
Η Κίνα δημιούργησε σήμερα τον όμιλο China Rare Earth Group, έναν κολοσσό στον τομέα των σπάνιων γαιών, ενός συνόλου μετάλλων ουσιώδους σημασίας για τις τεχνολογίες αιχμής, σε ένα υπόβαθρο αντιπαλότητας και εντάσεων με την Ουάσινγκτον.
Ο ασιατικός κολοσσός είναι ο μεγαλύτερος στον κόσμο παραγωγός σπάνιων γαιών, αυτού του συνόλου 17 μετάλλων που χρησιμοποιούνται κυρίως στα έξυπνα κινητά τηλέφωνα (smartphones), στις οθόνες πλάσμα, στα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά και στους εξοπλισμούς.
Η κινεζική κυβέρνηση ανακοίνωσε σε ένα διάταγμα τη δημιουργία του China Rare Earth Group που συνδέεται απευθείας με το κράτος. Η εταιρία προέρχεται από τη συγχώνευση παραγόντων της αγοράς: China Minemetals Corp, Chinalco και Ganzhou Rare Earth Group.
Αντίθετα απ΄ό,τι αφήνει να εννοηθεί η ονομασία τους, οι σπάνιες γαίες είναι σχετικά άφθονες, όμως οι ηλεκτρομαγνητικές ιδιότητές τους, περιζήτητες στη βιομηχανία, τις καθιστούν στρατηγικής σημασίας μέταλλα.
Το 2019, οι Ηνωμένες Πολιτείες πραγματοποίησαν το 80% των εισαγωγών τους σε σπάνιες γαίες από την Κίνα, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Γεωλογικής Επισκόπησης των ΗΠΑ. Η Ευρωπαϊκή Ένωση προμηθεύεται από την Κίνα το 98%, αναφέρει μια έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τον Σεπτέμβριο του 2020.
Η Κίνα είναι πλούσια σε σπάνιες γαίες, όμως η κυριαρχία της οφείλεται κυρίως στις μαζικές δημόσιες επενδύσεις στον τομέα καθώς και σε ένα μεγάλο δίκτυο διήθησης ακατέργαστων μετάλλων — λίγες χώρες διαθέτουν τέτοιες υποδομές.
Σε ένα υπόβαθρο εμπορικών και γεωπολιτικών αντιπαραθέσεων, οι ΗΠΑ και η ΕΕ ανησυχούν για μια ενδεχόμενη πολύ μεγάλη εξάρτησή τους από τον ασιατικό κολοσσό στον τομέα των σπάνιων γαιών και επιδιώκουν να διαφοροποιήσουν τις πηγές εφοδιασμού τους — πολύ περισσότερο που, για να προστατεύσει τους πόρους αυτούς από την εξάντληση, το Πεκίνο επέβαλε ποσοστώσεις στις εξαγωγές.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ