
Μειωμένες εξαγωγές iron ore αναμένει για το 2022 η Rio Tinto, απόρροια του μειωμένου εργατικού δυναμικού λόγω της πανδημίας αλλά και των καθυστερήσεων στην παραγωγή από το ορυχείο Gudai-Darr.
Ο μεγαλύτερος παραγωγός σιδηρομεταλλεύματος στον κόσμο εκτιμά ότι οι εξαγωγές του από την περιοχή Pilbara στη δυτική Αυστραλία θα κυμανθούν μεταξύ 320 και 335 εκατ. τόνων, όταν η UBS εκτιμούσε ότι οι εξαγωγές του μεταλλευτικού κολοσσού θα κυμαίνονταν φέτος στους 330-340 εκατ. τόνους. Το 2021, η Rio Tinto εξήγαγε 321,6 εκατ. τόνους σιδηρομεταλλεύματος.
Την ίδια ώρα, και η Rio Tinto διατηρεί τις επιφυλάξεις της για την κινεζική ζήτηση φέτος, καθώς τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος του real estate στην ασιατική χώρα ίσως αποτελέσουν σκόπελο για νέες επενδύσεις στις κατασκευές.
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα μπήκαν στον πάγο κατά ένα έτος οι εξαγωγές λιθίου από το project Jadar στη δυτική Σερβία, με περιβαλλοντικές οργανώσεις να εκφράζουν την έντονη αντιπαράθεσή τους. Αντιθέτως, η Rio Tinto ολοκλήρωσε με επιτυχία την εξαγορά του ορυχείου λιθίου Rincon στην Αργεντινή.
To iron ore αποτελεί το κυριότερο εμπόρευμα για τη ζήτηση των Capesizes και οι όποιες εξελίξεις στην προσφορά επηρεάζουν σημαντικά τους ναύλους του συγκεκριμένου τύπου πλοίου. Ας μη λησμονούμε, άλλωστε, τις οδυνηρές συνέπειες της πτώσης φράγματος στο ορυχείο Brumadinho της Vale τον Ιανουάριο του 2019 στους ναύλους των Capesizes για ένα σημαντικά μεγάλο χρονικό διάστημα εκείνου του έτους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Λίγο πριν από τη διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα COP30 στη Βραζιλία, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σήμερα σε συμβιβασμό όσον αφορά τους στόχους…

Το 24ο NAVIGATOR – The Shipping Decision Makers Forum 2025 επιστρέφει πιο δυναμικό από ποτέ, την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025, 09.00 -16.30 στον Φάρο…

Oι ΗΠΑ αποτελούν πλέον την πρώτη χώρα που έσπασε το φράγμα των 10 εκατ. μετρικών τόνων LNG σε εξαγωγές σε μηνιαίο επίπεδο. Αναλυτικότερα, οι…

Σε σημαντική επέκταση προχώρησε πρόσφατα η Stena Line. Συγκεκριμένα, η σουηδική εταιρεία εξαγόρασε τη Wasaline, ναυτιλιακή εταιρεία με έδρα τη Φινλανδία, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Η Ινδία εντάσσεται δυναμικά στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, με τη σύσταση μιας νέας εταιρείας στη χώρα. Πρόκειται για την Bharat Container Shipping Line (BCSL),…

Με γνώμονα τη στρατηγική διαφοροποίηση των πηγών εσόδων της Διώρυγας του Σουέζ, η Αρχή της διώρυγας εισέρχεται δυναμικά στον κλάδο των πετροχημικών, εγκαινιάζοντας ένα…

Η επιτυχής θαλάσσια δοκιμή του πλοίου «COSCO SHIPPING LIBRA» επιβεβαιώνει ότι η μεθανόλη αποτελεί πλέον ώριμη και ρεαλιστική λύση για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας βαθέων…

Η δραστηριότητα στο μέτωπο των ναυπηγήσεων, όπως υπογραμμίζουν τα δεδομένα της Xclusiv για τον περασμένο Οκτώβριο, συνεχίζεται ακάθεκτη με έντονους ρυθμούς, καθώς οι παραγγελίες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ