
Η ιαπωνική Mitsui O.S.K. Lines Ltd. (MOL) ανακοίνωσε πρόσφατα την ολοκλήρωση μιας αρχικής μελέτης για την ανάπτυξη πλωτής μονάδας αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU) καυσίμου αμμωνίας, η οποία πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τη Mitsubishi Shipbuilding Co. Ltd. του ομίλου Mitsubishi Heavy Industries.
Επιπλέον, οι εταιρείες MOL, Mitsubishi Shipbuilding και Kansai Electric Power Co. Inc. έχουν υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας (MoU) για την πραγματοποίηση κοινής μελέτης, η οποία θα εστιάζει στην εισαγωγή των FSRUs αμμωνίας στον ναυτιλιακό κλάδο, ως ένα σημαντικό βήμα για την ευρύτερη υιοθέτηση της αμμωνίας ως μιας μορφής ενέργειας απαλλαγμένης από τον άνθρακα.
Αυτή τη στιγμή οι ποσότητες αμμωνίας οι οποίες μεταφέρονται μέσω πλοίων είναι περιορισμένες, καθώς η αμμωνία χρησιμοποιείται προς το παρόν κυρίως ως πρώτη ύλη για λιπάσματα. Όσο όμως η αμμωνία προσελκύει την παγκόσμια προσοχή ως μια καθαρή πηγή ενέργειας η οποία παράγει μηδενικές εκπομπές CO2 κατά την καύση της, γίνονται όλο και περισσότερες κινήσεις παγκοσμίως με στόχο την ευρύτερη υιοθέτηση του εν λόγω εναλλακτικού καυσίμου.
Τα FSRUs, τα οποία έως τώρα χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση, την επαναεριοποίηση και τη διανομή του φυσικού αερίου στη στεριά, προσφέρουν αρκετά πλεονεκτήματα ως προς το κόστος και τον απαιτούμενο χρόνο κατασκευής σε σχέση με τους χερσαίους σταθμούς αποθήκευσης και επαναεριοποίησης, και αναμένεται να επιταχύνουν την υιοθέτηση της αμμωνίας ως ενός φιλικότερου προς το περιβάλλον καυσίμου επόμενης γενιάς.
Στο πλαίσιο της αρχικής μελέτης που πραγματοποιήθηκε, εξετάστηκαν οι προδιαγραφές του FSRU, τα μεγέθη των δεξαμενών του καθώς και η διαδικασία επαναεριοποίησης της αμμωνίας, ενώ η ομάδα εργασίας ανέπτυξε και τον σχεδιασμό ενός FSRU με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, το οποίο θα μπορούσε να τροφοδοτηθεί με ενέργεια που θα παράγεται καταναλώνοντας ως καύσιμο αμμωνία.
Φωτό: www.mol.co.jp/en/index
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ