
Στον απόηχο της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία οι αλληλοασφαλιστικοί οργανισμοί (P&I Clubs) ενημερώνουν τα μέλη τους για τις τελευταίες εξελίξεις στην περιοχή.
Ειδικότερα, στο λιμάνι Berdyansk σταμάτησε η διαχείριση εμπορευμάτων και τέθηκε σε ισχύ “no-passing regime” βάσει του οποίου οι ναυτικοί υποχρεούνται να παραμείνουν εντός των πλοίων, σύμφωνα με το London P&I Club.
To Gard υπογραμμίζει ότι η Θάλασσα του Αζόφ είναι κλειστή για τα εμπορικά πλοία ενώ η ναυτιλιακή κίνηση από το Στενό του Κερτς είναι επίσης κλειστή με εξαίρεση τα πλοία που κατευθύνονται προς τη Μαύρη Θάλασσα. Την ίδια ώρα όλα τα ουκρανικά λιμάνια στη Μαύρη Θάλασσα έχουν ανακοινώσει τη διακοπή της λειτουργίας τους και συνεπώς οποιοδήποτε πλοίο βρίσκεται ή πρόκειται να αφιχθεί σε κάποιο από τα εν λόγω λιμάνια θα πρέπει να το κάνει άμεσα και με ασφαλή τρόπο. Βάσει του Gard, το Ρωσικό Ναυτικό έχει περιορίσει την πρόσβαση στο βορειοδυτικό τμήμα της Μαύρης Θάλασσας. Στα πλοία που επιθυμούν να εγκαταλείψουν την απαγορευμένη περιοχή συνιστάται να ακολουθούν τις διαδρομές 44 και 60 εντός ζώνης 4 μιλίων κατά μήκος των συγκεκριμένων διαδρομών. Το αμερικανικό υπουργείο Μεταφορών τονίζει ότι ενδεχόμενοι κίνδυνοι πιθανά να αφορούν παρεμβολές στα συστήματα GPS και AIS και γενικότερα στις επικοινωνίες για τα πλοία που κινούνται σε Μαύρη Θάλασσα και Θάλασσα του Αζόφ.
Σε κάθε περίπτωση τα πλοία ενδέχεται να λάβουν πρόσθετες πληροφορίες από τα κράτη σημαίας αναφορικά με το επίπεδο ασφαλείας σύμφωνα με τον ISPS Code. Για παράδειγμα, στις 24 Φεβρουαρίου η Νορβηγική Ναυτιλιακή Αρχή αύξησε το επίπεδο ασφαλείας στο MARSEC/ISPS 3 για τα πλοία με νορβηγική σημαία που επιχειρούν στο βόρειο τμήμα της Μαύρης Θάλασσας και της Θάλασσας του Αζόφ.
O αλληλοασφαλιστικός οργανισμός Skuld ανακοίνωσε πως οι πρόσφατες έκρυθμες εξελίξεις τον ώθησαν να ανανεώσει το FAQ του. Στο πλαίσιο αυτό οι πλοιοκτήτες θα έχουν το δικαίωμα να βασιστούν στις ρήτρες war risk με τους ναυλωτές τους προκειμένου τα πλοία τους να αποφύγουν τα ουκρανικά λιμάνια.
Tέλος το North P&I Club μεταξύ άλλων ενημερώνει για τις νέες κυρώσεις που ανακοίνωσαν ΕΕ, ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο εναντίον ρωσικών τραπεζών, εταιρείων ενέργειας, ναυτιλιακών εταιρειών κ.α.
Φωτό: Dimitry Anikin/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ