Ανθρακικά ουδέτερη ναυτιλία: Οι στόχοι και η πρόοδος

Ανθρακικά ουδέτερη ναυτιλία: Οι στόχοι και η πρόοδος

70
Ανθρακικά ουδέτερη ναυτιλία: Οι στόχοι και η πρόοδος

Τον στόχο για ανθρακική ουδετερότητα έως και το 2040, αντί του 2050, ανακοίνωσε ο κολοσσός των τακτικών γραμμών Maersk την Τετάρτη 12 Ιανουαρίου. Ακόμη, η εταιρεία έθεσε νέους περιβαλλοντικούς στόχους και για το 2030.

Ειδικότερα, η Maersk ανακοίνωσε πως επίκεντρο του στόχου να καταστούν ανθρακικά ουδέτερες οι εφοδιαστικές αλυσίδες συνιστά ο περιορισμός της ανόδου της θερμοκρασίας του πλανήτη. Οι μεσοπρόθεσμοι στόχοι για το 2030 συμπεριλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τη μείωση κατά το ήμισυ των εκπομπών ανά μεταφερόμενο μέσω θαλάσσης container.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι ο στόχος της Maersk ταυτίζεται με τις πράσινες επιδιώξεις σημαντικών ναυλωτών. Υπενθυμίζεται πως, τον Νοέμβριο του 2021, εννέα κορυφαίες πολυεθνικές εταιρείες, σημαντικοί ναυλωτές, όπως η IKEA και η Amazon, δεσμεύτηκαν πως από το 2040 και έπειτα όλες οι θαλάσσιες μεταφορές προϊόντων τους θα πραγματοποιούνται μόνο με πλοία μηδενικού ή εξαιρετικά χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος.

Παράλληλα, μια άλλη μεγάλη εταιρεία στις τακτικές γραμμές, η Hapag-Lloyd, ανακοίνωσε στόχους ανθρακικής ουδετερότητας έως το 2045, μένοντας ένα βήμα «πίσω» από τη Maersk. Όπως σημειώνει σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο CEO της Vespucci Maritime, Lars Jensen, εφόσον οι προθέσεις της Maersk της δώσουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τη ναύλωση των πλοίων της έναντι των ανταγωνιστών της, τα υπόλοιπα μεγαθήρια της αγοράς θα ακολουθήσουν κατά πόδας.

Επιπλέον, αναλυτές και κύκλοι της αγοράς θεωρούν πως η ενεργειακή μετάβαση θα επιφέρει άνοδο στα κόστη θαλάσσιων μεταφορών. Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει ο Lars Jensen, το αυξανόμενο κόστος πιθανώς θα αποτυπωθεί σε πληθωριστικές πιέσεις, μετακυλίοντας το κόστος της ενεργειακής μετάβασης στον τελικό καταναλωτή.

Φωτό: Dendoktoor/ Pixabay

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.