλοία λόγω εργασιών μετασκευής‒, προκαλεί αισιοδοξία για το μεσοπρόθεσμο μέλλον.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Εν μέσω έντονης οικονομικής και γεωπολιτικής αβεβαιότητας, το παγκόσμιο εμπόριο αγαθών κατέγραψε αξιοσημείωτη επιτάχυνση στις αρχές του 2025, βάσει πρόσφατης έκθεσης του Παγκόσμιου Οργανισμού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ