Διαφορές εντοπίζονται στον τρόπο και στα μέσα τα οποία χρησιμοποιούνται για την κλοπή φορτίων, σύμφωνα με έρευνα του TT Club σε συνεργασία με το BSI Group.
Αναλυτικότερα, βάσει της έρευνας, το γ’ τρίμηνο του 2021 οι εγκαταστάσεις αποθήκευσης φορτίων έγιναν στόχος για το 45% των καταγεγραμμένων κλοπών. Στον αντίποδα, οι κλοπές φορτίων από οχήματα μειώθηκαν από το 67% το γ’ τρίμηνο του 2020 στο 25% το αντίστοιχο διάστημα το 2021. Οι ανισορροπίες στις εφοδιαστικές αλυσίδες, και δη εντός και εκτός λιμένων, συντέλεσαν στη μείωση αυτή, τονίζουν τα TT Club και BSI Group.
Οι αλλαγές που παρατηρούνται στις κλοπές φορτίων σκιαγραφούν μια τάση: από τα «εν κινήσει περιστατικά» σε εγκαταστάσεις όπου φορτία αποθηκεύονται και παραδίδονται. Τέτοιες εγκαταστάσεις αποτελούν παραδοσιακές αποθήκες και αμαξοστάσια, όπου βρίσκονται εμπορευματοκιβώτια για παράδοση, αλλά και προσωρινά μέρη αποθήκευσης σε λιμάνια, στα οποία τα μέτρα ασφαλείας κρίνονται ελλιπή. Με βάση τα παρακάτω γραφήματα, ενώ το γ’ τρίμηνο του 2020 οι κλοπές φορτίων από εγκαταστάσεις αντιπροσώπευαν το 7% των συνολικών κλοπών στις ΗΠΑ, το γ’ τρίμηνο του 2021 το αντίστοιχο ποσοστό αυξήθηκε στο 25%.
Με αφορμή τα ευρήματα αυτά, ο Mike Yarwood, Managing Director, Loss Prevention του TT Club, σημειώνει ότι αναμφίβολα οι αναταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες φέρνουν σημαντικές προκλήσεις στο αμερικανικό σύστημα μεταφοράς εμπορευμάτων, ιδιαίτερα στα λιμάνια με υψηλή συμφόρηση και σε χερσαίους κόμβους, καθιστώντας ευκολότερο το έργο των ληστών.