
Παρά την επέλαση της Covid-19 το 2021 σε Ασία, Αφρική και Ευρώπη, η πρωτοβουλία Belt and Road (BRI) κατέγραψε μια χρονιά «υπερβάσεων» ως προς την προώθηση της παγκόσμιας συνδεσιμότητας. Σε αυτό το πλαίσιο, η κατασκευή νέων σιδηροδρόμων επεκτείνεται μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, ενώ το εμβληματικό Railway Express Κίνας-Ευρώπης, ο σιδηρόδρομος Κίνας-Λάος και η σιδηροδρομική γραμμή στην Τανζανία υπήρξαν και θα αποτελέσουν βασικές αφετηρίες για νέες εμπορικές αρτηρίες. Τα παραπάνω σιδηροδρομικά έργα συνιστούν σημαντικούς πυλώνες για την Κίνα και θα συνεισφέρουν στη βελτίωση της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και στην εξάπλωση της κινεζικής οικονομίας.
Φέτος εορτάζεται η δέκατη επέτειος από την έναρξη των εμπορευματικών τρένων μεταξύ Κίνας-Ευρώπης. Μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, τα εμπορευματικά τρένα μεταξύ της Κίνας και κρατών της Ευρώπης εξυπηρετούσαν 73 τακτικές γραμμές, σε 175 πόλεις, σε 23 ευρωπαϊκές χώρες, διακινώντας 50.000 είδη εμπορευμάτων. Εν μέσω πανδημίας, ο αριθμός των τρένων εξπρές μεταξύ Κίνας και Ευρώπης, καθώς και ο όγκος των εμπορευμάτων, συνέχισαν να καταρρίπτουν νέα ρεκόρ. Τα στοιχεία από την Επιτροπή Εθνικής Ανάπτυξης και Μεταρρύθμισης της Κίνας καταδεικνύουν ότι, την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2021, στις σιδηροδρομικές μεταφορές μεταξύ των δύο ηπείρων χρησιμοποιήθηκαν 13.817 τρένα, μεταφέροντας 1,332 εκατ. TEUs, αύξηση 23% και 30% αντίστοιχα σε σύγκριση με το έτος 2020.
Στα τέλη Νοεμβρίου, ο συνολικός αριθμός υγειονομικού εξοπλισμού που μεταφέρθηκε από τα εμπορευματικά τρένα Κίνας-Ευρώπης έφτασε τα 13,43 εκατ. τεμάχια και τους 103.000 τόνους φορτίων.
Από την άλλη πλευρά, οι νέες σιδηροδρομικές γραμμές στη Νοτιοανατολική Ασία αλλά και στην Ανατολική Αφρική εξυπηρετούν όχι μόνο το διεθνές εμπόριο αλλά και τις διπλωματικές σχέσεις μεταξύ των γειτονικών χωρών. Με τη μείωση του χρόνου μεταφοράς φορτίων αλλά και του κόστους διαμετακίνησης, σημαντικές επαρχίες στις συγκεκριμένες περιοχές κατάφεραν να προωθήσουν ευπαθή και άλλα γεωργικά προϊόντα σε διεθνείς αγορές, όπως και κινεζικά βιομηχανικά είδη προς δυσπρόσιτες περιοχές στην Ασία και στην Αφρική.
Με τα νέα δίκτυα που έχει εξασφαλίσει η Κίνα σε Ευρώπη, Ασία και Αφρική, προβλέπεται ότι και το 2022 θα εξυπηρετήσει τα συμφέροντα του Πεκίνου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…

Οι έντονοι γεωπολιτικοί τριγμοί του 2025, αν και προξένησαν ερωτηματικά ως προς την κατεύθυνση της διεθνούς σκηνής στο θέμα της ενέργειας, δεν αποτέλεσαν ανασταλτικό…

Στην προκήρυξη της διαγωνιστικής διαδικασίας των ερευνών βυθού για τη δεύτερη ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Ιταλίας προχώρησαν οι Διαχειριστές Συστήματος Μεταφοράς της Ελλάδας και…

Ανακοίνωση με αφορμή την κλιμακούμενη ένταση στη Μαύρη Θάλασσα με επιθέσεις σε εμπορικά πλοία εξέδωσε ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ, Arsenio Dominguez. «Καθώς η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ