
Στον απόηχο της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία οι αλληλοασφαλιστικοί οργανισμοί (P&I Clubs) ενημερώνουν τα μέλη τους για τις τελευταίες εξελίξεις στην περιοχή.
Ειδικότερα, στο λιμάνι Berdyansk σταμάτησε η διαχείριση εμπορευμάτων και τέθηκε σε ισχύ “no-passing regime” βάσει του οποίου οι ναυτικοί υποχρεούνται να παραμείνουν εντός των πλοίων, σύμφωνα με το London P&I Club.
To Gard υπογραμμίζει ότι η Θάλασσα του Αζόφ είναι κλειστή για τα εμπορικά πλοία ενώ η ναυτιλιακή κίνηση από το Στενό του Κερτς είναι επίσης κλειστή με εξαίρεση τα πλοία που κατευθύνονται προς τη Μαύρη Θάλασσα. Την ίδια ώρα όλα τα ουκρανικά λιμάνια στη Μαύρη Θάλασσα έχουν ανακοινώσει τη διακοπή της λειτουργίας τους και συνεπώς οποιοδήποτε πλοίο βρίσκεται ή πρόκειται να αφιχθεί σε κάποιο από τα εν λόγω λιμάνια θα πρέπει να το κάνει άμεσα και με ασφαλή τρόπο. Βάσει του Gard, το Ρωσικό Ναυτικό έχει περιορίσει την πρόσβαση στο βορειοδυτικό τμήμα της Μαύρης Θάλασσας. Στα πλοία που επιθυμούν να εγκαταλείψουν την απαγορευμένη περιοχή συνιστάται να ακολουθούν τις διαδρομές 44 και 60 εντός ζώνης 4 μιλίων κατά μήκος των συγκεκριμένων διαδρομών. Το αμερικανικό υπουργείο Μεταφορών τονίζει ότι ενδεχόμενοι κίνδυνοι πιθανά να αφορούν παρεμβολές στα συστήματα GPS και AIS και γενικότερα στις επικοινωνίες για τα πλοία που κινούνται σε Μαύρη Θάλασσα και Θάλασσα του Αζόφ.
Σε κάθε περίπτωση τα πλοία ενδέχεται να λάβουν πρόσθετες πληροφορίες από τα κράτη σημαίας αναφορικά με το επίπεδο ασφαλείας σύμφωνα με τον ISPS Code. Για παράδειγμα, στις 24 Φεβρουαρίου η Νορβηγική Ναυτιλιακή Αρχή αύξησε το επίπεδο ασφαλείας στο MARSEC/ISPS 3 για τα πλοία με νορβηγική σημαία που επιχειρούν στο βόρειο τμήμα της Μαύρης Θάλασσας και της Θάλασσας του Αζόφ.
O αλληλοασφαλιστικός οργανισμός Skuld ανακοίνωσε πως οι πρόσφατες έκρυθμες εξελίξεις τον ώθησαν να ανανεώσει το FAQ του. Στο πλαίσιο αυτό οι πλοιοκτήτες θα έχουν το δικαίωμα να βασιστούν στις ρήτρες war risk με τους ναυλωτές τους προκειμένου τα πλοία τους να αποφύγουν τα ουκρανικά λιμάνια.
Tέλος το North P&I Club μεταξύ άλλων ενημερώνει για τις νέες κυρώσεις που ανακοίνωσαν ΕΕ, ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο εναντίον ρωσικών τραπεζών, εταιρείων ενέργειας, ναυτιλιακών εταιρειών κ.α.
Φωτό: Dimitry Anikin/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την απόφασή του για επιβολή δασμών 50% στις εισαγωγές από τη Βραζιλία, κοινοποιώντας μέσω Truth Social την…
Δύο μεγάλες αναπλάσεις του δήμου Λαυρεωτικής στις δύο μεγάλες πόλεις του, φιλοδοξούν όχι μόνο να αλλάξουν την αισθητική εικόνα, αλλά να βελτιώσουν τόσο την…
Με την προσθήκη ενός νέου Airbus A320neo, που συνδυάζει υψηλή απόδοση και σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενισχύει τον στόλο της η αεροπορική εταιρεία SKY…
Η κυβέρνηση του Ισραήλ και το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς μπορεί να καταλήξουν σε συμφωνία κατάπαυσης του πυρός και απελευθέρωσης ομήρων που παραμένουν στη…
Tα τελευταία χρόνια, η πετρελαϊκή βιομηχανία της Λιβύης δοκιμάζεται από εγχώριες αναταραχές και συγκρούσεις, που έβαλαν «λουκέτο» σε ορισμένα πεδία πετρελαίου της χώρας και…
Καθώς η Μόσχα «ποντάρει» δυναμικά στο Βόρειο Πέρασμα, ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Διώρυγας του Σουέζ για το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, στο επίκεντρο της…
Τη «γέννηση» του μεγαλύτερου ναυπηγικού conglomerate παγκοσμίως ενέκρινε πρόσφατα το Χρηματιστήριο της Σαγκάης (SSE), σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία. Συγκεκριμένα, το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ