
Επενδυτικά σχέδια αξίας περίπου $179 εκατ. ανακοίνωσε το λιμάνι Tanjung Pelepas (PTP) της Μαλαισίας, στον απόηχο του ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων που σημείωσε το 2021. Συγκεκριμένα, το εν λόγω λιμάνι συνιστά το πρώτο στη Μαλαισία του οποίου η ετήσια διακίνηση ξεπερνά τα 11 εκατ. TEUs (11,2 εκατ.). Επί του παρόντος, το λιμάνι δύναται να διαχειριστεί έως και 11,5 εκατ. TEUs τον χρόνο, ενώ με την ολοκλήρωση των έργων υποδομών που ανακοινώθηκαν η διαχειριστική του ικανότητα θα αυξηθεί στα 12,5 εκατ. TEUs εντός των επόμενων έξι μηνών.
Σημειώνεται πως το PTP συνιστά κοινοπραξία του μαλαισιανού ομίλου MMC και της ολλανδικής APM Terminals. Η APM Terminals προέβη σε αρκετές επενδύσεις εντός του 2021, συμπεριλαμβανομένων δύο επενδύσεων στην Ευρώπη και συγκεκριμένα την εκκίνηση νέας εγκατάστασης στον λιμένα Kalundborg της Δανίας και την υπογραφή συμφωνίας για νέο τερματικό στον λιμένα Rijeka της Κροατίας.
Παράλληλα, ο CEO της APM Terminals, Morten Engelstoft, δήλωσε ότι οι τάσεις που θα απασχολήσουν τους λιμένες το 2022 θα είναι η ψηφιοποίηση και η τεχνολογία, η υιοθέτηση των οποίων επιταχύνθηκε λόγω της πανδημίας. Πέραν αυτών, σημαντική τάση θα αποτελέσει και η απανθρακοποίηση των λιμενικών logistics.
Στο πλαίσιο αυτό, ενδιαφέρον παρουσιάζει το επενδυτικό ενδιαφέρον της Shell στη Μαλαισία. Συγκεκριμένα, ο ενεργειακός κολοσσός θα συνεργαστεί με τη μαλαισιανή Petronas, με επίκεντρο τη δέσμευση και την αποθήκευση άνθρακα (carbon capture and storage – CCS), τεχνολογία η οποία κερδίζει διαρκώς έδαφος στη ναυτιλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ