
Τον στόχο για ανθρακική ουδετερότητα έως και το 2040, αντί του 2050, ανακοίνωσε ο κολοσσός των τακτικών γραμμών Maersk την Τετάρτη 12 Ιανουαρίου. Ακόμη, η εταιρεία έθεσε νέους περιβαλλοντικούς στόχους και για το 2030.
Ειδικότερα, η Maersk ανακοίνωσε πως επίκεντρο του στόχου να καταστούν ανθρακικά ουδέτερες οι εφοδιαστικές αλυσίδες συνιστά ο περιορισμός της ανόδου της θερμοκρασίας του πλανήτη. Οι μεσοπρόθεσμοι στόχοι για το 2030 συμπεριλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τη μείωση κατά το ήμισυ των εκπομπών ανά μεταφερόμενο μέσω θαλάσσης container.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι ο στόχος της Maersk ταυτίζεται με τις πράσινες επιδιώξεις σημαντικών ναυλωτών. Υπενθυμίζεται πως, τον Νοέμβριο του 2021, εννέα κορυφαίες πολυεθνικές εταιρείες, σημαντικοί ναυλωτές, όπως η IKEA και η Amazon, δεσμεύτηκαν πως από το 2040 και έπειτα όλες οι θαλάσσιες μεταφορές προϊόντων τους θα πραγματοποιούνται μόνο με πλοία μηδενικού ή εξαιρετικά χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος.
Παράλληλα, μια άλλη μεγάλη εταιρεία στις τακτικές γραμμές, η Hapag-Lloyd, ανακοίνωσε στόχους ανθρακικής ουδετερότητας έως το 2045, μένοντας ένα βήμα «πίσω» από τη Maersk. Όπως σημειώνει σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο CEO της Vespucci Maritime, Lars Jensen, εφόσον οι προθέσεις της Maersk της δώσουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τη ναύλωση των πλοίων της έναντι των ανταγωνιστών της, τα υπόλοιπα μεγαθήρια της αγοράς θα ακολουθήσουν κατά πόδας.
Επιπλέον, αναλυτές και κύκλοι της αγοράς θεωρούν πως η ενεργειακή μετάβαση θα επιφέρει άνοδο στα κόστη θαλάσσιων μεταφορών. Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει ο Lars Jensen, το αυξανόμενο κόστος πιθανώς θα αποτυπωθεί σε πληθωριστικές πιέσεις, μετακυλίοντας το κόστος της ενεργειακής μετάβασης στον τελικό καταναλωτή.
Φωτό: Dendoktoor/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
O καύσωνας που ταλανίζει τη Δ. Ευρώπη έχει μειώσει τα επίπεδα των υδάτων στον ποταμό Ρήνο της Γερμανίας, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters,…
Τις τελευταίες εξελίξεις στις αγορές χάλυβα και άνθρακα αναδεικνύει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, η οποία εστιάζει στον αντίκτυπό τους στην αγορά των bulk…
Σημαντικές μεταβολές καταγράφουν εντός του 2025 οι παραγγελίες για πλοία κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων. Σύμφωνα με δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuels Insight (AFI) του DNV,…
Την αυτάρκεια της Αφρικής στα λιπάσματα εντός της επόμενης τετραετίας προανήγγειλε ο Νιγηριανός δισεκατομμυριούχος Aliko Dangote. «Στους επόμενους 40 μήνες, η Αφρική δεν θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ