
Με τις γεωπολιτικές εντάσεις μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας να βρίσκονται σε πρώτο πλάνο, οι τιμές των σιτηρών ενδέχεται να καταγράψουν ισχυρές επιδόσεις το προσεχές διάστημα.
Αναλυτές και κύκλοι της αγοράς παραμένουν «bullish» για το σιτάρι για τους εξής λόγους: την έκρυθμη κατάσταση στα σύνορα Ρωσίας-Ουκρανίας, τις καιρικές συνθήκες στις ΗΠΑ και τις αυξημένες τιμές εμπορευμάτων διατροφής.
Ενδεχόμενη εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία θα φέρει τα πάνω κάτω στην αγορά αγροτικών εμπορευμάτων, δεδομένου ότι οι δύο χώρες αντιπροσωπεύουν το 30% των εξαγωγών σιταριού, ενώ η Ουκρανία αντιπροσωπεύει το 16% των παγκόσμιων εξαγωγών καλαμποκιού. Με τα αποθέματα πολλών χωρών να κυμαίνονται σε οριακά επίπεδα και τη ζήτηση να παρουσιάζει αυξητικές τάσεις, οποιαδήποτε αναταραχή στις εξαγωγικές ροές σιτηρών των δύο χωρών θα στείλει τις τιμές στα ύψη.
Την ίδια ώρα, οι καιρικές συνθήκες στις ΗΠΑ μόνο ευνοϊκές δεν είναι για την προσφορά. Συγκεκριμένα, η ξηρασία που αναπτύχθηκε στις νότιες πεδιάδες το περασμένο φθινόπωρο συνεχίζεται και κατά τη διάρκεια του χειμώνα, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των βόρειων πεδιάδων εξακολουθεί να πλήττεται από τεράστια ξηρασία από πέρυσι.
Δυσμενείς είναι οι καιρικές συνθήκες και στη Νότια Αμερική, όπου λαμβάνει χώρα η καλλιεργητική περίοδος για καλαμπόκι και σόγια. Ένα πολύ ξηρό και ζεστό ξεκίνημα της καλλιεργητικής περιόδου στην Αργεντινή καθυστέρησε σε μεγάλο βαθμό τη φύτευση του καλαμποκιού, με περίπου 8% να έχει απομείνει για φύτευση. Οι πρόσφατες βροχοπτώσεις έφεραν μια κάποια ανακούφιση, ωστόσο οι μεγάλες ζημιές στις καλλιέργειες έχουν γίνει. Εκτιμήσεις κάνουν λόγο για απώλειες της παραγωγής από Αργεντινή και Νότια Βραζιλία, που θα φτάσουν στους 20 εκατ. τόνους. Υπό το πρίσμα αυτό των απωλειών στην παραγωγή, μεγάλοι εισαγωγείς θα αναζητήσουν φορτία από ΗΠΑ ή Ουκρανία, οι οποίες, δεδομένων των προαναφερθέντων, δύσκολα θα ανταποκριθούν στη ζήτηση.
Στις συνθήκες αυτές που δημιουργούνται, οι τιμές κύριων αγροτικών ειδών θα καταγράψουν αυξήσεις. Εάν το καλαμπόκι αυξηθεί, την ίδια τάση θα ακολουθήσει και το σιτάρι. Αξίζει να σημειωθεί ότι ράλι στις τιμές αγροτικών εμπορευμάτων καταγράφεται συνήθως στις αρχές Φεβρουαρίου, με αναλυτές να αναμένουν ότι και φέτος δεν θα αλλάξει η εικόνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα χέρια της Δικαιοσύνης είναι η άμεση διερεύνηση ύποπτων υποθέσεων διασύνδεσης μελών ΜΚΟ με διακινητές προσφύγων- μεταναστών στο βόρειο Αιγαίο, επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας…
Καθώς η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας παραμένει ύψιστη προτεραιότητα με ορίζοντα το 2050, οι πρωτοβουλίες με στόχο την αποανθρακοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού εντείνονται. Ειδικότερα,…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αξίωσε το Σάββατο 26 Απριλίου να επιτρέπεται στα αμερικανικά πλοία – στρατιωτικά και εμπορικά – η δωρεάν διέλευση…
Πρωτοπόροι παραμένουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, με τον τομέα νέων τεχνολογιών και προηγμένων πλοίων να μην αποτελεί εξαίρεση. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το λιμάνι του Πειραιά ενισχύει περαιτέρω τη στρατηγική θέση του ως κέντρου διαμετακόμισης αυτοκινήτων στην Ανατολική Μεσόγειο, με την πρώτη προσέγγιση του MV COSCO…
Τελευταία Ενημέρωση: Δευτέρα 28 Απριλίου – 18.20 Οι πυροσβέστες συνεχίζουν σήμερα τις προσπάθειες πλήρους κατάσβεσης της τεράστιας πυρκαγιάς που μαίνεται από το Σάββατο στο…
Βασικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παραμένουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις, με τις 500 μεγαλύτερες να παράγουν έσοδα 8,8 τρισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 10% σε…
Το Hinnøy, το νέο ferry μηδενικών εκπομπών που ναυπηγήθηκε από την Cemre Shipyard για λογαριασμό της Torghatten Nord, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ