
Επενδυτικά σχέδια αξίας περίπου $179 εκατ. ανακοίνωσε το λιμάνι Tanjung Pelepas (PTP) της Μαλαισίας, στον απόηχο του ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων που σημείωσε το 2021. Συγκεκριμένα, το εν λόγω λιμάνι συνιστά το πρώτο στη Μαλαισία του οποίου η ετήσια διακίνηση ξεπερνά τα 11 εκατ. TEUs (11,2 εκατ.). Επί του παρόντος, το λιμάνι δύναται να διαχειριστεί έως και 11,5 εκατ. TEUs τον χρόνο, ενώ με την ολοκλήρωση των έργων υποδομών που ανακοινώθηκαν η διαχειριστική του ικανότητα θα αυξηθεί στα 12,5 εκατ. TEUs εντός των επόμενων έξι μηνών.
Σημειώνεται πως το PTP συνιστά κοινοπραξία του μαλαισιανού ομίλου MMC και της ολλανδικής APM Terminals. Η APM Terminals προέβη σε αρκετές επενδύσεις εντός του 2021, συμπεριλαμβανομένων δύο επενδύσεων στην Ευρώπη και συγκεκριμένα την εκκίνηση νέας εγκατάστασης στον λιμένα Kalundborg της Δανίας και την υπογραφή συμφωνίας για νέο τερματικό στον λιμένα Rijeka της Κροατίας.
Παράλληλα, ο CEO της APM Terminals, Morten Engelstoft, δήλωσε ότι οι τάσεις που θα απασχολήσουν τους λιμένες το 2022 θα είναι η ψηφιοποίηση και η τεχνολογία, η υιοθέτηση των οποίων επιταχύνθηκε λόγω της πανδημίας. Πέραν αυτών, σημαντική τάση θα αποτελέσει και η απανθρακοποίηση των λιμενικών logistics.
Στο πλαίσιο αυτό, ενδιαφέρον παρουσιάζει το επενδυτικό ενδιαφέρον της Shell στη Μαλαισία. Συγκεκριμένα, ο ενεργειακός κολοσσός θα συνεργαστεί με τη μαλαισιανή Petronas, με επίκεντρο τη δέσμευση και την αποθήκευση άνθρακα (carbon capture and storage – CCS), τεχνολογία η οποία κερδίζει διαρκώς έδαφος στη ναυτιλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πτωτική πορεία καταγράφουν οι αξίες των VLCCs σε ετήσια βάση. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, το κόστος παραγγελίας ενός VLCC…
Σταθερές είναι οι πρόσφατες τάσεις στη ναυλαγορά των LPG carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα δεδομένα σε πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Νέες κυρώσεις στα πλοία του «σκιώδους» στόλου της Ρωσίας επέβαλε πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο, σε μια προσπάθεια του Λονδίνου να εντείνει την πίεση κατά…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός A.P. Moller-Maersk (Maersk) προειδοποίησε την Πέμπτη 8 Μαΐου ότι η εντεινόμενη γεωπολιτική αβεβαιότητα και ο κίνδυνος ενός παγκόσμιου εμπορικού πολέμου ενδέχεται…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση και η στροφή της ναυτιλίας προς εναλλακτικές μορφές καυσίμων και πρόωσης δεν αποτελεί πλέον μια μελλοντική προοπτική, αλλά ένα επιτακτικό ζήτημα…
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ