
Οι καθυστερήσεις και η συμφόρηση στα λιμάνια τείνουν να αποτελέσουν νόρμα τους τελευταίους μήνες, απότοκος εξέλιξη της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων.
Στο πλαίσιο αυτό, εταιρείες-κολοσσοί η μία μετά την άλλη ναυλώνουν οι ίδιες πλοία, προκειμένου να εξασφαλίσουν την έγκαιρη παράδοση των εμπορευμάτων τους. Τα παραδείγματα πολλά το τελευταίο εξάμηνο: Coca-Cola, Ikea, Amazon, Depot, Walmart, Asda.
Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία εξόρυξης σπάνιων γαιών Lynas Rare Earths παρέκαμψε τους παραδοσιακούς παρόχους ναυτιλιακών υπηρεσιών και ναύλωσε η ίδια πλοία, προκειμένου να εξασφαλίσει μια σταθερή ροή μεταλλευμάτων από την Αυστραλία σε μονάδα παραγωγής της στη Μαλαισία, εν μέσω αύξησης των τιμών των εν λόγω εμπορευμάτων.
H Lynas αναμένει ακόμα μεγαλύτερη αύξηση των τιμών σπάνιων γαιών μετά τη συγχώνευση τριών κινεζικών κολοσσών. Η ιστορία έχει δείξει ότι οι τιμές αυξάνονται όταν μεγάλοι παραγωγοί ενώνουν τις δυνάμεις τους, με αποτέλεσμα να μειώνεται ο ανταγωνισμός.
Η Amanda Lacaze, Managing Director της εταιρείας, ανέφερε ότι η διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας από την ίδια τη Lynas αποτελεί την «πιο λογική λύση» τη στιγμή που οι χρόνοι παράδοσης στη μονάδα της στη Μαλαισία έχουν υπερδιπλασιαστεί, με αποτέλεσμα να φθίνει η παραγωγικότητα. Μάλιστα, κατά την ίδια, η απόφαση αυτή δεν θα έχει παροδικό χαρακτήρα, αλλά θα αποτελέσει μια μόνιμη επιλογή στα logistics της εταιρείας, δεδομένου ότι οι σημαντικές προκλήσεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες δεν θα μετριαστούν σύντομα.
Η Lynas αποτελεί τον μοναδικό μεγάλο παραγωγό σπάνιων γαιών εκτός Κίνας, σε μια περίοδο όπου χώρες όπως η Ιαπωνία, η Αυστραλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι ΗΠΑ εκφράζουν τις ανησυχίες τους για την κυριαρχία της Κίνας στα εν λόγω εμπορεύματα, τα οποία χρησιμοποιούνται για αμυντικούς εξοπλισμούς και υποδομές καθαρής ενέργειας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ