
Η εταιρεία Norsepower εξασφάλισε μια έγκριση επί της αρχής (AiP) από το νηογνώμονα RINA για την τεχνολογία περιστρεφόμενων κυλινδρικών ιστίων που διαθέτει.
Τα Norsepower Rotor Sail αποτελεί μια εκσυγχρονισμένη έκδοση του ρότορα Flettner, ενός περιστρεφόμενου κυλίνδρου ο οποίος χρησιμοποιεί το φαινόμενο Μάγκνους για την παραγωγή βοηθητικής πρόωσης μέσω της αξιοποίησης της αιολικής ενέργειας. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, χωρίς να διακυβεύεται η επιχειρησιακή ταχύτητα του πλοίου.
Τελευταία παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον από τη ναυτιλιακή βιομηχανία για τη συγκεκριμένη τεχνολογία, ενώ σύμφωνα με τη Norsepower η εγκατάσταση ενός συστήματος Rotor Sail μπορεί να αποφέρει εξοικονόμηση καυσίμου από 5 έως 25%.
Όσον αφορά το κανονιστικό πλαίσιο, οι στόχοι του IMO για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως τα έτη 2030 και 2050 απαιτούν απτές και αποδεδειγμένες λύσεις προκειμένου να επιτευχθούν και καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες υπόκεινται σε περισσότερους ελέγχους από τους χρηματοδότες τους και οι ναυλωτές προσπαθούν να υιοθετήσουν κοινωνικά και περιβαλλοντικά υπεύθυνες πρακτικές, οι νηογνώμονες με τη σειρά τους αναζητούν εφικτές λύσεις οι οποίες θα βοηθήσουν τον κλάδο να πετύχει τους στόχους του.
Ο Tuomas Riski, Διευθύνων Σύμβουλος της Norsepower Oy Ltd ανέφερε σχετικά: «Είναι χαρά μας που δουλεύουμε με συνεργάτες όπως ο RINA και που η τεχνολογία μας αναγνωρίζεται ως μια αποδεδειγμένη λύση η οποία προσφέρει στους πλοιοκτήτες σημαντικές εξοικονομήσεις καυσίμου και μείωση των παραγόμενων εκπομπών, ιδίως τώρα που η ναυτιλιακή βιομηχανία πλησιάζει ολοένα και περισσότερο τους στόχους του ΙΜΟ για τα έτη 2030 και 2050».
Φωτό: www.norsepower.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πλεόνασμα 2,168 δισ. ευρώ παρουσίασε το ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού της Κεντρικής Διοίκησης το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου 2025 έναντι στόχου για έλλειμμα 1.961 δισ. ευρώ,…
Χωρίς τις αισθήσεις της ανασύρθηκε το πρωί της Δευτέρας, από τη θαλάσσια περιοχή της Πύλης Ε8 εντός του λιμένα Πειραιά, γυναίκα ηλικίας περίπου 50…
Στο πλαίσιο εξέλιξης της αυτόνομης τεχνολογίας σκαφών, ο ABS και η Saronic Technologies υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας με στόχο την ανάπτυξη τεχνικών απαιτήσεων και υπηρεσιών…
Καθώς η πυρηνική ενέργεια κερδίζει συνεχώς έδαφος στην παγκόσμια ενεργειακή εξίσωση, οι συνέργειες μεταξύ εταιρειών-κολοσσών για την προώθησή της επιταχύνονται. Πιο πρόσφατο παράδειγμα συνιστά…
Στην πρώτη γραμμή των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας βρίσκεται για μία ακόμα φορά η γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών CMA CGM, η οποία «ποντάρει»…
Σε αναδιάρθρωση του χαρτοφυλακίου του προχωρά ο μεταλλευτικός κολοσσός BHP, καθώς πρόσφατα προέβη σε νέα στρατηγική κίνηση. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, που επικαλείται…
Η Turkish Airlines προχωρά στην απόκτηση μειοψηφικού πακέτου της Air Europa, σε μια νέα στρατηγική κίνηση που ενισχύει την παρουσία της στην Ευρώπη και…
Η Ινδία, παρά τη δυσαρέσκεια των ΗΠΑ επί του θέματος, συνεχίζει ακάθεκτη τις εισαγωγές ρωσικού αργού. Οι κρατικές εταιρείες μεταποίησης πετρελαίου της Ινδίας, Indian…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ