
Η ελβετική εταιρεία τεχνολογίας WinGD δημοσίευσε ένα white paper στο οποίο περιγράφει τα βήματα τα οποία πιστεύει πως θα επιτρέψουν την απανθρακοποίηση του κλάδου της ποντοπόρου ναυτιλίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του IMO. Ο εν λόγω οδηγός στοχεύει να παρέχει στους πλοιοκτήτες μια απεικόνιση των επιλογών που μπορούν να γίνουν σήμερα με σιγουριά προκειμένου να μειωθούν δραστικά οι εκπομπές των πλοίων τους, αντί να περιμένουν την εμφάνιση «μαγικών» τεχνολογικών λύσεων.
H δημοσίευση «Navigate the Future with Confidence» παρουσιάζει βήμα προς βήμα, μια ολιστική προσέγγιση για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των πλοίων. Η χρήση του LNG ως καυσίμου αποτελεί έναν από τους αποτελεσματικότερους τρόπους μείωσης των εκπομπών του υπάρχοντος στόλου, παρέχοντας παράλληλα τη δυνατότητα μελλοντικής κατανάλωσης ανθρακικά ουδέτερου συνθετικού αερίου ή βιοαερίου, όταν αυτά γίνουν διαθέσιμα. Η WinGD υποστηρίζει πάντως πως οι πλοιοκτήτες πρέπει να λάβουν δράση σήμερα αντί να περιμένουν μέχρι να γίνουν διαθέσιμα τα λεγόμενα καθαρά καύσιμα, ενώ τονίζει πως πρέπει να μπουν στο παιχνίδι και άλλες τεχνολογίες προκειμένου να μπορέσουν να επιτευχθούν οι περιβαλλοντικοί στόχοι του ΙΜΟ για το 2050.
Το white paper δίνει έμφαση στις τεχνολογικές εξελίξεις στο κομμάτι των κινητήρων, οι οποίες επιτρέπουν τη χρήση καθαρών καυσίμων όπως η αμμωνία και η μεθανόλη έως το 2025 και επικεντρώνεται στον κινητήρα διπλού καυσίμου X-DF και τις τεχνολογίες X-DF2.0 της WinGD, οι οποίες μπορούν να περιορίσουν κατά το ήμιση το φαινόμενο ολίσθησης μεθανίου καθώς και να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά επιπλέον 10%. Τέλος, γίνεται αναφορά στις εργασίες που πραγματοποιεί η WinGD για την ανάπτυξη ηλεκτρικών υβριδικών συστημάτων, τα οποία συνδυάζουν δίχρονους κινητήρες με μπαταρίες και παρέχουν τη δυνατότητα περαιτέρω μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου και των παραγόμενων εκπομπών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ