
Στον απόηχο της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία οι αλληλοασφαλιστικοί οργανισμοί (P&I Clubs) ενημερώνουν τα μέλη τους για τις τελευταίες εξελίξεις στην περιοχή.
Ειδικότερα, στο λιμάνι Berdyansk σταμάτησε η διαχείριση εμπορευμάτων και τέθηκε σε ισχύ “no-passing regime” βάσει του οποίου οι ναυτικοί υποχρεούνται να παραμείνουν εντός των πλοίων, σύμφωνα με το London P&I Club.
To Gard υπογραμμίζει ότι η Θάλασσα του Αζόφ είναι κλειστή για τα εμπορικά πλοία ενώ η ναυτιλιακή κίνηση από το Στενό του Κερτς είναι επίσης κλειστή με εξαίρεση τα πλοία που κατευθύνονται προς τη Μαύρη Θάλασσα. Την ίδια ώρα όλα τα ουκρανικά λιμάνια στη Μαύρη Θάλασσα έχουν ανακοινώσει τη διακοπή της λειτουργίας τους και συνεπώς οποιοδήποτε πλοίο βρίσκεται ή πρόκειται να αφιχθεί σε κάποιο από τα εν λόγω λιμάνια θα πρέπει να το κάνει άμεσα και με ασφαλή τρόπο. Βάσει του Gard, το Ρωσικό Ναυτικό έχει περιορίσει την πρόσβαση στο βορειοδυτικό τμήμα της Μαύρης Θάλασσας. Στα πλοία που επιθυμούν να εγκαταλείψουν την απαγορευμένη περιοχή συνιστάται να ακολουθούν τις διαδρομές 44 και 60 εντός ζώνης 4 μιλίων κατά μήκος των συγκεκριμένων διαδρομών. Το αμερικανικό υπουργείο Μεταφορών τονίζει ότι ενδεχόμενοι κίνδυνοι πιθανά να αφορούν παρεμβολές στα συστήματα GPS και AIS και γενικότερα στις επικοινωνίες για τα πλοία που κινούνται σε Μαύρη Θάλασσα και Θάλασσα του Αζόφ.
Σε κάθε περίπτωση τα πλοία ενδέχεται να λάβουν πρόσθετες πληροφορίες από τα κράτη σημαίας αναφορικά με το επίπεδο ασφαλείας σύμφωνα με τον ISPS Code. Για παράδειγμα, στις 24 Φεβρουαρίου η Νορβηγική Ναυτιλιακή Αρχή αύξησε το επίπεδο ασφαλείας στο MARSEC/ISPS 3 για τα πλοία με νορβηγική σημαία που επιχειρούν στο βόρειο τμήμα της Μαύρης Θάλασσας και της Θάλασσας του Αζόφ.
O αλληλοασφαλιστικός οργανισμός Skuld ανακοίνωσε πως οι πρόσφατες έκρυθμες εξελίξεις τον ώθησαν να ανανεώσει το FAQ του. Στο πλαίσιο αυτό οι πλοιοκτήτες θα έχουν το δικαίωμα να βασιστούν στις ρήτρες war risk με τους ναυλωτές τους προκειμένου τα πλοία τους να αποφύγουν τα ουκρανικά λιμάνια.
Tέλος το North P&I Club μεταξύ άλλων ενημερώνει για τις νέες κυρώσεις που ανακοίνωσαν ΕΕ, ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο εναντίον ρωσικών τραπεζών, εταιρείων ενέργειας, ναυτιλιακών εταιρειών κ.α.
Φωτό: Dimitry Anikin/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ