Δεδομένα και εκτιμήσεις για τη ναυλαγορά των tankers

Δεδομένα και εκτιμήσεις για τη ναυλαγορά των tankers

221
Δεδομένα και εκτιμήσεις για τη ναυλαγορά των tankers

Σε νωχελικούς ρυθμούς κινείται η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων μεγάλου μεγέθους, σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων ViaMar. Συγκεκριμένα, παρότι έχουμε εισέλθει στην περίοδο υψηλής ζήτησης παραδοσιακά λόγω εποχικότητας, τα κέρδη των μεγάλων crude carriers έχουν παραμείνει χαμηλά και σχετικά αμετάβλητα. Η εικόνα για τα μικρότερα μεγέθη είναι θετικότερη, με τους ναύλους να έχουν σημειώσει άνοδο μέσα στον Δεκέμβριο.

Παράλληλα, η ζήτηση πετρελαίου έχει ανακάμψει σημαντικά, ωστόσο οι περιορισμοί προς αντιμετώπιση της πανδημίας και η ανησυχία για την παραλλαγή Όμικρον ανέκοψαν την αυξητική ρότα της. Την ίδια ώρα, η επιμονή του OPEC+ στο πλάνο σταδιακής επαναφοράς της προσφοράς πετρελαίου επηρέασε αρνητικά τον όγκο των θαλάσσιων μεταφορών.

Όσον αφορά το τοπίο της προσφοράς, σημειώθηκε αύξηση στις διαλύσεις tankers, η οποία προσφέρει ελπίδα για το μέλλον της ναυλαγοράς τους. Σε συνδυασμό με τα χαμηλά αποθέματα πετρελαίου και την αύξηση της ζήτησης, θα οδηγήσουν σε ισχυροποίηση της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων. Επιπλέον μία θετική εξέλιξη για τον μεσοπρόθεσμο ορίζοντα είναι η επιβράδυνση παραγγελιών δεξαμενόπλοιων στο β’ εξάμηνο του 2021.

Τέλος, η ViaMar υπογραμμίζει πως τα κέρδη των δεξαμενόπλοιων βρίσκονται για πολλά έτη σε χαμηλά επίπεδα και εκτιμά πως έως το 2024 θα καταγράφονται διαδοχικές ετήσιες αυξήσεις στα κέρδη των tankers.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.