
Οι εταιρείες BP και Maersk Tankers, με την υποστήριξη της Ναυτιλιακής Αρχής της Δανίας, ολοκλήρωσαν με επιτυχία τις δοκιμές ενός μείγματος βιοκαυσίμου σε δύο δεξαμενόπλοια, αποδεικνύοντας ότι τα βιώσιμα βιοκαύσιμα μπορούν να αποτελέσουν άμεση λύση για τη μείωση των ανθρακικών εκπομπών του ναυτιλιακού κλάδου.
Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στα δεξαμενόπλοια «Maersk Cirrus» και «Maersk Navigator», τα οποία έχει χρονοναυλώσει η Maersk Tankers στην BP, τα οποία εφοδιάστηκαν με το βιοκαύσιμο Marine B30 της BP, που αποτελείται κατά 30% από μεθυλεστέρες λιπαρών οξέων (FAME) αναμεμειγμένους με πετρέλαιο πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (VLSFO).
Οι μεθυλεστέρες λιπαρών οξέων (FAME), γνωστοί και ως βιοντίζελ, είναι ένα ανανεώσιμο εναλλακτικό καύσιμο (βιοκαύσιμο), το οποίο παράγεται κυρίως από ανακυκλωμένα μαγειρικά έλαια και φυτικά ή ζωικά έλαια και λίπη. Έχει φυσικές ιδιότητες παρόμοιες με αυτές του συμβατικού diesel, ενώ είναι επίσης μη τοξικό και βιοδιασπώμενο. Επιπλέον, η προέλευση και η παραγωγή των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή του φέρουν πιστοποίηση βιωσιμότητας, σύμφωνα με διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα.
Οι δοκιμές του μείγματος βιοκαυσίμου B30 έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια των ταξιδιών των πλοίων από το Ρότερνταμ στη Δυτική Αφρική, οπότε αξιολογήθηκαν η αξιοπιστία και η απόδοση του μείγματος κατά τη χρήση του τόσο στην κύρια μηχανή όσο και σε άλλα μηχανήματα των πλοίων, καθώς και η συμπεριφορά του κατά την αποθήκευσή του στις δεξαμενές καυσίμων, προκειμένου να προσδιοριστεί το επίπεδο εναλλαξιμότητας με άλλους τύπους καυσίμων.
Τα αποτελέσματα των δοκιμών έδειξαν πως δεν παρατηρήθηκαν προβλήματα στα μηχανήματα των πλοίων τόσο κατά την κατανάλωση του μείγματος όσο και έπειτα από αυτήν, ενώ δεν απαιτήθηκαν τροποποιήσεις στον κινητήρα ή στις υποδομές των πλοίων.
Η BP στοχεύει στο να προμηθεύει συχνά τα πλοία τα οποία χρονοναυλώνει με μείγματα βιοκαυσίμων, όταν αυτά εφοδιάζονται με καύσιμα στην Ολλανδία και εφόσον οι πλοιοκτήτες και το κράτος σημαίας του πλοίου δίνουν τη σχετική έγκριση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε βραχώδη σημείο, στην είσοδο του λιμανιού του Βόλου, αμέσως μετά τον κόκκινο φανό, έπεσε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, σκάφος του Λιμενικού Σώματος.…

Από το 2026, το λιμάνι του Όσλο θα εισαγάγει οικονομικά κίνητρα για καθαρότερα πλοία. Τα πλοία που λειτουργούν χωρίς εκπομπές ρύπων εντός και εκτός…

Η αμερικανική εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) OpenAI και αυστραλιανή εταιρεία διαχείρισης κέντρου δεδομένων ανακοίνωσαν σήμερα ότι υπέγραψαν πρωτόκολλο συμφωνίας ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων για να…

Την επέκταση της συνεργασίας τους με την υπογραφή συμβολαίου για την κατασκευή ενός τρίτου, αμιγώς ηλεκτρικού (100% battery-electric), ταχύπλοου ferry ανακοίνωσαν η Incat Tasmania…

Μια νέα νομοθεσία για την ασφάλιση των πλοίων έναντι κινδύνων πολέμου (Act on the War Risk Insurance of Ships ) ενέκρινε ομόφωνα το δανικό…

«Η “Ατζέντα 2030” προβλέπει ένα ισχυρό και σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό. Το πιο ισχυρό και το πιο σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό στη μακραίωνη ελληνική ιστορία. Προβλέπει…

Την επιχειρησιακή της εμβέλεια επεκτείνει δυναμικά η China Eastern Airlines, καθώς, σύμφωνα με την ίδια, εγκαινίασε τη μεγαλύτερη σε απόσταση απευθείας εμπορική πτήση στον…

Η μεγαλύτερη σε μήκος και βαθύτερη υποθαλάσσια οδική σήραγγα στον κόσμο κατασκευάζεται στη Νορβηγία, με σκοπό να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των μεγάλων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ