
Παρά την επέλαση της Covid-19 το 2021 σε Ασία, Αφρική και Ευρώπη, η πρωτοβουλία Belt and Road (BRI) κατέγραψε μια χρονιά «υπερβάσεων» ως προς την προώθηση της παγκόσμιας συνδεσιμότητας. Σε αυτό το πλαίσιο, η κατασκευή νέων σιδηροδρόμων επεκτείνεται μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, ενώ το εμβληματικό Railway Express Κίνας-Ευρώπης, ο σιδηρόδρομος Κίνας-Λάος και η σιδηροδρομική γραμμή στην Τανζανία υπήρξαν και θα αποτελέσουν βασικές αφετηρίες για νέες εμπορικές αρτηρίες. Τα παραπάνω σιδηροδρομικά έργα συνιστούν σημαντικούς πυλώνες για την Κίνα και θα συνεισφέρουν στη βελτίωση της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και στην εξάπλωση της κινεζικής οικονομίας.
Φέτος εορτάζεται η δέκατη επέτειος από την έναρξη των εμπορευματικών τρένων μεταξύ Κίνας-Ευρώπης. Μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, τα εμπορευματικά τρένα μεταξύ της Κίνας και κρατών της Ευρώπης εξυπηρετούσαν 73 τακτικές γραμμές, σε 175 πόλεις, σε 23 ευρωπαϊκές χώρες, διακινώντας 50.000 είδη εμπορευμάτων. Εν μέσω πανδημίας, ο αριθμός των τρένων εξπρές μεταξύ Κίνας και Ευρώπης, καθώς και ο όγκος των εμπορευμάτων, συνέχισαν να καταρρίπτουν νέα ρεκόρ. Τα στοιχεία από την Επιτροπή Εθνικής Ανάπτυξης και Μεταρρύθμισης της Κίνας καταδεικνύουν ότι, την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2021, στις σιδηροδρομικές μεταφορές μεταξύ των δύο ηπείρων χρησιμοποιήθηκαν 13.817 τρένα, μεταφέροντας 1,332 εκατ. TEUs, αύξηση 23% και 30% αντίστοιχα σε σύγκριση με το έτος 2020.
Στα τέλη Νοεμβρίου, ο συνολικός αριθμός υγειονομικού εξοπλισμού που μεταφέρθηκε από τα εμπορευματικά τρένα Κίνας-Ευρώπης έφτασε τα 13,43 εκατ. τεμάχια και τους 103.000 τόνους φορτίων.
Από την άλλη πλευρά, οι νέες σιδηροδρομικές γραμμές στη Νοτιοανατολική Ασία αλλά και στην Ανατολική Αφρική εξυπηρετούν όχι μόνο το διεθνές εμπόριο αλλά και τις διπλωματικές σχέσεις μεταξύ των γειτονικών χωρών. Με τη μείωση του χρόνου μεταφοράς φορτίων αλλά και του κόστους διαμετακίνησης, σημαντικές επαρχίες στις συγκεκριμένες περιοχές κατάφεραν να προωθήσουν ευπαθή και άλλα γεωργικά προϊόντα σε διεθνείς αγορές, όπως και κινεζικά βιομηχανικά είδη προς δυσπρόσιτες περιοχές στην Ασία και στην Αφρική.
Με τα νέα δίκτυα που έχει εξασφαλίσει η Κίνα σε Ευρώπη, Ασία και Αφρική, προβλέπεται ότι και το 2022 θα εξυπηρετήσει τα συμφέροντα του Πεκίνου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ