
Άμεση ήταν η απάντηση της αμερικανικής κρατικής διοίκησης στον απόηχο της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία. Συγκεκριμένα, το αμερικανικό Υπουργείο Μεταφορών, σε συνεργασία με διεθνείς συμμάχους, επέβαλε οικονομικές κυρώσεις, με στόχο να πληγεί το ρωσικό χρηματοοικονομικό σύστημα. Τα νέα μέτρα επίσης στοχεύουν στο 80% των τραπεζικών περιουσιακών στοιχείων, ενώ μέχρι στιγμής κυρώσεις έχουν επιβληθεί στις δύο μεγαλύτερες ρωσικές τράπεζες και σε 90 θυγατρικές χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων σε όλο τον κόσμο.
Παράλληλα, το Office of Foreign Assets Control (OFAC) του αμερικανικού υπουργείου ανακοίνωσε ότι απαγορεύει σε αμερικανικά νομικά πρόσωπα να συναλλάσσονται με τη μεγαλύτερη ρωσική ναυτιλιακή εταιρεία Sovcomflot. Στόχος είναι οι μεγάλες ρωσικές εταιρείες να μην έχουν πρόσβαση στις αγορές για άντληση κεφαλαίων.
Η Sovcomflot διαθέτει έναν στόλο 133 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων 108 δεξαμενόπλοιων και 14 gas carriers. Την ίδια ώρα, το orderbook της αποτελείται από 30 πλοία και πλέον με την κίνηση της αμερικανικής κρατικής διοίκησης δεν είναι βέβαιο πως οι επενδύσεις αυτές θα χρηματοδοτηθούν. Πέραν της Sovcomflot, κυρώσεις επιβλήθηκαν και στις εταιρείες Gazprom, Gazprom Neft και στην Transneft, που διαχειρίζεται πετρελαϊκούς αγωγούς. Μεγάλο μέρος των προαναφερθεισών εταιρειών έχουν στραμμένο το βλέμμα τους στο Βόρειο Πέρασμα ως εναλλακτική και βιώσιμη αρτηρία του θαλάσσιου εμπορίου.
Ο αντίκτυπος για την εμπορική ναυτιλία δεν θα είναι μικρός και, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της VesselsValue, το 7,4% του στόλου των tankers και το 3,5% του στόλου των LNGCs ενδέχεται να επηρεαστεί, εξέλιξη η οποία ίσως προσφέρει στήριξη στην αγορά.
Φωτό: sovcomflot.ru/en
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ