
Τα αποθέματα φυσικού αερίου στην Ευρώπη μειώθηκαν λιγότερο του αρχικά αναμενομένου, μετά από έναν σχετικά ήπιο χειμώνα και τις άνευ προηγουμένου υψηλές εισαγωγές LNG. Ωστόσο, δεδομένου ότι το καλοκαίρι είναι κοντά, το πώς θα κινηθούν τα ευρωπαϊκά αποθέματα θα αποτελέσει γρίφο για δυνατούς λύτες.
Παραδοσιακά, τους καλοκαιρινούς μήνες, η ζήτηση και οι τιμές σχιστολιθικού αερίου μειώνονται και συνεπώς οι επιπλέον ποσότητες αποθηκεύονται ως αποθέματα. Κάτι τέτοιο ωστόσο δεν κατέστη δυνατό το περσινό καλοκαίρι, με τις συνιστώσες της αγοράς να συντελούν ώστε η Ευρώπη τελικά να βρεθεί με τα χαμηλότερα αποθέματα σε φυσικό αέριο για πάνω από δέκα έτη στις αρχές του χειμώνα του 2021.
Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει πρόταση βάσει της οποίας οι χώρες της ΕΕ θα φροντίζουν τα αποθέματα φυσικού αερίου να βρίσκονται σε κάποιο προκαθορισμένο επίπεδο έως τις 30 Σεπτεμβρίου. Μια τέτοια κίνηση δύναται να προσφέρει ενεργειακή ασφάλεια στην Ευρώπη σε περίπτωση που γεωπολιτικές ζυμώσεις ή υψηλή ζήτηση από τις ασιατικές αγορές εκκινήσουν ένα νέο ράλι αυξήσεων στο μέλλον.
Την ίδια ώρα, το Κρεμλίνο συμβουλεύει την ΕΕ να επιστρέψει στα συμβόλαια μακράς διάρκειας, με επίκεντρο την παροχή ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρώπη. Ωστόσο, το ρωσικό φυσικό αέριο δεν συνιστά τη μοναδική επιλογή της ΕΕ. Άλλωστε, τους τελευταίους μήνες, το αμερικανικό LNG είναι εκείνο που έχει κατακλύσει την αγορά. Οι Βρυξέλλες βρίσκονται σε συζητήσεις με χώρες παραγωγής, εξαγωγής και διαμετακόμισης LNG, όπως η Ιαπωνία, το Αζερμπαϊτζάν, ακόμα και η Τουρκία. Την ίδια ώρα, μια δυνητική επιστροφή του Ιράν στην αγορά ενέργειας ίσως προσφέρει ακόμα περισσότερες επιλογές στην ΕΕ για παροχή LNG από τη Μέση Ανατολή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ