
Η ναυτιλιακή εταιρεία Stena Bulk ανακοίνωσε τα αποτελέσματα μιας πρόσφατης συνεργασίας που πραγματοποίησε με την Oil and Gas Climate Initiative (OGCI) πάνω στη μελέτη και διερεύνηση των δυνατοτήτων χρήσης τεχνολογιών για τη δέσμευση και την αποθήκευση του άνθρακα (CCS) από τα καυσαέρια μεγάλων εμπορικών πλοίων.
Η εγκατάσταση συστημάτων CCS σε πλοία θα μπορούσε να συμβάλλει σημαντικά τις προσπάθειες του ναυτιλιακού τομέα για την επίτευξη της απανθρακοποίησης. Προκειμένου να υποστηρίξει την εν λόγω μελέτη σκοπιμότητας για τη χρήση συστημάτων CCS σε πλοία, η Stena Bulk παρείχε σε πρώτο στάδιο δεδομένα που αφορούσαν τα τεχνικά χαρακτηριστικά τριών πλοίων του στόλου της, ενός MR και ενός Suezmax δεξαμενόπλοιου τα οποία καταναλώνουν ως καύσιμο μαζούτ (HFO) καθώς και ενός πλοίου μεταφοράς LNG το οποίο καταναλώνει ως καύσιμο LNG.
Τα ευρήματα της μελέτης έδειξαν ότι η χρήση μιας μονάδας CCS ήταν πιο εφικτή στο πλοίο μεταφοράς LNG, καθώς υπήρχε σε αυτό ο κατάλληλος συνδυασμός υποδομών για την εγκατάσταση ενός τέτοιου συστήματος. Στην περίπτωση των Suezmax και MR δεξαμενόπλοιων από την άλλη, παρουσιάστηκαν περισσότερες τεχνικές δυσκολίες για την εφαρμογή ενός συστήματος CCS, παρόλα αυτά η μελέτη σκοπιμότητας διεξήχθη με βάση τις τεχνικές προδιαγραφές του Suezmax δεξαμενόπλοιου, το οποίο αντιπροσωπεύει καλύτερα τον παγκόσμιο στόλο.
Σύμφωνα με τη μελέτη η τεχνολογία CCS μπορεί να εφαρμοστεί σε ένα μεγάλο δεξαμενόπλοιο, με τη μεγαλύτερη πρόκληση να αποτελούν τα κόστη εγκατάστασης και λειτουργίας του συστήματος, τα οποία είναι πιθανό να αποτελέσουν εμπόδιο για την υιοθέτηση των τεχνολογιών CCS βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα. Καθώς όμως η εν λόγω τεχνολογία βελτιώνεται και το λειτουργικό της κόστος μειώνεται, η εγκατάσταση ενός συστήματος CCS θα μπορούσε να αποτελέσει ένα ισχυρό εργαλείο για την επίτευξη της απανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου.
Φωτό: B-joy Abraham/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η λήξη της σχολικής χρονιάς στη Γαλλία κινδυνεύει σήμερα, Παρασκευή 4 Ιουλίου, να συνδυαστεί με την ταλαιπωρία όσων επέλεξαν να ταξιδέψουν για τις διακοπές…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Το Βιετνάμ αναμένεται να αγοράσει 50 αεροσκάφη Boeing, αξίας $8 δισ., σύμφωνα με δημοσίευμα του Politico, το οποίο επικαλείται κοινό σχέδιο δήλωσης. Η χώρα…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι «έτοιμη να συνάψει μία συμφωνία» με τις ΗΠΑ για τους δασμούς, δήλωσε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ…
Σε μια πρωτοβουλία-ορόσημο για την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών προχωρά η νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Amon Maritime. Σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,…
Η DryDel Shipping προέβη στην ανακοίνωση μιας επιτυχημένης επενδυτικής κίνησης. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία συμφερόντων του κ. Κώστα Δελαπόρτα ολοκλήρωσε μια επικερδή πώληση στον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ