Bulkers και boxships: Η αγορά διαλύσεων μέσα από τα μάτια των αναλυτών

Bulkers και boxships: Η αγορά διαλύσεων μέσα από τα μάτια των αναλυτών

61
Bulkers και boxships: Η αγορά διαλύσεων μέσα από τα μάτια των αναλυτών

Οι ναυλαγορές των bulkers και των containerships κινήθηκαν σε «ξέφρενα» επίπεδα το 2021. Ως απόρροια του γεγονότος αυτού, η κινητικότητα μέσα στο έτος στην αγορά διαλύσεων δεν οδηγήθηκε από αυτούς τους τύπους πλοίων. Πρόσφατη έκθεση της Allied Shipbroking εστιάζει μεταξύ άλλων στις διαλύσεις από τις αρχές του έτους μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου. Σύμφωνα με την έκθεση, 880 πλοία πωλήθηκαν προς διάλυση από τις αρχές του έτους έως τα τέλη Δεκεμβρίου, συνολικής χωρητικότητας ίσης με 25,3 εκατ. dwt. Από αυτά, τα 417 ήταν bulkers, tankers, containerships και gas carriers.

Ειδικότερα, τα bulkers που πωλήθηκαν προς διάλυση ήταν συνολικά 71, ολικής χωρητικότητας 5,7 εκατ. dwt. Το 2020 είχαν πωληθεί προς διάλυση 132 bulkers, χωρητικότητας 14,3 εκατ. dwt. Ακόμη, ο μέσος όρος ηλικίας τους αυξήθηκε σε σύγκριση με το 2020, από τα 27,85 έτη στα 30 έτη. Οι μεταβολές μεταξύ του 2020 και του 2021 στις διαλύσεις bulkers αντανακλούν την ισχυρή ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρών φορτίων εντός του 2021.

Παρόμοια είναι η εικόνα και στις διαλύσεις containerships. Συγκεκριμένα, μόλις 19 containerships πωλήθηκαν προς διάλυση το 2021 έναντι 83 το 2020. Ο μέσος όρος ηλικίας των διαλυθέντων containerships το 2021 διαμορφώθηκε στα 27,68 έτη, αυξημένος σε σύγκριση με τα 23,08 έτη στα οποία είχε διαμορφωθεί το 2020.

Πηγή: Allied Shipbroking | Weekly SnP Statistics Week 51 – 2021

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.