
Οι εταιρείες BP και Maersk Tankers, με την υποστήριξη της Ναυτιλιακής Αρχής της Δανίας, ολοκλήρωσαν με επιτυχία τις δοκιμές ενός μείγματος βιοκαυσίμου σε δύο δεξαμενόπλοια, αποδεικνύοντας ότι τα βιώσιμα βιοκαύσιμα μπορούν να αποτελέσουν άμεση λύση για τη μείωση των ανθρακικών εκπομπών του ναυτιλιακού κλάδου.
Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στα δεξαμενόπλοια «Maersk Cirrus» και «Maersk Navigator», τα οποία έχει χρονοναυλώσει η Maersk Tankers στην BP, τα οποία εφοδιάστηκαν με το βιοκαύσιμο Marine B30 της BP, που αποτελείται κατά 30% από μεθυλεστέρες λιπαρών οξέων (FAME) αναμεμειγμένους με πετρέλαιο πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (VLSFO).
Οι μεθυλεστέρες λιπαρών οξέων (FAME), γνωστοί και ως βιοντίζελ, είναι ένα ανανεώσιμο εναλλακτικό καύσιμο (βιοκαύσιμο), το οποίο παράγεται κυρίως από ανακυκλωμένα μαγειρικά έλαια και φυτικά ή ζωικά έλαια και λίπη. Έχει φυσικές ιδιότητες παρόμοιες με αυτές του συμβατικού diesel, ενώ είναι επίσης μη τοξικό και βιοδιασπώμενο. Επιπλέον, η προέλευση και η παραγωγή των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή του φέρουν πιστοποίηση βιωσιμότητας, σύμφωνα με διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα.
Οι δοκιμές του μείγματος βιοκαυσίμου B30 έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια των ταξιδιών των πλοίων από το Ρότερνταμ στη Δυτική Αφρική, οπότε αξιολογήθηκαν η αξιοπιστία και η απόδοση του μείγματος κατά τη χρήση του τόσο στην κύρια μηχανή όσο και σε άλλα μηχανήματα των πλοίων, καθώς και η συμπεριφορά του κατά την αποθήκευσή του στις δεξαμενές καυσίμων, προκειμένου να προσδιοριστεί το επίπεδο εναλλαξιμότητας με άλλους τύπους καυσίμων.
Τα αποτελέσματα των δοκιμών έδειξαν πως δεν παρατηρήθηκαν προβλήματα στα μηχανήματα των πλοίων τόσο κατά την κατανάλωση του μείγματος όσο και έπειτα από αυτήν, ενώ δεν απαιτήθηκαν τροποποιήσεις στον κινητήρα ή στις υποδομές των πλοίων.
Η BP στοχεύει στο να προμηθεύει συχνά τα πλοία τα οποία χρονοναυλώνει με μείγματα βιοκαυσίμων, όταν αυτά εφοδιάζονται με καύσιμα στην Ολλανδία και εφόσον οι πλοιοκτήτες και το κράτος σημαίας του πλοίου δίνουν τη σχετική έγκριση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






The third Lofrans’ & MAX POWER Convention unfolded this October at the breathtaking LaLiBay Resort & Spa on Aegina Island. Τhe convention has become…

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ελλάδα υπέγραψαν σήμερα στην Αθήνα κοινή Διακήρυξη Οικονομικής Ασφάλειας, η οποία αποτυπώνει μια νέα γεωπολιτική πραγματικότητα: η οικονομική ασφάλεια…

Εκ νέου σήμα κινδύνου εξέπεμψε η UK Maritime Trade Operations (UKMTO) στα ανοικτά της Σομαλίας, λίγες μόνο 24ωρα μετά το ρεσάλτο Σομαλών πειρατών σε ελληνόκτητο…

Εκρήξεις ακούστηκαν σήμερα το πρωί κοντά στην πρωτεύουσα του Σουδάν, το Χαρτούμ, που ελέγχεται από τον στρατό, δήλωσαν αυτόπτες μάρτυρες μία ημέρα αφού οι…

Once again, the LALIZAS Force travelled from all over the world to gather on the island of Aegina for the LALIZAS Branches Synergy Summit,…

To support its customers in the transition from conventional to alternative fuels and to further strengthen the qualification and preparation of the crew supplied…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., κορυφαία εταιρεία στον τομέα της ναυτιλιακής, βιομηχανικής και ενεργειακής αυτοματοποίησης, έχει την τιμή να ανακοινώσει ότι αποτελεί…

Μείωση 13,6% σημείωσε το έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο της χώρας τον Σεπτέμβριο εφέτος, λόγω της αύξησης της αξίας των εξαγωγών και της μείωσης εκείνης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ