
Στον απόηχο της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία οι αλληλοασφαλιστικοί οργανισμοί (P&I Clubs) ενημερώνουν τα μέλη τους για τις τελευταίες εξελίξεις στην περιοχή.
Ειδικότερα, στο λιμάνι Berdyansk σταμάτησε η διαχείριση εμπορευμάτων και τέθηκε σε ισχύ “no-passing regime” βάσει του οποίου οι ναυτικοί υποχρεούνται να παραμείνουν εντός των πλοίων, σύμφωνα με το London P&I Club.
To Gard υπογραμμίζει ότι η Θάλασσα του Αζόφ είναι κλειστή για τα εμπορικά πλοία ενώ η ναυτιλιακή κίνηση από το Στενό του Κερτς είναι επίσης κλειστή με εξαίρεση τα πλοία που κατευθύνονται προς τη Μαύρη Θάλασσα. Την ίδια ώρα όλα τα ουκρανικά λιμάνια στη Μαύρη Θάλασσα έχουν ανακοινώσει τη διακοπή της λειτουργίας τους και συνεπώς οποιοδήποτε πλοίο βρίσκεται ή πρόκειται να αφιχθεί σε κάποιο από τα εν λόγω λιμάνια θα πρέπει να το κάνει άμεσα και με ασφαλή τρόπο. Βάσει του Gard, το Ρωσικό Ναυτικό έχει περιορίσει την πρόσβαση στο βορειοδυτικό τμήμα της Μαύρης Θάλασσας. Στα πλοία που επιθυμούν να εγκαταλείψουν την απαγορευμένη περιοχή συνιστάται να ακολουθούν τις διαδρομές 44 και 60 εντός ζώνης 4 μιλίων κατά μήκος των συγκεκριμένων διαδρομών. Το αμερικανικό υπουργείο Μεταφορών τονίζει ότι ενδεχόμενοι κίνδυνοι πιθανά να αφορούν παρεμβολές στα συστήματα GPS και AIS και γενικότερα στις επικοινωνίες για τα πλοία που κινούνται σε Μαύρη Θάλασσα και Θάλασσα του Αζόφ.
Σε κάθε περίπτωση τα πλοία ενδέχεται να λάβουν πρόσθετες πληροφορίες από τα κράτη σημαίας αναφορικά με το επίπεδο ασφαλείας σύμφωνα με τον ISPS Code. Για παράδειγμα, στις 24 Φεβρουαρίου η Νορβηγική Ναυτιλιακή Αρχή αύξησε το επίπεδο ασφαλείας στο MARSEC/ISPS 3 για τα πλοία με νορβηγική σημαία που επιχειρούν στο βόρειο τμήμα της Μαύρης Θάλασσας και της Θάλασσας του Αζόφ.
O αλληλοασφαλιστικός οργανισμός Skuld ανακοίνωσε πως οι πρόσφατες έκρυθμες εξελίξεις τον ώθησαν να ανανεώσει το FAQ του. Στο πλαίσιο αυτό οι πλοιοκτήτες θα έχουν το δικαίωμα να βασιστούν στις ρήτρες war risk με τους ναυλωτές τους προκειμένου τα πλοία τους να αποφύγουν τα ουκρανικά λιμάνια.
Tέλος το North P&I Club μεταξύ άλλων ενημερώνει για τις νέες κυρώσεις που ανακοίνωσαν ΕΕ, ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο εναντίον ρωσικών τραπεζών, εταιρείων ενέργειας, ναυτιλιακών εταιρειών κ.α.
Φωτό: Dimitry Anikin/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ