
Η εταιρεία Norsepower εξασφάλισε μια έγκριση επί της αρχής (AiP) από το νηογνώμονα RINA για την τεχνολογία περιστρεφόμενων κυλινδρικών ιστίων που διαθέτει.
Τα Norsepower Rotor Sail αποτελεί μια εκσυγχρονισμένη έκδοση του ρότορα Flettner, ενός περιστρεφόμενου κυλίνδρου ο οποίος χρησιμοποιεί το φαινόμενο Μάγκνους για την παραγωγή βοηθητικής πρόωσης μέσω της αξιοποίησης της αιολικής ενέργειας. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, χωρίς να διακυβεύεται η επιχειρησιακή ταχύτητα του πλοίου.
Τελευταία παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον από τη ναυτιλιακή βιομηχανία για τη συγκεκριμένη τεχνολογία, ενώ σύμφωνα με τη Norsepower η εγκατάσταση ενός συστήματος Rotor Sail μπορεί να αποφέρει εξοικονόμηση καυσίμου από 5 έως 25%.
Όσον αφορά το κανονιστικό πλαίσιο, οι στόχοι του IMO για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως τα έτη 2030 και 2050 απαιτούν απτές και αποδεδειγμένες λύσεις προκειμένου να επιτευχθούν και καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες υπόκεινται σε περισσότερους ελέγχους από τους χρηματοδότες τους και οι ναυλωτές προσπαθούν να υιοθετήσουν κοινωνικά και περιβαλλοντικά υπεύθυνες πρακτικές, οι νηογνώμονες με τη σειρά τους αναζητούν εφικτές λύσεις οι οποίες θα βοηθήσουν τον κλάδο να πετύχει τους στόχους του.
Ο Tuomas Riski, Διευθύνων Σύμβουλος της Norsepower Oy Ltd ανέφερε σχετικά: «Είναι χαρά μας που δουλεύουμε με συνεργάτες όπως ο RINA και που η τεχνολογία μας αναγνωρίζεται ως μια αποδεδειγμένη λύση η οποία προσφέρει στους πλοιοκτήτες σημαντικές εξοικονομήσεις καυσίμου και μείωση των παραγόμενων εκπομπών, ιδίως τώρα που η ναυτιλιακή βιομηχανία πλησιάζει ολοένα και περισσότερο τους στόχους του ΙΜΟ για τα έτη 2030 και 2050».
Φωτό: www.norsepower.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ξεκινούν άμεσα οι μελέτες για την επέκταση του Μετρό και προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη, δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την ομιλία του σε…
Το κλείσιμο των στρατηγικής σημασίας Στενών του Oρμούζ αποτελεί μία από τις επιλογές του Ιράν για να απαντήσει στους εχθρούς του, δήλωσε σήμερα στο…
Ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας κατά 2,3% εφέτος και 2% το 2026 προβλέπει η Έκθεση Νομισματικής Πολιτικής της Τράπεζας της Ελλάδος που κατατέθηκε σήμερα στη…
Σημαντικές απώλειες καταγράφουν οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο από τα λιμάνια της Βαλτικής προς την Ινδία. Συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του Reuters,…
Στο πλαίσιο της συνόδου κορυφής «Energy Transition Summit: East Med & Southeast Europe», που διοργανώθηκε από τους Financial Times και την Καθημερινή στις 17…
Η απότομη κλιμάκωση των εντάσεων μεταξύ Ισραήλ και Ιράν κατά τη διάρκεια των τελευταίων ημερών έχει προκαλέσει ισχυρούς τριγμούς στον κλάδο των μεταφορών και…
Το πρόσφατο ταξίδι του containership «MSC Isabella» σηματοδότησε την οριστική λήξη της συμμαχίας «2M» μεταξύ των MSC και Maersk, ενώ ταυτόχρονα εγκαινίασε μια νέα…
Εν μέσω μειωμένου επενδυτικού ενδιαφέροντος σε σχέση με τα προηγούμενα δύο έτη, πρόσφατη έκθεση της Allied σκιαγραφεί τη δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ