
O OPEC και χώρες-σύμμαχοι ανακοίνωσαν ότι αύξησαν την παραγωγή πετρελαίου για τον μήνα Νοέμβριο κατά 500.000 βαρέλια την ημέρα. Η εξέλιξη αυτή αποτελεί απόρροια της αβεβαιότητας που προκαλεί η παραλλαγή Όμικρον του κορονοϊού στην παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου, ανέφεραν στελέχη του OPEC. Το 80% της εν λόγω αύξησης προήλθε από πέντε χώρες και συγκεκριμένα τη Σαουδική Αραβία, τη Ρωσία, το Ιράκ, το Καζακστάν και τη Νιγηρία. Ειδικότερα, η Σαουδική Αραβία ήταν η πρώτη σε παραγωγή, με συνεισφορά περίπου 100.000 βαρέλια ανά ημέρα. Η Saudi Aramco μάλιστα προχώρησε σε αύξηση της τιμής του πετρελαίου που εξάγει με προορισμό την Ασία και τις ΗΠΑ.
Συνολικά, η παραγωγή πετρελαίου από τις 13 χώρες του OPEC άγγιξε τα 27,85 εκατ. βαρέλια/ημέρα, ενώ η Ρωσία και οκτώ ακόμα πετρελαϊκοί σύμμαχοι παρήγαγαν 13,86 εκατ. βαρέλια/ημέρα. Συνεπώς, η συνολική παραγωγή του OPEC+ έφτασε στα 41,71 εκατ. βαρέλια/ημέρα, τα υψηλότερα επίπεδα παραγωγής τους τελευταίους 19 μήνες.
Σημαντική ήταν και η συνεισφορά μελών όπως το Κουβέιτ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, των οποίων η παραγωγή ανήλθε σε 2,53 και 2,85 εκατ. βαρέλια αντίστοιχα τον Νοέμβριο. Ομοίως, το Ιράκ αύξησε την παραγωγή κατά 80.000 βαρέλια ανά ημέρα, ξεπερνώντας τα συμφωνηθέντα επίπεδα. Παρά την αύξηση της παγκόσμιας παραγωγής, δεν κατάφεραν όλες οι χώρες να συνεισφέρουν στα επίπεδα που είχαν συμφωνηθεί. Η Ρωσία σημείωσε σημαντική πτώση στο πλεονάζον απόθεμα που συνεισέφερε, καθώς κολοσσοί της χώρας μείωσαν την παραγωγή λόγω του ήδη υπάρχοντος αποθέματός τους, και ξεπέρασε οριακά τον στόχο, ενώ η Νιγηρία, παρά την αυξημένη παραγωγή της, έμεινε εκτός στόχου παραγωγής κατά 210.000 βαρέλια για τον Νοέμβριο.
Η αβεβαιότητα που προκαλεί η Όμικρον δημιουργεί επιπλέον πονοκεφάλους όσον αφορά την παγκόσμια παραγωγή και τα πλεονάζοντα αποθέματα. Παρ’ όλα αυτά, σε συνάντηση των μελών και των συνεργατών του OPEC+, που πραγματοποιήθηκε στις 6 Δεκεμβρίου, αποφασίστηκε η στήριξη της παγκόσμιας αύξησης της παραγωγής πετρελαίου και για τον Φεβρουάριο του 2022 κατά 400.000 βαρέλια ανά ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Εν μέσω έντονης οικονομικής και γεωπολιτικής αβεβαιότητας, το παγκόσμιο εμπόριο αγαθών κατέγραψε αξιοσημείωτη επιτάχυνση στις αρχές του 2025, βάσει πρόσφατης έκθεσης του Παγκόσμιου Οργανισμού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ