2021, η καλύτερη χρονιά για τη ναυτιλία από το 2008

2021, η καλύτερη χρονιά για τη ναυτιλία από το 2008

361
2021, η καλύτερη χρονιά για τη ναυτιλία από το 2008

Οι επιδόσεις των ναυτιλιακών αγορών το περασμένο έτος ήταν οι καλύτερες από το 2008, σύμφωνα με όσα αναφέρει η Clarksons σε ανασκοπικό report.

Η πολύ καλή εικόνα των ναυλαγορών αποτυπώθηκε στον δείκτη ClarkSea του ναυλομεσιτικού οίκου, ο οποίος κατάγραψε αύξηση 93% το 2021, στα $28.700/ημέρα. Η αύξηση του διά θαλάσσης όγκου φορτίου, η λιμενική συμφόρηση και η περιορισμένη αύξηση του στόλου αποτέλεσαν τις κύριες συνιστώσες για την ανάκαμψη των ναυτιλιακών αγορών. Πιο συγκεκριμένα, ο όγκος του θαλάσσιου εμπορίου άγγιξε τα προ πανδημίας επίπεδα στα μέσα του έτους και συνολικά ανήλθε στους 12 δισ. τόνους, σημειώνοντας αύξηση 3,6% σε σχέση με το 2020. Παράλληλα, η αύξηση του τονάζ ήταν της τάξης του 2,9%, μειωμένη συγκριτικά με τον μέσο όρο δεκαετίας (4,1%).

Τα παραπάνω είχαν ως αποτέλεσμα οι ναύλοι των containerships να σημειώσουν θεαματική άνοδο 260% συγκριτικά με το 2020 και να αγγίζουν πενταπλάσια επίπεδα συγκριτικά με εκείνα προ πανδημίας. Αντιστοίχως, οι ναύλοι των bulk carriers εκτοξεύτηκαν κατά 185%, στα υψηλότερα επίπεδα για πάνω από μία δεκαετία. Τα μικρότερα μεγέθη, βοηθούμενα από την αύξηση του θαλάσσιου εμπορίου δευτερευόντων ξηρών φορτίων και σιτηρών, απέδωσαν ιδιαίτερα καλά. Ενδεικτικά, 210% ήταν η αύξηση των ναύλων των Supramaxes. Πολύ καλή χρονιά ήταν το 2021 και για τα LNG carriers (+50%), τα car carriers (+103%) και Ro-Ro (+20%). Μόνη εξαίρεση αποτέλεσαν τα δεξαμενόπλοια, με τα VLCCs να καταγράφουν σοβαρές απώλειες το 2021.

Φωτό: Khaled Elfiqi/ ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.