
Παρά την επέλαση της Covid-19 το 2021 σε Ασία, Αφρική και Ευρώπη, η πρωτοβουλία Belt and Road (BRI) κατέγραψε μια χρονιά «υπερβάσεων» ως προς την προώθηση της παγκόσμιας συνδεσιμότητας. Σε αυτό το πλαίσιο, η κατασκευή νέων σιδηροδρόμων επεκτείνεται μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, ενώ το εμβληματικό Railway Express Κίνας-Ευρώπης, ο σιδηρόδρομος Κίνας-Λάος και η σιδηροδρομική γραμμή στην Τανζανία υπήρξαν και θα αποτελέσουν βασικές αφετηρίες για νέες εμπορικές αρτηρίες. Τα παραπάνω σιδηροδρομικά έργα συνιστούν σημαντικούς πυλώνες για την Κίνα και θα συνεισφέρουν στη βελτίωση της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και στην εξάπλωση της κινεζικής οικονομίας.
Φέτος εορτάζεται η δέκατη επέτειος από την έναρξη των εμπορευματικών τρένων μεταξύ Κίνας-Ευρώπης. Μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, τα εμπορευματικά τρένα μεταξύ της Κίνας και κρατών της Ευρώπης εξυπηρετούσαν 73 τακτικές γραμμές, σε 175 πόλεις, σε 23 ευρωπαϊκές χώρες, διακινώντας 50.000 είδη εμπορευμάτων. Εν μέσω πανδημίας, ο αριθμός των τρένων εξπρές μεταξύ Κίνας και Ευρώπης, καθώς και ο όγκος των εμπορευμάτων, συνέχισαν να καταρρίπτουν νέα ρεκόρ. Τα στοιχεία από την Επιτροπή Εθνικής Ανάπτυξης και Μεταρρύθμισης της Κίνας καταδεικνύουν ότι, την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2021, στις σιδηροδρομικές μεταφορές μεταξύ των δύο ηπείρων χρησιμοποιήθηκαν 13.817 τρένα, μεταφέροντας 1,332 εκατ. TEUs, αύξηση 23% και 30% αντίστοιχα σε σύγκριση με το έτος 2020.
Στα τέλη Νοεμβρίου, ο συνολικός αριθμός υγειονομικού εξοπλισμού που μεταφέρθηκε από τα εμπορευματικά τρένα Κίνας-Ευρώπης έφτασε τα 13,43 εκατ. τεμάχια και τους 103.000 τόνους φορτίων.
Από την άλλη πλευρά, οι νέες σιδηροδρομικές γραμμές στη Νοτιοανατολική Ασία αλλά και στην Ανατολική Αφρική εξυπηρετούν όχι μόνο το διεθνές εμπόριο αλλά και τις διπλωματικές σχέσεις μεταξύ των γειτονικών χωρών. Με τη μείωση του χρόνου μεταφοράς φορτίων αλλά και του κόστους διαμετακίνησης, σημαντικές επαρχίες στις συγκεκριμένες περιοχές κατάφεραν να προωθήσουν ευπαθή και άλλα γεωργικά προϊόντα σε διεθνείς αγορές, όπως και κινεζικά βιομηχανικά είδη προς δυσπρόσιτες περιοχές στην Ασία και στην Αφρική.
Με τα νέα δίκτυα που έχει εξασφαλίσει η Κίνα σε Ευρώπη, Ασία και Αφρική, προβλέπεται ότι και το 2022 θα εξυπηρετήσει τα συμφέροντα του Πεκίνου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ