Γιατί η Ινδία θα είναι ο νέος ούριος άνεμος για τη ναυλαγορά...

Γιατί η Ινδία θα είναι ο νέος ούριος άνεμος για τη ναυλαγορά των ξηρών

241
Γιατί η Ινδία θα είναι ο νέος ούριος άνεμος για τη ναυλαγορά των ξηρών

H υπουργός Οικονομικών της Ινδίας, Nirmala Sitharaman, παρουσίασε τον κρατικό προϋπολογισμό για το 2022, αντικατοπτρίζοντας το όραμα της κυβέρνησης Μόντι για την τόνωση της περιφερειακής ανάπτυξης και την άνθηση του εμπορίου και των μεταφορών στη χερσόνησο. Εν μέσω υψηλού πληθωρισμού, ανεργίας, διεθνών γεωπολιτικών εντάσεων και αντιπαραθέσεων, αλλά και προβλημάτων εξαιτίας της πανδημίας, ο συγκεκριμένος προϋπολογισμός, ο τέταρτος κατά σειρά της συγκεκριμένης κυβέρνησης, θεωρείται ο πιο ριζοσπαστικός αλλά και ευνοϊκός για τον κλάδο των μεταφορών και του διεθνούς εμπορίου προς και από τη χώρα.

Οι μετοχές πολλών εταιρειών, ειδικά στους τομείς των κατασκευών, των logistics και των υποδομών, εκτινάχθηκαν μετά τις δηλώσεις της υπουργού. Παράλληλα επικρατεί σε πολλούς κύκλους αισιοδοξία για τη στρατηγική επιδίωξη των Ινδών για μεγαλύτερο άνοιγμα προς τις διεθνείς αγορές. Με λιγότερα γραφειοκρατικά εμπόδια και μείωση ή κατάργηση δασμών και τελών, η Ινδία προσπαθεί να τονώσει τη βιομηχανική παραγωγή και να υποστηρίξει περαιτέρω τις εξαγωγές της.

Πιο συγκεκριμένα, μειώνονται οι δασμοί για ορισμένα εισαγόμενα χημικά, συνεχίζεται η απαλλαγή του τέλους για scrap χάλυβα, ανακαλούνται οι δασμοί για εισαγόμενο ανοξείδωτο χάλυβα και για ορισμένες ηλεκτρονικές συσκευές, ενώ μειώνονται οι δασμοί για αρκετούς εισαγόμενους πολύτιμους λίθους και πετρώματα. Οι τελωνειακές και φορολογικές ελαφρύνσεις έχουν ως στόχο την ανάπτυξη της τοπικής βιομηχανίας και την εστίαση σε νέες τεχνολογίες και διεθνείς συνέργειες.

Η υπουργός Οικονομικών τόνισε ότι επιπλέον στόχος είναι η αποτελεσματική διακίνηση εμπορευμάτων και αγαθών εντός της επικράτειας. Σε αυτό το πλαίσιο, θα υποστηριχθούν έργα σε όλο το μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας, προκειμένου να μειωθούν το κόστος και ο χρόνος μεταφοράς φορτίων, ενώ θα επανεξεταστούν όλες οι γραφειοκρατικές διαδικασίες που αγκύλωναν τις εξαγωγές και τις εισαγωγές προϊόντων και αγαθών. Επιπλέον, η κυβέρνηση θα επικεντρωθεί σε έργα για τη βελτίωση της οδικής και σιδηροδρομικής συνδεσιμότητας. Πιο συγκεκριμένα, εντός του 2023 θα προστεθούν νέοι αυτοκινητόδρομοι μήκους 25.000 χλμ., θα εισαχθούν προς άμεση κυκλοφορία 400 νέα τρένα και θα εγκαινιαστούν 100 νέοι τερματικοί σταθμοί.

Με την άμεση υλοποίηση έργων που αφορούν την ανάπτυξη της βιομηχανίας, η Ινδία επιθυμεί να καταπολεμήσει τον πληθωρισμό και κυρίως την ανεργία που μαστίζει τη νέα γενιά σε όλες τις μητροπόλεις της. Οι ανάγκες της βιομηχανίας σε πρώτες ύλες και ενέργεια θα οδηγήσουν, σύμφωνα με πολλούς αναλυτές, σε περαιτέρω βελτίωση της ναυλαγοράς στα ξηρά. Η μέχρι πρόσφατα εκτίμηση ορισμένων επιφανών αναλυτών ότι το μέλλον των bulkers θα είναι στον Ινδικό Ωκεανό φαίνεται ότι ήταν βάσιμη και τελικά μετουσιώνεται σε πράξη.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.