
Η ελβετική εταιρεία τεχνολογίας WinGD δημοσίευσε ένα white paper στο οποίο περιγράφει τα βήματα τα οποία πιστεύει πως θα επιτρέψουν την απανθρακοποίηση του κλάδου της ποντοπόρου ναυτιλίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του IMO. Ο εν λόγω οδηγός στοχεύει να παρέχει στους πλοιοκτήτες μια απεικόνιση των επιλογών που μπορούν να γίνουν σήμερα με σιγουριά προκειμένου να μειωθούν δραστικά οι εκπομπές των πλοίων τους, αντί να περιμένουν την εμφάνιση «μαγικών» τεχνολογικών λύσεων.
H δημοσίευση «Navigate the Future with Confidence» παρουσιάζει βήμα προς βήμα, μια ολιστική προσέγγιση για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των πλοίων. Η χρήση του LNG ως καυσίμου αποτελεί έναν από τους αποτελεσματικότερους τρόπους μείωσης των εκπομπών του υπάρχοντος στόλου, παρέχοντας παράλληλα τη δυνατότητα μελλοντικής κατανάλωσης ανθρακικά ουδέτερου συνθετικού αερίου ή βιοαερίου, όταν αυτά γίνουν διαθέσιμα. Η WinGD υποστηρίζει πάντως πως οι πλοιοκτήτες πρέπει να λάβουν δράση σήμερα αντί να περιμένουν μέχρι να γίνουν διαθέσιμα τα λεγόμενα καθαρά καύσιμα, ενώ τονίζει πως πρέπει να μπουν στο παιχνίδι και άλλες τεχνολογίες προκειμένου να μπορέσουν να επιτευχθούν οι περιβαλλοντικοί στόχοι του ΙΜΟ για το 2050.
Το white paper δίνει έμφαση στις τεχνολογικές εξελίξεις στο κομμάτι των κινητήρων, οι οποίες επιτρέπουν τη χρήση καθαρών καυσίμων όπως η αμμωνία και η μεθανόλη έως το 2025 και επικεντρώνεται στον κινητήρα διπλού καυσίμου X-DF και τις τεχνολογίες X-DF2.0 της WinGD, οι οποίες μπορούν να περιορίσουν κατά το ήμιση το φαινόμενο ολίσθησης μεθανίου καθώς και να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά επιπλέον 10%. Τέλος, γίνεται αναφορά στις εργασίες που πραγματοποιεί η WinGD για την ανάπτυξη ηλεκτρικών υβριδικών συστημάτων, τα οποία συνδυάζουν δίχρονους κινητήρες με μπαταρίες και παρέχουν τη δυνατότητα περαιτέρω μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου και των παραγόμενων εκπομπών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…

Η DHL Global Forwarding και η CMA CGM κάνουν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να…

Η δευτερογενής αγορά ξηρού φορτίου το 2025 χαρακτηρίζεται από ισχυρή ρευστότητα, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες ωστόσο να κινούνται με σαφή διάθεση ποιοτικής αναδιάρθρωσης και…

Άνοδο των εσόδων από τις εξαγωγές εμπορευμάτων βλέπει η Αυστραλία για το 2026, καθώς συνεχίζεται το ράλι του χρυσού και το σιδηρομετάλλευμα αποδεικνύεται ανθεκτικό,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ