
Η Κίνα δημιούργησε σήμερα τον όμιλο China Rare Earth Group, έναν κολοσσό στον τομέα των σπάνιων γαιών, ενός συνόλου μετάλλων ουσιώδους σημασίας για τις τεχνολογίες αιχμής, σε ένα υπόβαθρο αντιπαλότητας και εντάσεων με την Ουάσινγκτον.
Ο ασιατικός κολοσσός είναι ο μεγαλύτερος στον κόσμο παραγωγός σπάνιων γαιών, αυτού του συνόλου 17 μετάλλων που χρησιμοποιούνται κυρίως στα έξυπνα κινητά τηλέφωνα (smartphones), στις οθόνες πλάσμα, στα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά και στους εξοπλισμούς.
Η κινεζική κυβέρνηση ανακοίνωσε σε ένα διάταγμα τη δημιουργία του China Rare Earth Group που συνδέεται απευθείας με το κράτος. Η εταιρία προέρχεται από τη συγχώνευση παραγόντων της αγοράς: China Minemetals Corp, Chinalco και Ganzhou Rare Earth Group.
Αντίθετα απ΄ό,τι αφήνει να εννοηθεί η ονομασία τους, οι σπάνιες γαίες είναι σχετικά άφθονες, όμως οι ηλεκτρομαγνητικές ιδιότητές τους, περιζήτητες στη βιομηχανία, τις καθιστούν στρατηγικής σημασίας μέταλλα.
Το 2019, οι Ηνωμένες Πολιτείες πραγματοποίησαν το 80% των εισαγωγών τους σε σπάνιες γαίες από την Κίνα, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Γεωλογικής Επισκόπησης των ΗΠΑ. Η Ευρωπαϊκή Ένωση προμηθεύεται από την Κίνα το 98%, αναφέρει μια έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τον Σεπτέμβριο του 2020.
Η Κίνα είναι πλούσια σε σπάνιες γαίες, όμως η κυριαρχία της οφείλεται κυρίως στις μαζικές δημόσιες επενδύσεις στον τομέα καθώς και σε ένα μεγάλο δίκτυο διήθησης ακατέργαστων μετάλλων — λίγες χώρες διαθέτουν τέτοιες υποδομές.
Σε ένα υπόβαθρο εμπορικών και γεωπολιτικών αντιπαραθέσεων, οι ΗΠΑ και η ΕΕ ανησυχούν για μια ενδεχόμενη πολύ μεγάλη εξάρτησή τους από τον ασιατικό κολοσσό στον τομέα των σπάνιων γαιών και επιδιώκουν να διαφοροποιήσουν τις πηγές εφοδιασμού τους — πολύ περισσότερο που, για να προστατεύσει τους πόρους αυτούς από την εξάντληση, το Πεκίνο επέβαλε ποσοστώσεις στις εξαγωγές.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ