
Το μέχρι πρόσφατα μεγαλύτερο παγόβουνο του κόσμου, το Α68a, απελευθέρωσε 152 δισ. τόνους γλυκού νερού κοντά στη νήσο Νότια Γεωργία στην Ανταρκτική, απειλώντας το θαλάσσιο οικοσύστημα της ευρύτερης περιοχής, σύμφωνα με νέα μελέτη.
Το συγκεκριμένο παγόβουνο τράβηξε πάνω του τα φώτα της δημοσιότητας το 2017, όταν αποκολλήθηκε από την παγονησίδα Larsen-C στην Ανταρκτική Χερσόνησο. Το Α68a αρχικά επέπλεε γύρω από τη Θάλασσα Γουέντελ, κοντά στην Ανταρκτική, προτού διασχίσει το πέρασμα Drake μεταξύ της Νότιας Αμερικής και του βόρειου τμήματος της Ανταρκτικής. Καθώς το συγκεκριμένο παγόβουνο πλησίαζε τη νήσο Νότια Γεωργία τον Δεκέμβριο του 2020, μελετητές και επιστήμονες εξέφραζαν τις ανησυχίες τους για το γεγονός ότι θα διατάρασσε την άγρια ζωή στην περιοχή.
Εκ του αποτελέσματος φαίνεται πως οι ανησυχίες αυτές επιβεβαιώθηκαν, αφού, σύμφωνα με τη νέα μελέτη, το κολοσσιαίο παγόβουνο επέδρασε σημαντικά στο τοπικό περιβάλλον. Σε διάστημα τριών μηνών, μεταξύ 2020 και 2021, το A68a έλιωσε γρήγορα, καθώς συνάντησε θερμότερο νερό στο πέρασμα Drake. Ενώ οι ερευνητές αρχικά φοβήθηκαν ότι το τμήμα του παγόβουνου κάτω από την επιφάνεια του νερού θα προσάραζε στον πυθμένα της θάλασσας, εμποδίζοντας τα αρπακτικά ζώα να αναζητήσουν τροφή, κάτι τέτοιο τελικά δεν επετεύχθη. Ωστόσο, η σημαντική ποσότητα νερού που αποδεσμεύτηκε ακόμη επηρεάζει σημαντικά το οικοσύστημα στη Νότια Γεωργία.
Σύμφωνα με την επικεφαλής της μελέτης, Anne Braakmann-Folgmann, το επόμενο βήμα είναι να εξεταστεί ο αντίκτυπος αυτής της εξέλιξης, ενώ σημαντικά θα είναι τα συμπεράσματα των ερευνητών για τη μελλοντική συμπεριφορά τέτοιων παγόβουνων και το πώς επηρεάζουν τους πολικούς ωκεανούς.
Φωτό: Cpl Phil Dye RAF/BRITISH MINISTRY OF DEFENCE/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Η πρόοδος στην τεχνολογία καύσης της αμμωνίας αναβαθμίστηκε στον τετράχρονο κινητήρα Wärtsilä 25. Μετά την επίσημη παρουσίασή του τον Νοέμβριο του 2023, ακολούθησε μια…
Σε αιχμή του δόρατος της ευρωπαϊκής αποανθρακοποίησης εξελίσσεται ο λιμένας του Ρότερνταμ, καθώς η Αρχή του Λιμένα υπέγραψε πρόσφατα σημαντική συμφωνία με άρωμα Ινδίας.…
Στις 14 Απριλίου, μέλη της ναυτιλιακής κοινότητας που εστιάζουν στη διαχείριση Ro-Ro προχώρησαν σε ένα σημαντικό βήμα για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα,…
H πρόσφατα καταγραφείσα ανοδική πορεία της ναυλαγοράς των containerships συνεχίστηκε για ακόμα μία εβδομάδα, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει άνοδο…
Η ενσωμάτωση τεχνολογιών ψηφιακού διδύμου και έξυπνων συστημάτων διασφάλισης ποιότητας στις γραμμές παραγωγής ναυπηγείων είναι πλέον πραγματικότητα. Η HD Hyundai MIPO Dockyard (HMD) και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ