
Η εταιρεία Norsepower εξασφάλισε μια έγκριση επί της αρχής (AiP) από το νηογνώμονα RINA για την τεχνολογία περιστρεφόμενων κυλινδρικών ιστίων που διαθέτει.
Τα Norsepower Rotor Sail αποτελεί μια εκσυγχρονισμένη έκδοση του ρότορα Flettner, ενός περιστρεφόμενου κυλίνδρου ο οποίος χρησιμοποιεί το φαινόμενο Μάγκνους για την παραγωγή βοηθητικής πρόωσης μέσω της αξιοποίησης της αιολικής ενέργειας. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, χωρίς να διακυβεύεται η επιχειρησιακή ταχύτητα του πλοίου.
Τελευταία παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον από τη ναυτιλιακή βιομηχανία για τη συγκεκριμένη τεχνολογία, ενώ σύμφωνα με τη Norsepower η εγκατάσταση ενός συστήματος Rotor Sail μπορεί να αποφέρει εξοικονόμηση καυσίμου από 5 έως 25%.
Όσον αφορά το κανονιστικό πλαίσιο, οι στόχοι του IMO για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως τα έτη 2030 και 2050 απαιτούν απτές και αποδεδειγμένες λύσεις προκειμένου να επιτευχθούν και καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες υπόκεινται σε περισσότερους ελέγχους από τους χρηματοδότες τους και οι ναυλωτές προσπαθούν να υιοθετήσουν κοινωνικά και περιβαλλοντικά υπεύθυνες πρακτικές, οι νηογνώμονες με τη σειρά τους αναζητούν εφικτές λύσεις οι οποίες θα βοηθήσουν τον κλάδο να πετύχει τους στόχους του.
Ο Tuomas Riski, Διευθύνων Σύμβουλος της Norsepower Oy Ltd ανέφερε σχετικά: «Είναι χαρά μας που δουλεύουμε με συνεργάτες όπως ο RINA και που η τεχνολογία μας αναγνωρίζεται ως μια αποδεδειγμένη λύση η οποία προσφέρει στους πλοιοκτήτες σημαντικές εξοικονομήσεις καυσίμου και μείωση των παραγόμενων εκπομπών, ιδίως τώρα που η ναυτιλιακή βιομηχανία πλησιάζει ολοένα και περισσότερο τους στόχους του ΙΜΟ για τα έτη 2030 και 2050».
Φωτό: www.norsepower.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναμφισβήτητα, ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) δεσπόζει ως μία από τις πλέον εμβληματικές πολιτικές φυσιογνωμίες στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η διαδρομή του, από τις Μουρνιές…
Σημαντική επίδοση παρουσίασαν οι δείκτες κερδοφορίας της ΟΛΠ Α.Ε. το πρώτο τρίμηνο του 2025, έναντι του πρώτου τριμήνου 2024, ενώ θετικές επιδόσεις κατέγραψαν και…
Ευοίωνα παραμένουν τα σημάδια για τη ναυλαγορά των LPG carriers, κυρίως όμως εκείνων μεγαλύτερου μεγέθους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το…
Πλοίο του πολεμικού ναυτικού του Περού συγκρούστηκε με μια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου της εταιρείας Perenco στον Αμαζόνιο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνθρωποι και…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Η απόφαση επιβολής λιμενικών τελών σε πλοία που πραγματοποιούν port calls στις ΗΠΑ, εφόσον έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα ή βρίσκονται υπό κινεζική διαχείριση, έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ