
Επενδυτικά σχέδια αξίας περίπου $179 εκατ. ανακοίνωσε το λιμάνι Tanjung Pelepas (PTP) της Μαλαισίας, στον απόηχο του ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων που σημείωσε το 2021. Συγκεκριμένα, το εν λόγω λιμάνι συνιστά το πρώτο στη Μαλαισία του οποίου η ετήσια διακίνηση ξεπερνά τα 11 εκατ. TEUs (11,2 εκατ.). Επί του παρόντος, το λιμάνι δύναται να διαχειριστεί έως και 11,5 εκατ. TEUs τον χρόνο, ενώ με την ολοκλήρωση των έργων υποδομών που ανακοινώθηκαν η διαχειριστική του ικανότητα θα αυξηθεί στα 12,5 εκατ. TEUs εντός των επόμενων έξι μηνών.
Σημειώνεται πως το PTP συνιστά κοινοπραξία του μαλαισιανού ομίλου MMC και της ολλανδικής APM Terminals. Η APM Terminals προέβη σε αρκετές επενδύσεις εντός του 2021, συμπεριλαμβανομένων δύο επενδύσεων στην Ευρώπη και συγκεκριμένα την εκκίνηση νέας εγκατάστασης στον λιμένα Kalundborg της Δανίας και την υπογραφή συμφωνίας για νέο τερματικό στον λιμένα Rijeka της Κροατίας.
Παράλληλα, ο CEO της APM Terminals, Morten Engelstoft, δήλωσε ότι οι τάσεις που θα απασχολήσουν τους λιμένες το 2022 θα είναι η ψηφιοποίηση και η τεχνολογία, η υιοθέτηση των οποίων επιταχύνθηκε λόγω της πανδημίας. Πέραν αυτών, σημαντική τάση θα αποτελέσει και η απανθρακοποίηση των λιμενικών logistics.
Στο πλαίσιο αυτό, ενδιαφέρον παρουσιάζει το επενδυτικό ενδιαφέρον της Shell στη Μαλαισία. Συγκεκριμένα, ο ενεργειακός κολοσσός θα συνεργαστεί με τη μαλαισιανή Petronas, με επίκεντρο τη δέσμευση και την αποθήκευση άνθρακα (carbon capture and storage – CCS), τεχνολογία η οποία κερδίζει διαρκώς έδαφος στη ναυτιλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ