
Νέα δεδομένα για τη ναυτιλία στη Μεσόγειο δημιουργούνται μετά την απόφαση ομάδας παράκτιων κρατών να δημιουργήσουν τη Μεσογειακή Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών Θείου (MedECA).
Κατά τη διάρκεια της 22ης συνάντησης των συμβαλλόμενων μερών στη Σύμβαση της Βαρκελώνης την περασμένη εβδομάδα στην Τουρκία, αποφασίστηκε η μείωση του ορίου θείου των πλοίων από το 0,5% στο 0,1%.
Με αφορμή την απόφαση ο Ευρωπαίος Επίτροπος, αρμόδιος για το Περιβάλλον, τους Ωκεανούς και την Αλιεία, Virginijus Sinkevičius τόνισε: «Η δέσμευσή μας σήμερα εκφράζει τη βούληση να συνεργαστούμε με τους εταίρους μας εκτός ΕΕ για την επίτευξη υψηλών προτύπων περιβαλλοντικής προστασίας σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία. Είμαι ιδιαίτερα περήφανος που όλα τα συμβαλλόμενα μέρη συμφώνησαν να ορίσουν τη Μεσόγειο ως περιοχή ελέγχου εκπομπών θείου για την προστασία της υγείας εκατομμυρίων πολιτών της Μεσογείου και του θαλάσσιου περιβάλλοντός της».
Τα 22 συμβαλλόμενα μέρη της Σύμβασης της Βαρκελώνης συμφώνησαν να προχωρήσουν με το τελευταίο βήμα για την καθιέρωση της Μεσογειακής SECA το οποίο περιλαμβάνει την κατοχύρωσή της από τον ΙΜΟ κατά την επόμενη MEPC. Εφόσον η πρόταση εγκριθεί και υιοθετηθεί σε επίπεδο IMO, η Mεσογειακή SECA θα εφαρμοστεί το 2025, δέκα χρόνια μετά τη δημιουργία αντίστοιχων SECAs στη Βόρεια Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.
Οι χώρες που συμμετέχουν στη Σύμβαση της Βαρκελώνης είναι οι εξής: Ελλάδα, Αλβανία, Αλγερία, Βοσνία και Ερζεγοβίνη, Κροατία, Κύπρος, Αίγυπτος, Γαλλία, Ισραήλ, Ιταλία, Λίβανος, Λιβύη, Μάλτα, Μονακό, Μαυροβούνιο, Μαρόκο, Σλοβενία, Ισπανία, Συρία, Τυνησία, Τουρκία και η ΕΕ.
Η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών «για την Προστασία του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος και των Παράκτιων Περιοχών της Μεσογείου» (γνωστότερη ως Σύμβαση της Βαρκελώνης) υιοθετήθηκε το 1976 από τις χώρες της Μεσογείου και την τότε ονομαζόμενη Ε.Ο.Κ., έχοντας ως σκοπό το συντονισμό των δράσεων και τη λήψη όλων των κατάλληλων μέτρων για την πρόληψη, καταπολέμηση και εξάλειψη της ρύπανσης της Μεσογείου και τη βελτίωση του θαλάσσιου και παρακτίου περιβάλλοντός της. Η Σύμβαση τέθηκε σε ισχύ το 1978.
Φωτό: JEROME FAVRE;/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…

Ο όμιλος Grimaldi, μέσω ανάρτησής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανακοίνωσε τη στρατηγική συνεργασία του (Cooperation Framework Agreement ‒ CFA) με την China Merchants…

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκαυσίμων (eFuels) κάνει ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική της ωρίμανση, καθώς η Liquid Wind και η Umeå Energi ολοκλήρωσαν όλες…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι όλες οι εμπορικές συνομιλίες με τον Καναδά τερματίστηκαν μετά από αυτό «δόλια διαφήμιση» -όπως την αποκάλεσε-…

Υψηλές είναι οι βλέψεις της Airbus για τον διεθνή στόλο αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα, ο κατασκευαστής αεροσκαφών εκτιμά ότι, σε βάθος εικοσαετίας, ο στόλος…

Τα ναυπηγεία της Ασίας διαδραματίζουν αδιαμφισβήτητα πρωταγωνιστικό ρόλο στο ταμπλό της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, τα ναυπηγεία της Κίνας,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ