Bulk carriers: Σημάδια ανόδου για τη ναυλαγορά

Bulk carriers: Σημάδια ανόδου για τη ναυλαγορά

308
Bulk carriers: Σημάδια ανόδου για τη ναυλαγορά

Μπορεί τις τελευταίες εβδομάδες οι ναύλοι των πλοίων μεταφοράς ξηρών φορτίων να καταγράφουν πτώση, ωστόσο οι πρόσφατες εξελίξεις, κυρίως όσον αφορά τη ζήτηση, δημιουργούν κάποια αισιοδοξία για την αγορά.

Σταδιακά, τα Capesizes ανακάμπτουν μετά την επιστροφή της Κίνας από τους εορτασμούς του Νέου Κινεζικού Έτους. Η ασιατική χώρα ανακοίνωσε τα πλάνα της για τόνωση της εγχώριας αγοράς χάλυβα και την αύξηση των κανονισμών σε ό,τι αφορά την επίβλεψη της διαμόρφωσης των τιμών iron ore.

Γράφημα 1: Ναύλοι των Capesizes μεταξύ Βραζιλίας και Βόρειας Κίνας και η εξέλιξη της προσφοράς.  Πηγή: Signal Ocean
Γράφημα 1: Ναύλοι των Capesizes μεταξύ Βραζιλίας και Βόρειας Κίνας και η εξέλιξη της προσφοράς.
Πηγή: Signal Ocean

Mε βάση το παραπάνω γράφημα, με στοιχεία που εξήχθησαν από τη βάση δεδομένων της Signal Ocean, οι ναύλοι των Capesizes για ταξίδια μεταξύ Βραζιλίας και Βόρειας Κίνας κινούνται σταθερά πάνω από τα $20/τόνο από τα τέλη Ιανουαρίου. Την ίδια ώρα, η προσφορά βαίνει μειούμενη.

Παράλληλα, τις τελευταίες ημέρες, οι ναύλοι των Panamaxes για τα ταξίδια μεταξύ Continent και Far East παρουσιάζουν μικρή άνοδο. Την Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου, οι εν λόγω ναύλοι κινήθηκαν στα $44,3/τόνο, καταγράφοντας αύξηση 8,7% συγκριτικά με έναν μήνα πριν, σύμφωνα με τη Signal Ocean.

Γράφημα 2: Ναύλοι των Panamaxes (Continent-Far East). Πηγή: Signal Ocean
Γράφημα 2: Ναύλοι των Panamaxes (Continent-Far East).
Πηγή: Signal Ocean

Η συμφωνία Κίνας-Ρωσίας επιτρέπει πλέον τις εισαγωγές σιτηρών από την πρώτη χωρίς περιορισμούς. Η εξέλιξη αυτή θα ευνοήσει τα πλοία που προσεγγίζουν τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, με τις εξαγωγές της Ρωσίας να πραγματοποιούνται κυρίως μέσω Panamax bulkers. Η Μόσχα εδώ και χρόνια επιζητούσε την επέκταση του εμπορίου σιτηρών στην Κίνα, ωστόσο η Κίνα απαγόρευε την εισαγωγή από τη Ρωσία λόγω φυτο-υγειονομικών ανησυχιών.

Στο μέτωπο της προσφοράς, η συμφόρηση είναι υψηλή ιδιαίτερα στα λιμάνια της δυτικής Αυστραλίας (Hedland, Dampier) αλλά και στην Κίνα, εξέλιξη θετική για τους ναύλους, δεδομένου ότι σημαντικός αριθμός πλοίων βρίσκεται εκτός αγοράς, «κολλημένος» στους εν λόγω ναυτιλιακούς κόμβους. Στις 9 Φεβρουαρίου, η συμφόρηση των bulkers άγγιζε τα 469 πλοία, σύμφωνα με τη Signal Ocean.

Με δεδομένα από τη Signal Ocean

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.