
Μπορεί τις τελευταίες εβδομάδες οι ναύλοι των πλοίων μεταφοράς ξηρών φορτίων να καταγράφουν πτώση, ωστόσο οι πρόσφατες εξελίξεις, κυρίως όσον αφορά τη ζήτηση, δημιουργούν κάποια αισιοδοξία για την αγορά.
Σταδιακά, τα Capesizes ανακάμπτουν μετά την επιστροφή της Κίνας από τους εορτασμούς του Νέου Κινεζικού Έτους. Η ασιατική χώρα ανακοίνωσε τα πλάνα της για τόνωση της εγχώριας αγοράς χάλυβα και την αύξηση των κανονισμών σε ό,τι αφορά την επίβλεψη της διαμόρφωσης των τιμών iron ore.
Mε βάση το παραπάνω γράφημα, με στοιχεία που εξήχθησαν από τη βάση δεδομένων της Signal Ocean, οι ναύλοι των Capesizes για ταξίδια μεταξύ Βραζιλίας και Βόρειας Κίνας κινούνται σταθερά πάνω από τα $20/τόνο από τα τέλη Ιανουαρίου. Την ίδια ώρα, η προσφορά βαίνει μειούμενη.
Παράλληλα, τις τελευταίες ημέρες, οι ναύλοι των Panamaxes για τα ταξίδια μεταξύ Continent και Far East παρουσιάζουν μικρή άνοδο. Την Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου, οι εν λόγω ναύλοι κινήθηκαν στα $44,3/τόνο, καταγράφοντας αύξηση 8,7% συγκριτικά με έναν μήνα πριν, σύμφωνα με τη Signal Ocean.
Η συμφωνία Κίνας-Ρωσίας επιτρέπει πλέον τις εισαγωγές σιτηρών από την πρώτη χωρίς περιορισμούς. Η εξέλιξη αυτή θα ευνοήσει τα πλοία που προσεγγίζουν τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, με τις εξαγωγές της Ρωσίας να πραγματοποιούνται κυρίως μέσω Panamax bulkers. Η Μόσχα εδώ και χρόνια επιζητούσε την επέκταση του εμπορίου σιτηρών στην Κίνα, ωστόσο η Κίνα απαγόρευε την εισαγωγή από τη Ρωσία λόγω φυτο-υγειονομικών ανησυχιών.
Στο μέτωπο της προσφοράς, η συμφόρηση είναι υψηλή ιδιαίτερα στα λιμάνια της δυτικής Αυστραλίας (Hedland, Dampier) αλλά και στην Κίνα, εξέλιξη θετική για τους ναύλους, δεδομένου ότι σημαντικός αριθμός πλοίων βρίσκεται εκτός αγοράς, «κολλημένος» στους εν λόγω ναυτιλιακούς κόμβους. Στις 9 Φεβρουαρίου, η συμφόρηση των bulkers άγγιζε τα 469 πλοία, σύμφωνα με τη Signal Ocean.
Με δεδομένα από τη Signal Ocean
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ