
Ο Ύπατος Αρμοστής της Ινδίας στο Μπανγκλαντές, Vikram Doraiswami, δήλωσε σε τοπικά ΜΜΕ ότι η Ινδία είναι έτοιμη να επιτρέψει τη χρήση του συστήματος εσωτερικής ναυσιπλοΐας μέχρι το Βαρανάσι, γεγονός που θα βοηθήσει το διεθνές εμπόριο της ευρύτερης περιοχής και ειδικά προς και από το Νεπάλ. Η Ινδία παρέχει ήδη σιδηροδρομική πρόσβαση στο Μπανγκλαντές για τις διασυνοριακές μεταφορές και το εμπόριο με το Νεπάλ, ενώ διευκολύνει, με μηδενικούς δασμούς, το εμπόριο αγαθών μεταξύ Νεπάλ, Μπανγκλαντές και Μπουτάν.
Τονίζοντας τη σημασία της μελλοντικής διατροπικής σύνδεσης, ο Ινδός διπλωμάτης σημείωσε πως τα νέα δίκτυα θα αλλάξουν τη στρατηγική ισχύος για το Μπανγκλαντές, καθώς και για ολόκληρη την περιοχή. Χρησιμοποιώντας το εκτεταμένο δίκτυο ποταμών του Μπανγκλαντές, η Ινδία θα μπορούσε επίσης να εκμεταλλευτεί τις νέες δυνατότητες που ανοίγονται για την άμεση μεταφορά προϊόντων, αφού, σύμφωνα με μελέτη της Παγκόσμιας Τράπεζας, η απρόσκοπτη συνδεσιμότητα μεταξύ των δικτύων μεταφορών των δύο κρατών θα ενίσχυε το εθνικό εισόδημα του Μπανγκλαντές κατά 17% και της Ινδίας κατά 8%, και θα τριπλασίαζε τις εξαγωγές των δύο κρατών.
Χωρίς άνοιγμα όμως περισσότερων χερσαίων λιμένων αλλά και χωρίς την άρση στους περιορισμούς ως προς τον όγκο φορτίων και εμπορευμάτων, τη βελτίωση της πολυτροπικής διασυνδεσιμότητας με οδικές, σιδηροδρομικές και πλωτές οδούς, την άμεση λειτουργία νέων τελωνειακών εγκαταστάσεων και αποθηκών, το εμπόριο και οι επενδύσεις θα είναι περιορισμένες, δήλωσε ο Ινδός διπλωμάτης.
Το Δελχί αναζητά συμμάχους και επιχειρεί να αυξήσει την επιρροή του στα κράτη της Ασίας. Με στενό μαρκάρισμα από την Κίνα και το Πακιστάν, η Ινδία προσπαθεί να ισχυροποιήσει και να αναπτύξει τις διπλωματικές της σχέσεις με το Ιράν, το Μπανγκλαντές αλλά και το Νεπάλ, προκειμένου να σταματήσει την επέλαση των Κινέζων στην ευρύτερη περιοχή.
Πηγή: Ahmedabad Mirror/Μaritimegateway
Φωτό: Daniel Chediac/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ