
Ομάδα εννέα ειδικών των Ηνωμένων Εθνών έφθασε χθες Δευτέρα στη Λίμα για να βοηθήσει τις αρχές να αντιμετωπίσουν την πετρελαιοκηλίδα στο Περού που συνδέεται με την ηφαιστειακή έκρηξη στα νησιά Τόνγκα, ενημέρωσε ο εκπρόσωπος του ΟΗΕ Στεφάν Ντουζαρίκ.
«Θα προβούν σε ταχεία αποτίμηση του κοινωνικού και περιβαλλοντικού αντίκτυπου της καταστροφής, βοηθώντας τις αρχές να διαχειριστούν και να συντονίσουν την αντίδρασή τους», διευκρίνισε.
«Η ομάδα αποτελείται από ειδικούς της υπηρεσίας ανθρωπιστικών υποθέσεων και του Προγράμματος των Ηνωμένων Εθνών για το Περιβάλλον, ειδικευμένους στην αποτίμηση της μόλυνσης και στην αντίδραση στις διαρροές υδρογονανθράκων», εξήγησε ο εκπρόσωπος.
Οι ειδικοί «θα δώσουν επίσης συμβουλές στις αρχές για τη διαχείριση συμβάντων και τον σχεδιασμό ως προς την αντιμετώπιση εκτάκτων καταστάσεων, για τη θαλάσσια χημεία, για την ανάλυση και τη χαρτογράφηση γεωγραφικών δεδομένων, καθώς και για την αντιμετώπιση καταστροφών».
Η ομάδα «προβλέπεται να συνεχίσει για δύο εβδομάδες» το έργο της στο πεδίο. Θα δώσει επίσης «τεχνικές συμβουλές για τη μείωση του κινδύνου μελλοντικών καταστροφών εξαιτίας πετρελαιοκηλίδων», σύμφωνα με τον Στεφάν Ντουζαρίκ.
Η περουβιανή κυβέρνηση κήρυξε το Σάββατο «κατάσταση περιβαλλοντικής έκτακτης ανάγκης» για 90 ημέρες στην παραθαλάσσια περιοχή που πλήττεται από τη διαρροή κάπου 6.000 βαρελιών αργού, πετρελαιοκηλίδα που συνεχίζει να εξαπλώνεται.
Οι περουβιανές ακτές βόρεια της Λίμας έχουν μολυνθεί από το πετρέλαιο που χύθηκε στη θάλασσα κατά τη διάρκεια εκφόρτωσης αργού από δεξαμενόπλοιο στο διυλιστήριο Λα Παμπίγια, που ανήκει στην ισπανική πετρελαϊκή εταιρεία Repsol και βρίσκεται στην περιφέρεια της πρωτεύουσας.
Σύμφωνα με το διυλιστήριο, το ατύχημα, την 15η Ιανουαρίου, προκλήθηκε από τα ξαφνικά σφοδρά κύματα, το τσουνάμι που οφειλόταν στην ηφαιστειακή έκρηξη στα νησιά Τόνγκα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Cristian Olea/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ