Δεξαμενόπλοια: Θετικά τα σημάδια μεσοπρόθεσμα

Δεξαμενόπλοια: Θετικά τα σημάδια μεσοπρόθεσμα

158
Δεξαμενόπλοια: Θετικά τα σημάδια μεσοπρόθεσμα

Η αγορά των δεξαμενόπλοιων έχει διατηρηθεί στα αποδυναμωμένα επίπεδα του προηγούμενου έτους επί του παρόντος το 2022, ενώ ειδικότερα οι ναύλοι για τα μεγάλα μεγέθη παραμένουν σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα. Πιο συγκεκριμένα, τα κέρδη των VLCCs σημείωσαν ιστορικά χαμηλό στις αρχές Φεβρουαρίου.

Αναλυτικότερα, ο σταθμισμένος μέσος όρος των κερδών των δεξαμενόπλοιων τον Ιανουάριο του 2022 διαμορφώθηκε στα $9.255/ημέρα, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons. Το βραχυπρόθεσμο μέλλον της ναυλαγοράς δεν φαντάζει ιδιαίτερο θετικό, λόγω της αβεβαιότητας αναφορικά με την προσφορά πετρελαίου, καθώς ο OPEC+ αδυνατεί να εκπληρώσει τους προκαθορισμένους στόχους.

Ωστόσο, η κλιμάκωση των γεωπολιτικών εντάσεων στην Ανατολική Ουκρανία δύναται να φέρει τα πάνω κάτω στην αγορά ενέργειας βάσει της Clarksons, εάν επιβληθούν δασμοί στις ρωσικές εξαγωγές ενεργειακών αγαθών.

Εφόσον τέτοιες πιθανές επιδράσεις-σοκ δεν ληφθούν υπόψη, βελτίωση της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων εκτιμάται για το β’ εξάμηνο του 2022, καθώς η παγκόσμια ζήτηση και προσφορά πετρελαίου θα ανακάμψουν σταδιακά.

Σημειώνεται ότι, βάσει της Clarksons, η ζήτηση για χωρητικότητα στα δεξαμενόπλοια θα αυξηθεί κατά 7% το 2022, όμως θα παραμείνει 1,5% λιγότερη έναντι του 2019. Η αντίστοιχη αύξηση το 2023 εκτιμάται πως θα ανέλθει σε 4%. Καθώς το orderbook βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα (7% της συνολικής χωρητικότητας του παγκόσμιου στόλου), η εκτιμώμενη αύξηση της προσφοράς δεξαμενόπλοιων είναι 2% για το 2022 και 0,5% για το 2023.

Το γεγονός αυτό, σε συνάρτηση με τους επικείμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς το επόμενο έτος ‒που ενδέχεται να αυξήσουν τις διαλύσεις, να οδηγήσουν σε χαμηλότερες ταχύτητες πλοίων και να μειώσουν τα διαθέσιμα πλοία λόγω εργασιών μετασκευής‒, προκαλεί αισιοδοξία για το μεσοπρόθεσμο μέλλον.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.