
Η Κίνα και η Ινδία αποτελούν ταυτόχρονα δύο από τους μεγαλύτερους παραγωγούς, καταναλωτές και εισαγωγείς άνθρακα παγκοσμίως. Οι εγχώριες παραγωγές τους είχαν επηρεαστεί σημαντικά τους προηγούμενους μήνες. Για την Κίνα αυτό ήταν αποτέλεσμα κυβερνητικών πολιτικών για λόγους ασφαλείας, ενώ η παραγωγή της Ινδίας επηρεάστηκε από την επέλαση της πανδημίας του κορονοϊού.
Παρόλα αυτά, η εγχώρια κινεζική παραγωγή την τελευταία περίοδο αυξήθηκε σημαντικά αγγίζοντας τους 357 εκατομμύρια τόνους τον Οκτώβριο, αγγίζοντας τα υψηλότερα επίπεδα από το 2015. Την ίδια στιγμή και η παραγωγή της Ινδίας ανέκαμψε και άγγιξε τους 67,8 εκατομμύρια τόνους τον Νοέμβριο και κυβερνητικές πηγές ανέφεραν ότι δεν υφίσταται πλέον έλλειψη. Οι εν λόγω αυξήσεις προκάλεσαν και αισθητή μείωση της τιμής του άνθρακα στις αντίστοιχες εγχώριες αγορές. Ενδεικτικά οι τιμές στο Zhengzhou Commodity Exchange της Κίνας διαμορφώθηκαν στα 107,63 δολάρια ανά τόνο στις 10 Δεκεμβρίου, 63% χαμηλότερα σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019.
Εντούτοις, τόσο η αυξημένη παραγωγή, όσο και η μειωμένη τιμή του άνθρακα στην εγχώρια αγορά των δύο ασιατικών χωρών, δεν είχαν άμεσο αντίκτυπο στην τιμή του άνθρακα παγκοσμίως. Η τιμή αυστραλιανού άνθρακα στο λιμάνι Newcastle της χώρας έφτασε τα 159,24 δολάρια ανά τόνο στις 10 Δεκεμβρίου. Η τιμή του ποιοτικά χαμηλότερου άνθρακα από την Ινδονησία άγγιξε τα 65,94 δολάρια ανά τόνο, 82,6 % υψηλότερη σε σχέση με πέρυσι.
Οι υψηλές αυτές τιμές θα επηρεάσουν τις εξαγωγές από Αυστραλία και Ινδονησία, τις δύο μεγαλύτερες σε εξαγωγές άνθρακα χώρες, εκτιμούν αναλυτές. Οι εξαγωγές από Αυστραλία σημείωσαν πτώση τον Νοέμβριο και δεν ξεπέρασαν τους 29 εκατ. τόνους, ενώ από την Ινδονησία οι εξαγωγές δεν ξεπέρασαν τους 32 εκατομμύρια τόνους.
Συνεπώς, σημαντικό ερώτημα αποτελεί το αν και πότε οι παγκόσμιες τιμές του άνθρακα θα ευθυγραμμιστούν στην αυξημένη παραγωγή και τις χαμηλότερες τιμές που ισχύουν στους δύο ασιατικούς κολοσσούς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Η Νότια Κορέα ζήτησε επίσημα από τις ΗΠΑ την εξαίρεσή της από την εφαρμογή των λιμενικών τελών που έχουν επιβάλει οι τελευταίες σε όλα…
Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας από την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (Memorandum of Understanding ‒ MoU) δεκάδων δισεκατομμυρίων…
Η Βραζιλία, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς ζάχαρης διεθνώς (23,6% παγκόσμιας παραγωγής), σημείωσε πτώση στις διά θαλάσσης εξαγωγές του εν λόγω…
Τα ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού στον ποταμό Δούναβη στην Ουγγαρία επηρεάζουν την ενδοποτάμια ναυτιλία, τη γεωργία και τα τοπικά οικοσυστήματα, αναφέρει δημοσίευμα του ειδησεογραφικού…
Οι συνιστώσες της προσφοράς στην αγορά των δεξαμενόπλοιων βρίσκονται στο επίκεντρο πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Gibson, η οποία εστιάζει σε παραγγελίες, παραδόσεις και αξίες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ