Οι ελληνικές ναυτιλιακές επενδύσεις διαχρονικά είναι συνδεδεμένες με τα δεξαμενόπλοια. Με αφορμή έκθεση της Allied Shibroking για τη φρενίτιδα στη second-hand αγορά εντός του έτους, ενδιαφέρον παρουσιάζει μεταξύ άλλων και η ελληνική παρουσία στις αγοραπωλησίες tankers εντός του 2021, ενός έτους όπου η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων κινήθηκε κατά κύριο λόγο σε χαμηλά επίπεδα.
Ειδικότερα, 520 ήταν τα δεξαμενόπλοια που άλλαξαν χέρια από τις αρχές του έτους έως τα τέλη Δεκεμβρίου. Πρωταγωνιστικός ήταν ο ρόλος των MR tankers στις αγοραπωλησίες, καθώς αντιστοιχούν στο 31,3% των συνολικών αγοραπωλησιών. Δηλαδή, σχεδόν ένα στα τρία tankers που άλλαξαν ιδιοκτήτες ήταν MR tanker. Επιπλέον, ο μέσος όρος ηλικίας των δεξαμενόπλοιων που πωλήθηκαν στη second-hand αγορά ήταν ίσος με 12 έτη, ενώ τα συνολικά κεφάλαια που διατέθηκαν ήταν ίσα με $9,6 δισ.
Έντονη ήταν η ελληνική παρουσία και στις αγοραπωλησίες tankers, καθώς 101 από τα 518 tankers που άλλαξαν χέρια κατέληξαν σε Έλληνα ιδιοκτήτη (19,4% επί των συνολικών αγοραπωλησιών δεξαμενόπλοιων, δηλαδή σχεδόν ένα στα πέντε πλοία).
Τέλος, σύμφωνα με την Allied Shipbroking, από τις αρχές του έτους έλαβαν χώρα συνολικά 1.924 αγοραπωλησίες πλοίων, ολικής χωρητικότητας 132,4 εκατ. dwt, με μέσο όρο ηλικίας τα 12 έτη, έναντι συνολικά σχεδόν $32 δισ.
Πηγή: Allied Shipbroking | Weekly SnP Statistics Week 51 – 2021